ارزان‌ترین تورهای مسافرتی خارجی (به‌روزرسانی ۲۴ مهر ۹۸)

فصل تابستان و گرما و سفر آغاز شده است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به خاطر گرانی و بالا بودن قیمت‌ها، یک سفر کوتاه گردشگری درون کشوری ترتیب دهند ولی اگر هنوز امیدی به یک سفر خارجی داشته باشیم؛ کدام تورها و کشورها ارزان‌تر تمام می‌شود؟

اگر دنبال تورهای خارجی می‌گردید که هم ارزان‌قیمت بوده و از نظر قیمتی به صرفه باشند و هم خدمات خوبی ارایه دهند و از سوی دیگر، کشور مقصد به اندازه کافی جاذبه‌های تفریحی و توریستی داشته باشد؛ باید بگوییم همیشه در هر فصل می‌توانید کشورها و تورهای خارجی مناسبی پیدا کنید.

ما در اینجا سعی می‌کنیم هر هفته ارزان‌ترین تورهای خارجی فعال در آژانس‌های مسافرتی ایران را به شما پیشنهاد بدهیم.

تورهای ارزان وان در پاییز ۹۸

هنوز آب‌وهوای شهر وان در مرز ایران و ترکیه زیاد سرد نشده است و یکی از بهترین مقصدهای سفر در اوایل پاییز برای ایرانی‌ها است. قیمت ارزان تورهای اتوبوسی و قطاری این شهر گردشگری ترکیه به همراه قیمت‌های معقول هتل و اقامت و سایر موارد باعث شده استقبال زیادی از آن صورت گیرد.

از جمله جاذبه‌های شهر وان می‌توان به دریاچه وان، کلیسای آختامار، موزه وان، پارک آبی وان و ابشار مرادیه اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌ها و نماد شهر وان گربه‌های این شهر هستند که به دلیل رنگ خاص چشمانشان که یکی به رنگ آبی و دیگری زرد هستند معروف شده‌اند.

تورهای اتوبوسی شهر وان قیمت‌هایی حدود یک میلیون تومان برای ۳ الی ۴ شب دارند ولی اگر بخواهید با قطار سفر کنید؛ باید هزینه‌ای بین ۱.۲۰۰ تا ۱.۴۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرید. این‌گونه است که وان یکی از ارزان‌ترین مقصدهای گردشگری خارج از کشور محسوب می‌شود و می‌توانید برای چند شب تفریح و استراحت و گردش خانوادگی برنامه‌ریزی کنید و هزینه زیادی هم نپردازید.

سفر به سریلانکا در پاییز ۹۸: کشوری با ساحل بی‌انتها

با شروع فصل پاییز، تورهای جنوب شرق آسیا مانند تورهای سریلانکا و فیلیپین در دستور کار آژانس‌ها قرار گرفتند.

سریلانکا کشوری در جنوب آسیا و هم‌جوار با اقیانوس هند است. به همین دلیل به آن کشور سواحل بی‌انتها می‌گویند. این کشور در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به سرعت در حال رشد و پیشرفت است.

آثار تاریخی متعددی برای بازدید گردشگران دارد؛ مردم‌اش به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و عمدتا مهربان و میهمان‌نواز هستند. هتل‌ها، بازارها و غذاهای آن‌جا هنوز ارزان قیمت هستند و چون هنوز زیاد شلوغ نشده برایتان خاطره‌انگیز خواهد بود.

اگر بخواهید به شهرهای نواحی ساحلی آن بروید؛ در پاییز باید تورهای سواحل شرقی را انتخاب کنید که هنوز زیاد سرد نشدند ولی در دسامبر تا مارس بهتر است سواخل غربی و ارتفاعات مرکزی را برای سفر انتخاب کنید.

دمای هوا در این کشور به طور میانگین بین ۱۶ تا ۲۸ درجه است. شهرهای معروف کشور سریلانکا شامل کلمبو، کندی و بنتوتا هستند ولی از شهرهای گردشگری این کشور می‌توان به شهر باستانی سیگیریا و شهر تاریخی گاله اشاره کرد. از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی و تاریخی این کشور هم باید به غار دامبولا و جنگل حفاظت شده سیناراجا اشاره کنیم.

تورهای ارزان‌قیمت پاییز ۹۸ برای اروپا

با ورود به فصل پاییز، به نظر می‌رسد قیمت تورهای اروپا شکسته شده و اکنون شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از تابستان به یکی از نقاط خوب قاره سبز سفری چند روزه داشته باشید.

غالب کشورهای اروپایی در پاییز آب‌وهوای متعادلی داشته و قیمت هتل‌ها نیز ارزان‌تر از تابستان است. به علاوه اینکه شهرهای مهم اروپایی خلوت‌تر هستند. غالب آژانس‌ها در مهر و آبان به طور مرتب تورهایی برای کشورهای مختلف اروپایی دارند و شما این شانس را خواهید داشت که با یک برنامه‌ریزی دقیق زمانی برای سفر یک یک کشور اروپایی را انتخاب کنید.

برخی از تورهای ارزان‌قیمت اروپا برای پاییز:

تور ۵ روزه اسپانیا (بارسلون): ۴.۹۵۰.۰۰۰ تومان + ۵۹۰ یورو

تور ۸ روزه اسپانیا – فرانسه (بارسلون + پاریس): ۵.۵۹۰.۰۰۰ تومان + ۱۲۵۰ یورو

تور ۷ روزه دور ایتالیا : ۴.۹۹۰.۰۰۰ تومان + ۱۲۹۰ یورو

تور ۶ روزه سوئیس (زوریخ): ۴.۹۹۰.۰۰۰ تومان + ۸۹۰ یورو

تور ۸ روزه فرانسه (پاریس): ۵.۹۹۰.۰۰۰ تومان + ۹۷۰ یورو

پاییز به هند سفر کنید

در پاییز می‌توانید به دبی امارت، استانبول ترکیه، گرجستان، تایلند و مالزی سفر کنید چون غالبا خوش آب‌وهوا هستند و تورهای ارزان‌تری دارند ولی اگر قصد یک سفر متفاوت را دارید؛ مقصد خود را کشور هند قرار دهید.

در هند پاییز فصل شروع گردشگری است. هزینه‌های سفر به هند در مقایسه با کشورهای اروپایی یا آسیای شرقی بسیار پایین‌تر است و جاذبه‌های گردشگری این کشور بسیار دیدنی هستند.

انواع بناهای تاریخی و طبیعی در این کشور وجود دارد. جاهای دیدنی آگرا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده در لال باغ برای فصل پاییز هر فردی را به وجد می‌آورد.

البته، هند کشور پهناوری است و شهرهای گردشگری زیادی دارد. از جمله می‌توانید به بمبئی، کلکته، آگرا، میسور، چنای، دهلی، بنگلور، اودی پور، واراناسی و جایپور سفر کنید. هر شهر هزینه‌های متفاوتی دارد و مکان‌های دیدنی و گردشگری گوناگونی پیش‌روی شما قرار می‌دهد.

بهترین زمان برای سفر به باکوی آذربایجان

آب و هوای شهر تاریخی باکو در بیشتر سال خشک و نیمه خشک است. به همین خاطر، بهترین زمان برای سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو، ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر تا اوایل آذر ماه) است. از ماه ژوئن تا سپتامبر فصل گرما در این شهر است.

بنابراین، باید در اوایل پاییز شاهد تورهای خارجی به مقصد باکوی آذربایجان باشیم. برای باکو هم تور زمینی و اتوبوس وجود دارد و هم تور هوایی.

قیمت تورهای زمینی برای ۳ شب اقامت حدود ۲ میلیون تومان است ولی تورهای هوایی قیمت‌هایی از ۳.۳۰۰ تا ۶ میلیون تومان برای مدت اقامت‌های مختلف دارند.

باکو شهری بندری و پایتخت کشور آذربایجان است که در بخش ساحل غربی دریای خزر واقع شده و شهری پر جمعیت در منطقه قفقاز محسوب می‌شود. باکو در گذشته، بخشی از ایران بوده و ایرانی‌ها در آنجا چندان غریبه نیستند.

زبان رسمی باکو ترکی آذربایجانی است و جاذبه‌های تاریخی زیادی مانند کاخ شروان شاهان، قلعه دختر، خیابان شهدا، موزه تاریخ باکو، بلوار شهدا و گل افشان دارد. آن‌قدر جاذبه‌های توریستی و گردشگری در این شهر یافت می‌شود که با راحتی می‌توانید برای اقامتی چند روز در مرکز کشور آذربایجان برنامه‌ریزی کنید.

تورهای ارزان ترکیه در آخر شهریورماه (۱۲ شهریور ۹۸)

کشور ترکیه شهرهای توریستی و گردشگری فراوانی دارد و چون در همسایگی ایران قرار داشته و نیازی به اخذ ویزا ندارد؛ همیشه یک مقصد گردشگری خوب برای ایرانی‌ها است.

همه سال شرکت‌های مسافربری و آژانس‌های گردشگری برای شهرهای استانبول، آنتالیا، آنکارا، وان، کوش آداسی، بدروم، دیدیم و غیره تورهایی تدارک می‌بینند.

در هفته‌های آخر شهریورماه که معمولا مردم درگیر آماده شدن برای شروع مهر و فرستادن فرزندان به مدرسه هستند؛ تورهای ارزان‌قیمتی برای شهرهای ترکیه یافت می‌شود.

مثلا شما می‌توانید از ۲۱ شهریور ماه تا ۲۷ شهریور ماه به مدت ۶ شب با پروایز ایران ایر به آنتالیا سفر و اقامت داشته باشید در صورتی که هزینه شما ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌شود. همین‌طور، پروازها و تورهای آنتالیای ارزان‌قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان یافت خواهید کرد.

اگر بخواهید به شهر وان ترکیه سفر کنید؛ اقامت ۳ روزه با قطار چهار تخته حدود ۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان می‌شود. اقامت ۴ شبه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

شهر استانبول هم مقصد مناسب بعدی برای آخر شهریور است. انواع تورهای چند روزه استانبول از ۳ میلیون تومان تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای ۵ شب اقامت یافت می‌شود.

۲ الی ۳ شب اقامت در آنکارا نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد. سفر به شهر کوش آداسی هم نسبتا هنوز گران است و نفری ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بالا برای ۶ شب است.

اگر واقعا برنامه یک سفر و تور خارجی در آخر شهریور یا اوایل مهرماه را دارید؛ سریعا به یکی از سایت‌های آژانس مسافرتی سری زده و زمات و قیمت تورهای ارزان‌قیمت ترکیه را بررسی و برای خودتان بلیط رزرو کنید.

تورهای ارزان زمینی و هواویی به وان ترکیه (۶ شهریور ۹۸)

در حالی‌که داریم به پایان تعطیلات تابستانی نزدیک می‌شویم؛ هنوز تورهای استانبول، آنتالیا، دبی، تفلیس و مالزی با استقبال مواجه هستند. در این هفته می‌توانید با اتوبوس به وان ترکیه سفر کنید در حالی‌که بیشتر از ۱ میلیون تومان برای ۴ روز اقامت نپردازید.

تور هوایی استانبول برای اقامت ۴ روزه زیر ۳ میلیون تومان است و تور زمینی آنتالیا با قیمت ۳ میلیوت تومان برای ۴ روز اقامت در آژانس‌های مسافری و گردشگری تبلیغ می‌شود.

تور زمینی باکو هم ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. تور ۴ روز دبی با هواپیما نزدیک به ۳ میلیون تومان و تور مالزی ۸ روزه  نزدیک به ۵.۵ میلیون تومان است.

آژانس‌ها تبلیغ برای تورهای پاییزماه را هم آغاز کردند و بهترین فرصت است برای یک سفر چند روزه ارزان قیمت به مناطق خوش و آب هوا برنامه‌ریزی کنید.

سفر به وان ترکیه یکی از بهترین تورهای زمینی خارجی ایران است. معمولا گردشگران به طور گروهی و با اتوبوس از تهران یا تبریز عازم شهر کوچک وان می‌شوند و هزینه زیادی هم نباید بپردازند.

وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ترکیه است که در شرق این کشور قرار دارد. شهر وان به دلیل قرارگیری در کنار دریاچه وان دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر بوده و جمعیت بسیار کمی در حدود ۴۰۰ نفر دارد.

این مقصد گردشگری با داشتن مراکز خرید و جاذبه‌های تاریخی زیبا سالانه مورد توجه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف قرار گرفته است که البته ایران سهم زیادی در این میان دارد.

هزینه تورهای ۳ روزه وان از ۱ میلیون تومان تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. البته، برخی تورها به طور هوایی مسافران را به این شهر می‌برند.

تورهای ارزان هفته اول شهریورماه (۳۰ مرداد ۹۸)

با ورود به شهریورماه، قیمت تورهای خارجی افزایش یافته است چون احتمالا استقبال از تورها در آخرین روزهای تابستان و تعطیلات بسیار بالا است.

ارزان‌ترین تورهای خارجی هوایی که می‌توان برای هفته اول شهریورماه یافت، همان تورهای دبی، استانبول و آنتالیا هستند. تورهای دیگر از جمله تورهای تایلند و حتی تورهای ارمنستان و گرجستان گران‌تر از تاریخ‌های دیگر هستند.

اگر می‌خواهید در شهریور ماه مسافرت خارجی تفریجی داشته باشید؛ بهتر است همین امروز اقدام به رزرو بلیط و هتل کرده و یک تور مناسب برای خودتان انتخاب کنید چون احتمالا با نزدیک شدن به روزهای آخر شهریورماه، هزینه تورها افزایش پیدا کرده و شاید هم هیچ تور خالی یافت نشود.

یک راه‌حل در این روزها، بستن چمپان سفر و منتظر ماندن برای تورهای لحظه آخری با قیمت‌های مناسب است.

تورهای ارزان آنتالیا (۲۳ مرداد ۹۸)

با ورود به هفته آخر مردادماه، بیشتر تورهای خارجی قیمت‌های بالایی پیدا کردند؛ چون همه افرادی که قصد سفر خارجی در تابستان داشتند برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی کرده و تقاضا در بازار زیاد است.

البته، هنوز می‌توان روی تورهای لحظه آخری حساب باز کرد و با قیمت‌هایی باورنکردنی به آنتالیا، مالزی، تایلند، ارمنستان، گرجستان و کشورهای دیگر سفر کرد.

در این میان، برخی تورهای آنتالیا ارزان‌تر از دیگر تورهای خارجی در تابستان ۹۸ هستند. در حالی‌که تورهای هوایی آنتالیا در شهریور ماه قیمت‌هایی بالای ۵ میلیون تومان دارند؛ در تاریخ‌های ۲۴ الی ۳۰ مرداد ماه می‌توانید با قیمت‌های حدود ۳.۵ میلیون تومان به آنتالیا سفر کنید.

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه و غرب آن است، شهری ساحلی که بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جا داده و جز اولین سکونتگاه‌های انسانی در ترکیه به حساب می‌آید.

بسیاری از ایرانی‌ها، سفر به آنتالیا را به خاطر ساحل و دریای زیبا و تفریحی این شهر، هتل‌ها و رستوران‌های زیاد، امکانات تفریحی و گردشگری فراوان غالبا آبی و آب‌وهوای مدیترانه‌ای آن انتخاب می‌کنند.

به صورت هوایی و زمینی می‌توان به شهر آنتالیای ترکیه سفر کرد ولی اغلب مردم دوست دارند هوایی زودتر به این شهر برسند و در یکی از هتل‌هایی مجلل و مجهز آن ساکن شوند تا زودتر سراغ امکانات تفریحی این شهر بروند.

تور هوایی تفلیس گرجستان (۱۶ مرداد ۹۸)

با گشتی در تورهایی که در دو هفته پایانی مردادماه برگزار می‌شوند؛ به تورهای ارزان قیمت تفلیس گرجستان برمی‌خوریم. تورهای هوایی ۳ الی ۴ روزه که هزینه‌ای بین ۱.۲۰۰ تا ۲.۵۰۰ میلیون تومان دارند.

شهر تفلیس پایتخت گرجستان، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای ایرانی‌ها است چون نیازی به دریافت ویزا ندارد؛ هزینه‌های سفر نسبتا ارزان است، هتل‌ها شیک و با کیفیت هستند و مهم‌تر از همه به اندازه کافی جاذبه‌های گردشگری دارد.

تفلیس طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد؛ بازارهای سنتی این شهر معروف هستند و می‌توانید با قدم زدن در آن‌ها انواع خوراکی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات را خرید کنید. کوچه‌های تنگ و باریک این شهر که با معماری و سنت تاریخچه آن تطابق دارند؛ شما را به یاد پاریس و ونیز می‌اندازند.

می‌توانید به باتومی سفر کنید و از ساحل خیره‌کننده دریای سیاه لذت ببرید. دمای هوا در مرداد تلفیس نزدیک به ۳۰ درجه است. از ایران و برخی شهرها مانند تهران خنک‌تر است ولی در خود این کشور اوج تابستان است.

به همین دلیل، مردم در ماه‌های تابستانی ترجیح می‌دهند به ساحل باتومی پناه ببرند. در شهریور ماه دمای هوای مقداری کاهش پیدا می‌کند و به نزدیکی ۲۰ درجه می‌رسد.

تور زمینی ارمنستان با اتوبوس (۹ مرداد ۹۸)

یکی از تورهای ارزانی که می‌توانید در تابستان ۹۸ انتخاب کنید و لذت یک سفر خارج از کشور را ببرید؛ تورهای زمینی ارمنستان است.

معمولا این تورها ۳ الی ۵ روزه هستند و با رزرو هتل‌های سه ستاره قیمتی بین ۱ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهند داشت. انتخاب زمان سفر، نوع هتل و تعداد تخت‌هایی که رزرو می‌کنید به همراه تعداد روز در قیمت بسیار تاثیرگذار است.

البته اگر بخواهید با هواپیما به ارمنستان سفر کنید؛ هزینه بیشتری دست شما را می‌گیرند و باید ۳ الی ۴ میلیون و شاید بیشتر برای چند روز اقامت در ارمنستان بپردازید.

مقصد غالب تورهای زمینی ارمنستان شهر ایروان، پایتخت ارمنستان است. ارمنستان یکی از کشورهای کوچک همسایه ایران است که مملو از مکان‌های تاریخی است. ایروان غالب فصل‌ها سرد است ولی برای سفر در تابستان بسیار مناسب خواهد بود.

ایروان شهری است که می‌توانید در آن پیاده‌روی کنید و سراغ مرکز خرید میدان جمهوری بروید که انگار همیشه باز و زنده است و در کمتر شهر و کشور دیگری یافت می‌شود.

ارزان‌ترین تورهای خارجی در تابستان ۹۸

فصل تابستان و گرما و سفر آغاز شده است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به خاطر گرانی و بالا بودن قیمت‌ها، یک سفر کوتاه گردشگری درون کشوری ترتیب دهند ولی اگر هنوز امیدی به یک سفر خارجی داشته باشیم؛ کدام تورها و کشورها ارزان‌تر تمام می‌شود؟

فعلا سه کشور ارزان برای سفر تابستانی پیشنهاد داریم:

امارات

روزگاری دبی جزو گران‌ترین تورهای خارجی بود ولی این روزها با مقایسه قیمت‌های تورهای دبی با کشورهای دوردست و گران، جزو ارزان‌ترین سفرهای خارجی محسوب می‌شود.

دبی مقصدی است که شما می توانید نهایتا با ۴ یا ۵ میلیون تومان به آن سفر کنید و لذت ببرید ولی اگر بخواهید به یکی از کشورهای دوردست و گران سفر کنید باید لااقل ۸ میلیون تومان هزینه کنید.

دبی و شهرهای دیگر کشور امارات یکی از ارزان‌ترین تفریح‌ها و سفرهای خارجی در تابستان ۹۸ هستند.

آژانس‌های زیادی در سراسر کشور تورهای خارجی برگزار می‌کنند و برخی از آن‌ها هم تورهای دوردست و کشورهای اروپایی با قیمت‌هایی پایین به شما پیشنهاد خواهند کرد ولی کیفیت خوب را فراموش نکنید.

ترکیه

ترکیه و شهرهای آن هم که همیشه بسیار مورد علاقه ایرانی های عزیز بوده و همواره یکی از مقاصد ارزان و در دسترس برای سفر خارجی به شمار می رفته است

در همین شرایط بد اقتصادی بسیاری افراد هستند که هر هفته به شهر استانبول ترکیه سفر می کنند. استانبول زیباترین شهر ترکیه است و خوب است بدانید که سفر به این شهر به دلیل این که واحد پولی ترکیه هم ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است، خالی از لطف نخواهد بود.

چرا که لیره ترکیه در مقابل ریال ایران خیلی افزایش نداشته و می توان با تبدیل کردن ارز ایرانی به ترکی، در مراکز خرید استانبول خریدهای بسیار خوبی را انجام داد

آب و هوای استانبول در این فصل بسیار مطبوع است و می توانید علاوه بر خرید به تفریحات هیجان انگیز بسیاری بپردازید.

مالزی

مالزی یکی از کشورهای دور در آسیای جنوب شرقی است. روزگاری تور مالزی جزو ارزان‌ترین تورهای ایران بود و همیشه طرفداران خود را داشت. می‌توانستید با ۲ میلیون تومان یک سفر عالی به مالزی داشته باشید.

اما این روزها و در پی افزایش قیمت هر چیزی از جمله بنزین هواپیما، خدمات و حقوق کارمندان، تورهای مالزی هم گران شده ولی باز هنوز جزو ارزان‌ترین تورهایی است که می‌توان در تابستان ۹۸ انتخاب کرد.

مالزی یکی از کشورهای استوایی است و در تابستان هوای بسیار گرم و شرجی دارد و در این فصل به دلیل گرمای شدید و باران‌های موسمی قیمت تورهای مالزی بسیار افت می کند.

به علاوه، در این زمان شهرهای مالزی خلوت تر از زمان های دیگر هستند و چقدر عالی که می توانید با قیمت های بسیار پایین در مراکز خرید هر آنچه را که می خواهید خریداری کنید.

یکی از دلایل ارزان بودن تور مالزی در تابستان، هتل‌ها هستند، در این زمان به دلیل کمبود توریست بسیاری از هتل‌های خوب برای جذب مسافر تخفیف‌های بسیار عالی می‌گذارند و به همین دلیل می‌توانید در تابستان با قیمتی نصف قیمت اصلی تور مالزی در فصل‌های دیگر، به این کشور سفر کنید،

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    فقط تایلند خوبه

    خوشم اومد ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم