پرفروش‌ترین کتاب‌های تیرماه ۹۸ بازار ایران: میشل اوباما در ایران محبوب شد

نخستین ماه تابستان برای کتاب‌فروشان چندان بد هم نبوده است و گرمای تابستان را به این بازار منتقل کرد.

اگرچه همیشه تابستان تا نیمه برای ناشران و کتاب‌فروشان چندان رونقی ندارد و روزهای پر فروشی را سپری نمی‌کنند ولی امسال اولین ماه فصل تابستان بازار کتاب رونق بهتری داشت.

به طور کلی صنعت کتاب در ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. قیمت بالای کاغذ و کتاب‌ها باعث کاهش خرید مردم شده و توان حضور در این بازار را ندارند. از سوی دیگر ناشران هم نمی‌توانند قیمت‌های واقعی کتاب‌ها را پشت جلد بزنند و دایما در حال کاهش تیراژ کتاب‌ها هستند.

با این وجود، در تیرماه ۹۸ شاهد رقابت نویسندگان ایرانی و خارجی در بازار کتاب بودیم و چندین عنوان جدید و پر فروش را شاهدیم.

در تیر فارغ از داستان و رمان که همواره پای ثابت و در بردارنده سهم عمده پرفروش‌ها هستند، کتاب شعر، زندگینامه و … هم در این فهرست حضور داشتند. همچنین این ماه در حوزه روانشناسی و سیاست تا دلتان بخواهد آثار پرفروش بود.

از پرفروش‌ترین نویسندگان ایرانی و خارجی هم می‌توان به مهدی آذریزدی، عباس معروفی، گابریل گارسیا مارکز، ارنست همینگوی، آلن دوباتن، تیم مارشال و البته میشل اوباما اشاره کرد.

میشل اوباما همسر رییس جمهور سابق آمریکا که با کتاب زندگینامه‌اش در این رقابت جذاب حضور پیدا کرد، کتاب او البته در آمریکا هم با فروش بسیار بالایی همراه شد و رکوردهایی را جا به جا کرد.

پرفروش‌ترین کتاب ماه هم دوباره مانند ماه‌های گذشته به «انسان خردمند» نوشته یووال نوح هراری رسیده است.

در زیر می‌توانید پرفروش‌ترین آثار ادبی برخی از ناشران را مشاهده کنید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم