بیت کوین بخریم یا آلت کوین؟

این روزها بحث خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال (رمز ارزها) داغ است و بسیاری در فکر ورود به این مارکت عجیب و مدرن هستند.

درصد زیادی از کاربران این تجارت را با نام بیت کوین می‌شناسند و وقتی با صدها ارز دیجیتال دیگر روبه‌رو می‌شوند، این سوال برای‌شان پیش می‌آید که آیا از سایرین نیز بهره برده و یا آنکه فقط به همان بیت کوین بسنده نمایند.

سایر ارزهای موجود در بازار که به اصطلاح آلت کوین (Alt Coin) نامیده می‌شوند، تعدادشان از دو هزار عدد هم گذشته اما جالب است بدانید که ارزش تمامی آن‌ها روی همدیگر به اندازه نصف بازار بیت کوین نیز نمی‌رسد و همین امر نشان از اهمیت بالای بیت کوین دارد.

البته بازار آلت کوین‌های معروف به صد عدد هم نمی‌رسد و باقی تنها تلاشی برای ورود به جمع مشهورها می‌کنند. اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، ایاس، تتر و… از جمله آلت کوین‌های مشهوری هستند که برای خودشان اسم و رسمی به دست آورده و ارزشی چند میلیارد دلاری دارند.

بیت کوین یا آلت کوین؟ مساله این است!

فناوری پایه برای اکثر ارزهای دیجیتال همان بلاک چین است اما پروسه‌های متفاوتی دارند که در اینجا قصد گفتگو درباره آن را نداریم، بلکه می‌خواهیم بدانیم در کدام سرمایه گذاری کرده و ورود نماییم. ابتدا بایستی این سوال را بپرسیم که هدف شما برای ورود به بازار رمز ارزها چیست؟

افراد به طور معمول سه دسته هستند که بسته به قصدشان می‌توان پیشنهادهای متفاوتی داد.

۱- سرمایه‌گذار

عده‌ای از کاربران قصد حضورشان در بازار بیشتر از هرچیزی حفظ سرمایه و دارایی‌شان است که بدین منظور بخشی از درآمد خود را صرف رمزارزها می‌کنند. این افراد بدون توجه به شرایط بازار تنها قصد خرید و ذخیره دارند. برای چنین کاربرانی ما توصیه می‌کنیم که ۶۰ تا ۸۰ درصد بیت کوین بگیرند و ۲۰ تا ۴۰ درصد را هم به آلت کوین‌های معتبری چون اتریوم و لایت کوین و یا کم نوسانی چون تتر اختصاص دهند.

۲- خرید و فروش کنندگان

این افراد دوست دارند تا در شرایطی که احساس می‌کنند ارز دیجیتالی ارزان شده، آن را بخرند و سپس در حالتی که گران‌تر شده، ارز خریداری شده را بفروشند و به نوعی با پولی که دارند تجارت کرده و سودی به‌دست بیاورند. این دسته از کاربران بایستی ریسک پذیرتر بوده و حتی ارزهای دیجیتال رده پایین‌تر را نیز به خاطر نوسانات احتمالی بیشتر خریداری کنند. تمرکز آن‌ها همچنین بایستی بر روی ارزهایی باشد که کارمزد انتقال پایینی دارند و سرعت جابجایی ارزشان نیز بالاست. توصیه ما به این کاربران خرید ۲۰ تا ۴۰ درصد بیت کوین و ۶۰ تا ۸۰ درصد آلت کوین بوده و البته به سراغ ارزهای پر ثباتی چون تتر هم نبایند بیایند.

۳- استخراج کنندگان

این دسته کسانی هستند که با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند، قصدشان استخراج رمز ارزها و فروش آن‌ها در بازار با قیمت روز است. شرایط قیمتی آن رمز ارز، سختی استخراج، تعداد استخرها و ماینرها بر روی انتخاب یک رمز ارز تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که بیت کوین در بازار بیشترین قیمت را با اختلاف از آن خود کرده، پس اکثر استخراج کنندگان به سراغ آن می‌آیند چون بازار خرید و فروش خوبی هم دارد ولی انتخاب یک آلت کوین هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر یک فرد استخراج کننده به طور میانگین ۱۰ دستگاه برای فارم کردن داشته باشد، توصیه ما این است که در حال حاضر نیمی از آن‌ها را به بیت کوین اختصاص داده و نیمی دیگر را هم به استخراج ۵ آلت کوین بپردازد تا با تنوع دادن به کار خویش، شانس کسب درآمد از نوسانات بازار را هم به‌دست بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم