چه رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد؟

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد رعایت یک رژیم غذایی مناسب در کنترل و پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثر است. سرطان سینه، یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان بوده و روز به روز هم قربانیان بیشتری می‌گیرد.

در این پژوهش‌ها مشخص شده زنانی که در دوران پس از یائسگی قرار دارند؛ اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشند؛ عمر طولانی‌تری خواهند داشت و از ابتلا به سرطان سینه هم دور می‌شوند.

همچنین، در این تحقیقات مشخص شده زنانی که دارای یک رژیم غذایی کم چرب همراه با سبزیجات، میوه‌جات، دانه‌ها و غیره دارند؛ کمتر از زنانی که رژیم غذایی پرچربی دارند؛ به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

در این تحقیق، بیش از ۴۸ هزار زن از ۴۰ نقطه امریکا مورد مطالعه قرار گرفته و به مدت ۵ سال ادامه داشته است. در ابتدا، هیچ‌یک از این زنان به سرطان سینه مبتلا نبودند.

این زنان تحت مطالعه، به طور تصادفی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول، زنانی هستند که غذاهای پر چرب مصرف کرده به‌طوری‌که روزانه ۳۲ درصد کالری‌های دریافتی آن‌ها را غذاهای پرچرب تشکیل می‌دادند.

گروه دوم، زنانی هستند که با تغییراتی در رژیم غذایی خود، بیشتر از سبزیجات، میوه و دانه‌ها استفاده کرده و چربی رژیم غذایی خود را ۲۰ درصد کاهش دادند.

کمی تغییر در رژیم غذایی: عمر بیشتر، خطر ابتلا به سرطان سینه کمتر

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد زنانی که سرطان سینه گرفتند؛ در میان گروه دارای رژیم غذایی پر چرب بیشتر قرار دارند. همین‌طور، زنانی که یک برنامه رژیم غذایی مناسب و یکنواختی نداشته و دایم در رژیم غذایی خود تغییراتی دادند؛ ضمن اینکه با افزایش وزن روبرو شده؛ برای سرطان سینه مستعدتر بودند.

این تحقیق نشان می‌دهد زنان با کمی تغییرات در رژیم غذایی خود و کاستن چربی‌ها از آن می‌توانند زندگی سالم‌تری داشته باشند.

این تحقیقات به شواهد بیشتری دربارۀ رابطۀ میان چاقی و اضافه‌وزن و انواع سرطان‌ها می‌پردازد. چاقی و اضافه‌وزن علاوه بر اثراتی که در ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی دارد، اخیرا نشان از امکان خطر ابتلا به ۱۳ نوع سرطان نیز دارد. مثلا رعایت نکردن رژیم مناسب می‌تواند به سرطان معده، سرطان پستان بعد از دوران یائسگی، و سرطان‌های بدخیمی مانند سرطان کبد ، سرطان روده و سرطان لوزالمعده بینجامد.

اگر به موضوع سرطان علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله زیر را هم بخوانید:

آیا سرب موجود در رژ لب باعث سرطان می‌شود؟
چند مورد از غذاهای کشنده‌ که ما هر روز آن‌ها را می‌خوریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم