چند مورد از غذاهای کشنده‌ که ما هر روز آن‌ها را می‌خوریم

شاید شما هم این جمله را شنیده‌اید که می‌گوید: هرچیزی که می‌توانید بخورید! متاسفانه این ضرب‌المثل امروزه کارایی خود را از دست داده است. ما در حال‌حاضر انواع مختلفی از غذاهای کشنده را مصرف می‌کنیم که بسیاری از آن‌ها حاوی مواد افزودنی خطرناک و سمی هستند. غذاهای کشنده امروزه به صورت گسترده‌ای در رژیم غذایی ما وجود دارند و ممکن است اثرات بد این غذاها در طول زمان زمان مشخص گردد. مصرف غذاهای کشنده ممکن است در بیشتر موارد، منجربه حمله قلبی و یا وقوع انواع سرطان‌ها شود.

ما در این مقاله قصد معرفی موادغذایی را داریم که حاوی مواد سمی و خطرناکی هستند که در طول زمان بر بدن ما اثرات منفی به‌جا می‌گذارند.

 

نوشابه‌ها و انواع انرژی‌زا

 

همه ما می‌دانیم که مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین، باعث بروز اضافه‌وزن در بدنمان می‌گردند. اما این اضافه‌وزن به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت و سایر بیماری‌های خطرناک را افزایش دهد.

اما جالب است بدانید که در لیست غذاهای کشنده‌ای که ما تهیه کرده‌ایم، مصرف نوشابه‌ها و انواع انرژی‌زا در سراسر جهان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

کره گیاهی (مارگارین)

 

یکی دیگر از غذاهای کشنده‌ای که امروزه جایگزین کره حیوانی می‌باشد، مارگارین است. این نوع از کره هیچ برتری خاصی بر کره حیوانی طبیعی ندارد و حتی معایب بسیار زیادی نیز به همراه دارد.

مصرف این نوع از کره، باعث افزایش وقوع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. بنابراین بهتر است حتما از خوردن این غذا خودداری کنید.

 

چیپس سیب‌زمینی

 

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای آماده، چیپس می‌باشد. اما متاسفانه چیپس، علاوه‌بر خوشمزه بودن، یکی از غذاهای کشنده و مرگبار می‌باشد.

چیپس‌ها از ناسالم‌ترین موادغذایی در جهان هستند که حاوی مقدار بسیار زیادی نمک، چربی ترانس و کالری هستند که منجربه افزایش وزن و در نتیجه بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

هم‌چنین یکی از عوامل اصلی کلسترول خون، چیپس می‌باشد، به این دلیل که چیپس، توسط روغن سرخ شده است.

 

غذاهای آماده و بسته‌بندی شده

 

یکی از غذاهای کشنده که نگرانی بسیار زیادی را در ما ایجاد می‌کند، محصولات پخته‌شده و بسته‌بندی شده هستند. این محصولات توسط روغن‌های دارای هیدروژن و روغن‌های حاوی پالم پخته شده و سپس بسته‌بندی می‌شوند.

هم‌چنین علاوه‌بر این روغن‌ها، در این محصولات از موادافزودنی غیرطبیعی نیز استفاده می‌شود که برای سلامت ما بسیار مضر است.

بسیاری از سوپ‌های آماده و کیک‌های خشک، در این دسته از غذاها قرار دارند و باید از خوردن آنان اجتناب گردد.

 

گوشت قرمز

 

متاسفانه باید این مطلب را یادآوری کنیم که با توجه به مصرف زیاد گوشت در کشور ما، بهتر است از این غذا، به مقدار خیلی کمی استفاده کنیم تا در مراحل پیری زندگی خود، دچار مشکل نشویم.

یکی از غذاهای کشنده در این لیست گوشت قرمز است. امروزه ما در محاصره رژیم‌های غذایی قرار داریم که برای بدن ما بسیار سرطان‌زا هستند.

هضم گوشت قرمز در سیستم گوارشی بدن ما امری سخت و طاقت‌فرسا برای معده ما است. هم‌چنین مصرف زیاد گوشت وقوع بیماری‌هایی مثل نقرس و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

2 نظرات
  1. وحید می‌گوید

    ای بابا شمام مثل بهنوش بختیاری شدین…‌!!!!

    شرافتتون رو چقدر فروختین؟

    تایید کن….

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      تایید کردیم !
      این مطلب ترجمه شده از یک مطلب خارجی است! فکر نمی کنم خارجی ها گوشت ۱۰۰ هزار تومانی رو بخرن یا هر چیز دیگه !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم