پاپ کورن واقعا چیست و آیا مزایایی هم برای بدن دارد؟

سینما و تئاتر فقط شامل دیدن آن‌ها نیست، بلکه خوراکیها نیز نقشی در سرگرمی ما در هنگام تماشای فیلم و تئاتر دارند. این پاپ کورن ها و تنقلات هستند که احساسات ما را در هنگام دیدن فیلم‌ها، همراهی می‌کنند. مصرف پاپ کورن برای بدن ما مفید است، به این شرط که با روغن زیاد و مواد اقزودنی مضر، پخته نشود.

یکی از انواع پرطرفدار پاپ کورن در آمریکا، فلاواکول است که با کره و طعم‌دهنده‌های مفید تهیه شده است و برای خرید آن نیز باید مدت بیشتری در صف منتظر بمانید، زیرا این نوع از پاپ کردن از پرطرفدارترین پاپ کرن‌ها در آمریکا است.

 

فلاواکول نام یک پودر چاشنی  و طعم‌دهنده است که قبل از اینکه پاپ کرن به طور کامل پخته شود، آن را به ظرف پخت اضافه می‌کنند.

این چاشنی از نمک، با کیفیت بسیار عالی، چاشنی دست‌ساز و ترکیبی از رنگ‌های خوراکی غیرمضر ساخته شده است.

چاشنی فلاواکول، مقدار کالری و چربی صفر است. هم‌چنین این چاشنی، حاوی کربوهیدرات، انواع پروتئین‌ها و موادمعدنی است که این مواد مفید، پاپ کرن را در دسته مواد غذایی سدیم‌دار قرار می‌دهند.

با خوردن این پاپ کرن، شما ۱۱۶ درصد ار مصرف روزانه سدیم خود را، افزایش می‌دهید و سطح کالری بدن شما به ۲۰۰۰ می‌رسد، که باعث بالارفتن انرژی وتحرک بدن شما می‌شود.

 

بنابراین اگر شما دچار فشار خون بالا هستید و یا قصد کنترل میزان مصرف سدیم بدن خود را دارید، بهتر است از این پاپ کرن سالم حتما استفاده کنید.

کره مورد استفاده در این پاپ کورن

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، مقدار کره‌ای که در پخت این پاپ‌کرن استفاده می‌شود، صفر است.

در واقع، روغن مصرفی در این محصول، حاوی روغن دانه‌های سویا است که با استفاده از جزئیات دقیق، این روغن (سویا) هیدروژنه شده است.

اما طبق گفته‌های محققان، این روغن برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی مناسب نیست و حتی ممکن است نسبت به سایر روغن‌ها نیز مضرتر باشد.

در واقع وقتی شما این پاپ کرن را مصرف می‌کنید، طعمی خوشمزه، اما مصنوعی را لمس می‌کنید. در واقع می‌توان گفت، این روغن به نوعی کره مصنوعی محسوب می‌شود.

شیرینی‌جات

 

در سینماها و تئاتر‌های آمریکا، علاوه بر پاپ‌ کرن کیک‌ها وشیرینی‌هایی وجود دارند که به کیک تئاتری معروف هستند.

این کیک‌ها بسیار مضرتر از پاپ کرن هستند و در واقع سطح کالری آن‌ها، ۲۰ کالری بیشتر از سطح انرژی یک قاشق غذاخوری از کره طبیعی است.

در واقع اگر شما یک سطل پاپ کرن بخورید، به نوعی، به اندازه ۶ قاشق بیشتر از حد استاندارد کره طبیعی مصرف کرده‌اید.

هم‌چنین بهتر است هنگام تماشای فیلم خود از خوردن تنقلات، خودداری کنید و یا اگر لذت فیلم دیدن را به وجود پاپ کرن در هنگام تماشای آن می‌دانید، بهتر است در سنین بالا خود را آماده آزمایش خون و نوار قلب کنید.

ما نیز می‌دانیم که تماشای فیلم بدون وجود تنقلات، بی‌معنی است، اما به جای پاپ کرن و شیرین‌جات می‌توان از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کرد.

بنابراین اگر به سلامت قلب و عروق خود اهمیت زیادی می‌دهید، شاید به گفته محققان، بهتر است اصلا به سینما نروید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم