به بهانه آغاز فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز: گانگسترهای بیرمینگام به شهر برگشتند

تا کنون دو قسمت از فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) منتشر شده است. با شروع پخش فصل پنجم این سریال درام و جناحی پس از وقفه‌ای دو ساله، دوباره هیجان به میان طرفداران این فیلم بازگشته است.

سریال پیکی بلایندرز نه تنها مردم انگلستان، بلکه تمام مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. زندگی چند گانگستر و تبه‌کار اهل شهر بیرمینگهام در دهه ۱۹۲۰ انگلیس اینقدر برای مردم اهمیت یافته است که مدت‌ها منتظر شروع انتشار فصل پنجم این سریال بودند.

از چند ماهی پیش برخی تصاویر و تیزرها درباره فصل پنجم پیکی بلایندرز منتشر شد تا اینکه شبکه BBC به طور رسمی اعلام کرد اولین قسمت از فصل پنجم در روز یکشنبه، ۲۵ آگوست ۲۰۱۹ (۳ شهریور ۱۳۹۸) منتشر خواهد شد.

همچنین، تلویزیون BBC اعلام کرد پخش سریال Peaky Blinders از فصل پنجم از شبکه BBC Two به شبکه BBC One انتقال پیدا کرده است.

داستان فصل پنجم

داستان فصل پنجم پیکی بلایندرز در ادامه چهار فصل (۲۴ قسمت) گذشته است و در سال ۱۹۲۹ می‌گذرد؛ همزمان با بحران مالی در سراسر جهان!

زمانی که تامی شلبی با یک سیاستمدار با کاریزمای بالا و با یک دیدگاه جسورانه برای بریتانیا آشنا می‌شود، او متوجه می‌شود که پاسخ به این سیاستمدار نه تنها روی آینده او و خانواده‌اش بلکه روی آینده کل ملتش تاثیر می‌گذارد.

تامی شلبی تلاش می‌کند تا به یک سیاستمدار تبدیل شود و در این راه با اسوالد موزلی (سیاستمدار مشهور انگلیسی که با هیتلر ملاقات کرده بود) که ظاهرا دشمن او در فصل پنجم است، آشنا می‌شود.

اگر دوست دارید بیشتر درباره فصل پنجم این سریال بدانید و انگیزه کافی برای دیدن قسمت‌های جدید داشته باشید؛ بهتر است خلاصه رسمی منتشر شده درباره فصل پنجم پیکی بلایندرز را بخوانید:

«فصل پنجم دنیا را در آتش و هرج و مرج بحران اقتصادی ۱۹۲۹ به تصویر می‌کشید. فرصت‌ و  بدشانسی همه جا است. وقتی تامی شلبی که حال عضوی از پارلمان است توسط سیاستمداری که چشم انداز جسورانه اما خطرناکی برای بریتانیا در سر می‌پروراند مواجه می‌شود، تامی در می‌یابد که پاسخ و واکنش او نه تنها بر آینده خانواده‌اش بلکه کل ملت‌اش تاثیر خواهد گذاشت.»

بازیگران جدید و فصل‌های آینده

در فصل پنجم، علاوه بر بازیگران ثابت و قدیمی نقش داشته در ۴ فصل گذشته، «سام کلفلین» (Sam Claflin) یکی از تازه‌ترین بازیگرانی است که به این سریال اضافه شده‌اند.

«آنیا تیلور-جوی» (Anya Taylor-Joy) بازیگر دیگری است که در فصل پنجم ایفای نقش می‌کند. آنیا تیلور-جوی، هنرپیشه و مدل آرژانتینی-بریتانیایی متولد ایالات متحده آمریکا است که با نقش آفرینی در فیلم‌هایی مثل جادوگر، مورگان، اسپلیت و شیشه به شهرت جهانی رسیده است.

«برایان گلیسون» (Brian Gleeson) فرزند هنرپیشه معروف ایرلندی «برندن گلیسن» (Brendan Gleeson) نیز در این فصل حضور دارد.

اگر طرفدار سرسخت این سریال هستید؛ خیالتان راحت که حداقل یک فصل ششم هم در کار خواهد بود؛ اگرچه استیون نایت می‌گوید درباره نوشتن دو فصل دیگر برنامه‌ریزی کرده است.

نویسنده و کارگردان پیکی بلایندرز در یک اظهارنظر تلویزیونی گفته است: «‌هدف و آرزوی من این است که داستان این خانواده را در طول دو جنگ جهانی به تصویر بکشم. من همیشه دلم می‌خواست که در حالی زنگ خطر جنگ در سال ‍۱۹۳۹ در برمینگهام به صدا درمی‌آید سریال را به پایان برسانم.»

بنابراین؛ این سریال فصل هفتمی هم خواهد داشت و به احتمال زیاد آخرین فصل روایت داستان زندگی گانگسترهای معروف بیرمینگام باشد.

اگر اهل سریال دیدن هستید؛ حتما مطلب «۵ سریال جذاب خارجی که باید تماشا کنید» سایت قندان را هم نگاهی بیندازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم