۲ نکته مهم برای اینکه در خرید خودرو کلاه سرتان نرود!

خرید خودرو از جمله کارهای بسیار سختی است که در صورت عدم توجه به جزئیات آن منجر به خسارت و ضررهایی می‌شود که معمولا جبران ناپذیر هستند. اگر برای خرید خودرو می‌روید و به دنبال نکاتی هستید که در حین خرید دچار مشکل نشوید در بین همه نکات لازم به دو نکته زیر نیز توجه نمایید تا خرید خودرو برای شما به یک خاطره تلخ تبدیل نشود.

 

یکی از مواردی که معمولا خریداران خودرو به آن توجه نمی‌کنند این است که وقتی شما حتی خودروی صفری را از فروشنده تحویل می‌گیرید، صرف عنوان صفربودن نمی‌تواند مدرکی برای شما باشد که در صورت وقوع مشکلی برای خودرو به آن استناد کنید و حق خود را مطالبه نمایید.

توجه به این نکته الزامی است که شما وقتی امضای تحویل خودرو را به توضیحات اینکه مشکلی در خودرو نبوده و با سلامت کامل این جابجایی صورت گرفته، تمامی حق و حقوق خود را نسبت به مشکلات ماشین سلب می‌کنید. بدین معنی که پس از امضا تحویل خودرو اگر به هر مشکلی در مورد خودرو برخورد کنید، راه طولانی برای اثبات ادعای خود خواهید داشت که ثابت نمایید مشکل خودرو توسط شما ایجاد نشده است!

در موارد فنی با بررسی‌های کارشناسی کم و بیش این مورد ثابت‌شدنی است ولی خط و خش‌ها و شکستگی‌ها و رنگ شدگی‌ها و … چیزهایی نیستند که به راحتی بتوانید ثابت کنید کار شما نبوده و اشکال قبل از تحویل موجود بوده است. پس به یاد داشته باشید که برای خرید خودروی صفر نیز کارشناس همراه داشته باشید تا از ضررهای احتمالی در امان بمانید.

آب بندی صحیح خودروهای لوکس

مالک در هنگام خرید خودرو طرف قراردادتان باشد

در قرارداد خرید اقساطی خودرو از شرکتهای خودروساز یا شرکتهای لیزینگ و یا معاملات شخصی، توجه کنید که طرف قراردادتان را شخصیت حقوقی شرکت خودروساز و شرکت لیزینگ قرار دهید و به هیچ وجه پای قراردادی که حتی با سربرگ شرکت ولی با مسئولیت حقیقی تنظیم شده را امضا نکنید چرا که به راحتی شرکت موردنظر می‌تواند به کلی همه چیز را منکر شود.

در مواردی که معامله با شخص حقیقی صورت می‌گیرد نیز باید توجه شود که خودرو توسط مالک آن مورد معامله قرار بگیرد و خرید از شخص ثالثی که مدعی است نماینده مالک است می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. به طور مثال فرد واسط در صورتی که انتقال سند را به شرط تسویه ذکر کند و مالک در هنگام تسویه به کلی این موضوع را منکر شود، علیرغم اینکه شما مدارک خوبی برای اثبات ادعایتان دارید، ولی قطعا دردسرهایی را پشت سر خواهید گذاشت که دیگر لذتی برای سوار شدن خودرویتان نخواهید فهمید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم