قیمت خودرو کاهشی یا افزایشی؟ خودرو بخریم؟

این روزها این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که اصولا خرید خودرو با وضعیت قیمت خودرو کار درستی است یا نه؟ قیمت خودرو به شدت بالا رفته و به طور مثال در بعضی از خودروهای داخلی تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و در بعضی از خودروهای خارجی نیز بالاتر از ۱۰۰ درصد گران شده‌اند که بدیهی است این حجم از گرانی هر خریداری را برای خرید خودرو به شک می‌اندازد.

اما سعید موتمنی رئیس اتحادیه تهران می گوید که بازار کاهشی است و به زودی کاهش بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد. او در مصاحبه ای گفت:

به طور کلی میانگین کاهش صورت گرفته در قیمت خودروها چیزی در حدود ۱۸ درصد بوده و خودروهای وارداتی نیز در حدود ۶ درصد ارزان شده‌اند. یکی از دلایلی که اثر مثبتی روی قیمت خودروها در بازار داخلی‌ها و خارجی‌ها گذاشته، موضوع بسته ارزی دولت است که توانسته ترمز قیمت‌ها را در این بازار بکشد و از افزایش بی رویه آن جلوگیری نماید.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: با اجرایی شدن بسته ارزی دولت شاهد کاهش نرخ ارز در بازار نیز بودیم و به همین دلیل کاهش در قیمت خودروها نیز به تبع این بسته ارزی رخ داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم