بهترین شرایط خرید خودرو در سال ۹۸ چیست؟

خرید خودرو برای همه مردم یک دغدغه به شمار رفته و هر کسی بنا بر بودجه و توانایی مالی خود اقدام به برنامه ریزی برای خرید خودرو مدنظر خود می‌نماید ولی در حال حاضر که بسیاری از شرکت‌های خودروساز از فروش فوری و قطعی محصولاتشان سر باز می‌زنند بسیاری از مردم سوال می‌کنند که بهترین شرایط برای خرید خودرو چیست؟

در حال حاضر ایران‌خودرو با موعد تحویل اردیبهشت تا تیرماه سال ۹۸ شرایط فروش برای همه محصولات خود اعلام کرده و متقاضیان خرید از این شرکت خودروساز می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی فروش این شرکت اقدام به پرداخت وجه کرده و در موعد مشخص شده و قیمت قطعی اعلامی نسبت به دریافت خودروی خود اقدام نمایند.

ولی با توجه به اینکه سود مشارکت این طرح تنها ۱۵ درصد عنوان شده و سود انصراف نیز ۱۲ درصد قید شده است،  جذابیتی برای مشتریان ندارد. از طرف دیگر حتی سود مشارکت پایین این شرکت با ارائه قیمت قطعی جبران نشده و قیمت قطعی نیز در همان موعد تحویل اعلام می‌شود که قطعا چیزی در حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد به صورت حداقلی افزایش خواهد یافت!

خرید خودرو از ایران‌خودرو و سایپا

از طرف دیگر سایپا نیز شرایط فروش مناسبی برای فروش محصولات خود اعلام نکرده و خودروهای پرطرفدار این شرکت کماکان با پیش فروش‌های بلند مدت و سود مشارکت اندک به مشتریان عرضه می‌شود. شاید این دو خودروساز فکر می‌کنند که صرف تحویل خودرو با قیمت رسمی بهترین امتیازی است که به مشتریان می‌دهند!

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اعلامی خودروسازان بهترین کار برای خرید خودرو در سال آینده خرید اوراق سرمایه گذاری، طلا، ارز و سرمایه گذاری در بورس است چرا که قطعا سوددهی این بازارها نسبت به خودروسازان بالاتر بوده و بدون منت می‌توانند نسبت به تامین خودروی مد نظر اقدام کنند.

1 نظر
  1. حسین آذربایجانی می‌گوید

    چرا ایران خودرو تا تیر را با پیش ۵۲ملیون اعلام کرد وبعد اون را ۶۳ملیون

    خوشم اومد ۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم