آیا پژو به صنعت خودروسازی ایران باز خواهد گشت؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده است بسیاری از شرکت‌های خارجی از صنعت ایران خارج شوند که صنعت خودروسازی کشور پیشتاز این خروج‌ها بوده است. شرکت پژو جزو شرکت‌های بزرگ خودروسازی است که در چند روز گذشته از ایران خارج شده است ولی پشت پشت پرده خروج پژو از ایران چیست؟ چرا این شرکت فرانسوی از صنعت خودروی کشور خارج شد؟

یکی از کارشناسان خودرو در زمینه خروج این شرکت از صنعت خودروسازی کشور گفت: یکی از دلایلی که شرکت‌های خودروساز تصمیم به خروج از کشور ما می‌گیرند مربوط به تصمیماتی است که معمولا توسط کشور آمریکا در رابطه با مراودات مالی شرکت‌ها اتخاذ می‌شود. آن‌ها به خوبی می‌دانند که بسیاری از مراودات مالی مربوط به صنعت خودروسازی دنیا توسط سیستم بانکی آمریکا انجام می‌شود و در صورت قطع خدمات مربوط به این بخش، بسیاری از بخش‌های صنعت خودرو تعطیل خواهند شد.

تکلیف سرمایه گذاری پژو، سیتروئن و هیوندای

وی در ادامه گفت: البته اینکه گفته می‌شود پژو از ایران خارج شده است اشتباه بوده و صرفا این شرکت اقدام به تعلیق سرمایه‌گذاری کرده تا تکلیف خود را از طریق دولت فرانسه مشخص نماید و در صورتیکه دولت فرانسه بتواند تضمین مناسبی برای مراودات مالی این شرکت بدهد، قطعا پژو در ایران خواهد ماند.

البته گفتنی است که این شرکت یک بار دیگر نیز اقدام به خروج از ایران کرد و دست خودروسازان داخلی را در پوست گردو گذاشت ولی اقدام تلافی جویانه نسبت به آن صورت نگرفته است و به همین دلیل این شرکت فرانسوی به راحتی تصمیم خود را تکرار کرده است و در حقیقت پشت پرده اصلی خروج پژو از ایران، عدم اقدام متناسب مسئولین داخلی در مقابل این کمپانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم