۳ راه درآمدزایی میلیاردی برای تراکتورسازی تبریز که به آن توجه نمی‌شود!

درآمدزایی در فوتبال یکی از اساسی‌ترین اصولی است که در صورت عدم توجه به آن قطعا تیم‌های حرفه‌ای را دچار مشکل می‌کند و قطعا تراکتورسازی تبریز با وجود پتانسیل‌های بسیار زیاد در این زمینه نیز از این قاعده مستثنا نیست و حالا که با انتقال مالکیت آن به بخش خصوصی جان تازه‌ای گرفته است، می‌بایست به این امر توجه داشته باشد.

در حال حاضر در تیم‌های اروپایی و حتی در تیم‌های دسته چندم نیز به این امر توجه ویژه‌ای دارند و صد البته که این درآمدزایی انجام می‌شود و به طور مثال در باشگاههای آلمانی، تراز عملیاتی این تیم‌ها یقینا مثبت می‌شود و سود اندکی را نیز برای صاحبان آن‌ها به همراه دارد ولی این موضوع در کشور ما به کلی یک شوخی مضحک است.

البته تراکتورسازی به دلیل ماهیت طرفدارانی که دارد و همچنین عدم وابستگی به بودجه‌های دولتی که معمولا اکثر تیم‌های پرطرفدار تهرانی و اصفهانی از آن برخوردار هستند، معمولا بدون کار خاصی برخوردار از این درآمدها هست ولی آیا واقعا درآمد تیمی با طرفداران میلیونی همین مقدار است؟

طبق تجربه‌ها و بررسی‌های انجام شده در مورد تیم‌های مشابه تراکتور در سرتاسر دنیا، این تیم‌ها با ایجاد باشگاه‌های هواداری واقعی توانسته‌اند درآمدهای بسیار بالایی را نصیب خود کنند و در یک بازی برد-برد برای همه طرفداران و باشگاه، درآمدزایی لازم برای باشگاه‌های حرفه‌ای عملی شده و هواداران نیز از هواداری خود لذت می‌برند.

از جمله خدماتی که در این باشگاه‌های هواداری قابل ارائه است:

۱- بیمه: مهم‌ترین خدمتی که سود سرشاری را نصیب باشگاهی همانند تراکتورسازی تبریز می‌نماید، خدمات مربوط به بیمه است که به راحتی با ارائه خدمات بیمه‌ای در زمینه‌های شخص ثالث، بدنه، درمان، عمر و سرمایه گذاری و …. که شرکت‌های بیمه ایرانی حاضر هستند پورسانت‌های بسیار بالایی را به حساب باشگاه واریز نمایند که در کنار هزینه تیلبغاتی برای آن‌ها یک عدد بسیار قابل توجه خواهد بود. به طور مثال در صورتی که ۵۰۰ هزار نفر اقدام به دریافت خدمات بیمه‌ای نمایند و هر کدام از آن‌ها به صورت میانگین دو محصول بیمه‌ای را خریداری نماید و از هر بیمه نامه چیزی در حدود ۲۰ هزار تومان پورسانت نصیب باشگاه شود، درآمد باشگاه از این طریق چیزی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود!

۲- دریافت تخفیف از مراکز مختلف و کسب سود: یکی از دیگر از خدمات قابل ارائه در این باشگاه‌ها، ایجاد باشگاه‌های تخفیف است که هم برای طرفدار مفید بوده و هم اینکه برای باشگاه درآمدزایی می‌کند. در این طرح نیز در صورتیکه هر کدام از ۵۰۰ هزار عضو در نظر گرفته شده ماهانه یک سرویس از آن را استفاده کنند و پورسانتی در حدود ۵ هزار تومان نصیب باشگاه شود، این مبلغ در سال به ۶۰ هزار تومان می‌رسد که سرمایه‌ای در حدود ۳۰ میلیارد تومان به حساب تراکتورسازی تبریز سرازیر می‌کند.

۳- دریافت حق عضویت سالانه: یکی از راه‌های کسب درآمد برای باشگاه‌ها در این طرح، دریافت حق عضویتی است که به طور مثال در صورت عضویت فقط ۵۰۰ هزار نفر در این طرح و پرداخت ۲۰ هزار تومان سالانه، سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیارد تومان را به حساب باشگاه سرازیر می‌کند که در کنار سایر درآمدهای باشگاه قطعا این تیم را بی نیاز از هر بودجه دیگر می‌نماید.

 

توجه: تمام اعداد در نظر گرفته شده در بخش سودهای احتمالی در کمترین حالت محاسبه شده و افراد فعال در این زمینه می‌دانند که سود بسیاری از این مباحث، بالاتر از آن چیزی است که در محاسبات ما در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم