آیا برنامه نود با تراکتورسازی مشکلی دارد؟ از بی خیالی به محرومیت تا ….

شب گذشته برنامه نود با یک سوال جنجالی شروع شد که نظر مخاطبینش را پیرامون موفق‌ترین تیم در نقل و انتقالات می‌پرسید اما طبق روال معمول برنده این مسابقه که در حقیقت برای درگیر کردن هواداران تیم‌های مختلف از جمله تراکتورسازی و پرسپولیس و استقلال برای زور آزمایی و به تبع نفع بردن برنامه نود از این دعوا بود، تیم پرسپولیس بود ولی آیا واقعا پرسپولیس با تمام مشکلاتی که به همراه داشته است، موفق‌ترین تیم در نقل و انتقالات بود؟

به نظر می‌رسد اگر توهم توطئه را کنار بگذاریم و به دلایلی که مخالفین برنامه نود پیرامون رنگی بودنش توجه نکنیم، آیا واقعا تراکتورسازی که توانسته ستاره‌های بزرگی را به تیم خود منتقل کند، در این عرصه بهترین نبوده است؟

قصه از آنجایی وخیم‌تر می‌شود که نحوه رسیدگی به مسائل تیم‌های پرسپولیس و استقلال بسیار فراتر از تیم پرطرفداری مانند تراکتورسازی بود و گویی انگار برنامه نود صرفا برای این دو تیم راه اندازی شده است! از سوی دیگر عادل فردوسی پور می‌کوشد که بگوید بی طرف است و تفاوتی بین دو تیم سوگلی پایتخت و تیم‌های شهرستانی و از جمله تیم‌های پرطرفداری مانند تراکتورسازی برای او وجود ندارد ولی آیا عمل این مجری با سابقه تلویزیون با حرف او یکسان است؟

در بهترین حالت باید بگوییم تلاش او برای این کار بسیار اندک است. در حالیکه او می‌توانست با یک آنالیز کامل همانند آنالیزی که برای استقلال و پرسپولیس کار کرده بود، بیشتر از قبل به تراکتور و مسائلش بپردازد و به مساله محرومیت تماشاگر این تیم بپردازد. این نکته وقتی با اهمیت می‌شود که اگر این اتفاق برای تیم‌های پایتخت نشین رخ میداد، شک نکنید که یکی از سوژه‌های اختصاصی و جداگانه او، گزارشی از ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بود که همه را رنج میداد ولی انگار ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار برای فردوسی پور و دوستانش جذاب نبود!

11 نظرات
  1. میانالی می‌گوید

    بیز بولاری قشح تانیوروخ بیزه تانیتوروسوز ، وزارت ورزش= چستقلال + چرتپولیس

    دوست نداشتم ۱
  2. ایدین از اردبیل می‌گوید

    برنامه منفور ۹۰ از همان سالی که تراختور به لیگ برتر برگشته با این تیم مردمی مشکل و عقده داره

  3. سیامک صنوبری می‌گوید

    بایستی این واقعیت را بپریریم که فدراسیون ، تلویزیون ، وزیر و دست اندرکاران تهرانی همگی طرفدار تیمهای پرسپولیس و استقالا هستند و از هیچ کوششی برای موفقیت آنها دریغ نمیورزند. اگر ما میخواهیم برنده شویم بایستی قوی باشیم دو بازی اخیر اصلا در حد تراکتور نبود بایستی تراکتوری قوی داشته باشیم تا مثل سالهای قبل این دو تیم را با گلهای زیاد ببریم مسلما قدرت ما این دو تیم و طرفداران و حامیانشان را به زمین خواهد زد

  4. مرند می‌گوید

    خیلی از استانها به خاطر مدیران مفسد و نبودن عدالت در دستگاه ها تیم ندارند و یا راضی کننده هوادارانش نیستند..بخاطر همین باید عموم مردم به دو تیم سوق داده شوند تا مطالبات مردم برای تیم داشتن کاهش یابد…از این بابت بر برنامه نود خرده نمیتوان گرفت که این دستور از بالاست…در کل این مطالب نود ارزش خبری ندارند و باید از تراکتور حمایت شود

  5. مرند می‌گوید

    خیلی از اساساستاا به خاطر مدیران مفسد و نبودن عدالت در دستگاه ها تیم ندارند و یا راضی کننده هوادارانش نیستند..بخاطر همین باید عموم مردم به دو تیم سوق داده شوند تا مطالبات مردم برای تیم داشتن کاهش یابد…از این بابت بر برنامه نود خرده نمیتوان گرفت که این دستور از بالاست…در کل این مطالب نود ارزش خبری ندارند و باید از تراکتور حمایت شود

  6. ایران فقط تهران نیست می‌گوید

    خیر توهم توطئه نیست . دشمنی و بدخواهی ایشون مثل روز روشن است
    استاد فردوسی پور سالهاست . عمدا آیتم های مربوط به تراکتور را برای بیست دقیقه آخر برنامه اش می گذارد که کمتر کسی نام و نشانی از تراکتور محبوب بشنود
    چند سال پیش هم که علنا به تحقیر و تمسخر هواداران پرداخت با ساختن کلیپ های میخند و ….
    شرم آور است که قدرتی که در اختیارش هست بنفع سوگلی های پایتخت استفاده می کند.
    تحصیل کرده هم میتواند افکار فاشیستی داشته باشد

    1. مهران می‌گوید

      اینو هم اضافه کنید وقتی خبرنگارای برنامه هایی مثل نود میرن به بوشهر یا مشهد یا زنجان اولین سوالی که لز نوجوانان میکنند اینه: آبی هستی یا قرمز؟
      یعنی انتخاب دیگری نیست؟؟؟؟

  7. هادی می‌گوید

    این مطلبی که پرداختید کاملا درسته ولی یک بخش دیگه از برنامه ی دیشب نود برای من رنج آور تر بود.وقتی یه تیزر میسازن و داخل اش کری خونی میکنن واسه تیراختور و دعوت میکنن طرفدارای استقلال رو واسه پر کردن ورزشگاه آزادی.کاری که صد سال واسه تیراختور نمیکنن.مثلا ببینیم آیا تو بازی بعدی یکی از این تیم های پایتخت توی یادگار،آیا آقای فردوسی پور تشویق میکنه پرشورها رو به حضور در ورزشگاه و پر کردن اون؟؟؟؟!!!!!
    من که بعید میدونم.البته با توجه به گذشته شون این رو میگم.

  8. سحر می‌گوید

    نمیدونم مشکل روزنامه ها چیه از تراکتور حرف نمیزنن برنامه به نسبت رورنامه ها بهتره اون تو بعضی شرایط

  9. مهدی می‌گوید

    وقتی تراکتور تراکتور باشه هر کس هر کاری بخواد بکنه مهم اینه خودمون تراکتور حقیقی باشیم بقیه هیچه

  10. مصطفی می‌گوید

    رسانه و دولت و وزارت ورزش و پول بی زبان مردم و بیت المال و …همه و همه در خدمت سرخابی اند
    مردم از بچگی وقتی تلویزیون باز میکنند پخش زنده استقلال پرسپلیس میبینند
    و هوامفریبانه مردم رو به حمایت از این دو تیم دزد بیت المال سدق میدهند
    پایان کار سرخابیها نزدیک هست
    تورکهای با غیرت دیگر بس است واسه چراغ دیگران نفت باشید …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم