هشدار به طرفداران تراکتورسازی که به استادیوم آزادی می‌روند

امروز و در یک بازی بسیار مهم تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران به مصاف هم می‌روند و کمتر کسی است که نداند این بازی جزو حساس‌ترین بازی‌های هر فصل است که در کنار بازی‌هایی همچون پرسپولیس-استقلال و پرسپولیس-سپاهان و تراکتورسازی- پرسپولیس جذابیت‌های اصلی فصل محسوب می‌شود.

یکی از جذابیت‌های اصلی این بازی حضور طرفدارانی از غیرجنس پرسپولیسی‌هاست که بعضا حتی از طرفداران استقلالی بیشتر می‌شوند و به همین دلیل یکی از مصاف‌های دیدنی این بازی برخلاف همه بازی‌ها در روی سکوهاست که رسانه‌ها بیشترین توجه را به این بخش دارند.

اما در سال‌های اخیر هر چه جلوتر رفتیم مصاف روی سکوها بیش از آنکه معطوف به داخل زمین باشد، روی سکوها و به صورت جداگانه انجام می‌گیرد و گویی انگار هیچ مصافی در داخل زمین وجود ندارد. بازی امروز اما متفاوت‌تر از بازی‌های گذشته است چرا که بعضی از هواداران رقیب برنامه‌هایی دارند که طبق شنیده‌ها قرار است در بازی امروز پیاده کنند.

از جمله برنامه‌های موجود در این بازی شعارهای سیاسی است که هواداران تراکتورسازی را برانگیخته کنند و با شعارهای قومیتی آن‌ها را برنجانند تا به کلی جریان این رقابت را به سمت و سویی ببرند که تعصب این هواداران را برانگیخته و موجبات محرومیت‌های بعدی را ایجاد کنند. از سوی دیگر شنیده شده است که بعضی از عوامل سیاسی که در روزهای اخیر باعث و بانی اتفاقاتی شدند که قطعا بهتر از ما می‌دانید، با حضور در بین هواداران دو تیم و علی الخصوص تراکتورسازی تبریز، شعارها را به سمت و سویی ببرند که اولا منجر به آشوب کشیدن اوضاع شده و دوما به کلی ماهیت حضور آذربایجانی‌های غیور را به حاشیه ببرند.

نگرانی اصلی نگارنده از جایی است که این شنیده‌ها به قدری ترسناک است که قطعا در صورت عدم هوشمندی هواداران و علی الخصوص لیدرهای تراکتورسازی، ممکن است تندروی بعضی از این هوادارنماها منجر به اتفاقاتی شود که در بازی استقلال خوزستان و پرسولیس شاهد آن بودیم.

2 نظرات
  1. مرند می‌گوید

    خلیج عربی

  2. مهدی می‌گوید

    دوست عزیز، نگارنده گرامی:
    آیا کوچکترین اطلاعی از سکوهای طرفداران تراکتورسازی دارید؟
    آیا می دانید لیدرهای تراکتورسازی هیچ کاره هستند و نقشی در تهییج یا کنترل هواداران ندارند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم