قیمت پراید در سال ۹۸ به ۶۳ میلیون تومان می‌رسد؟

قیمت پراید در روزهای اخیر به حوالی ۴۵ میلیون تومان رسیده و بسیاری از معامله گران بازار می‌گویند که این رکورد شکنی قیمت پراید در بازار مثل رکورد قبلی این خودرو نبوده و معاملات خوبی روی اعداد نزدیک به ۴۵ میلیون تومان صورت می‌گیرد. در سری قبل گرانی‌ها و در قیمت بالای ۴۰ میلیون تومان عملا معامله‌ای صورت نمی‌گرفت و صرفا قیمت‌ها به صورت صوری بالا می‌رفت ولی حالا برخلاف دفعه قبل عملا معامله‌های خوبی رو عدد بالای ۴۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد.

حالا گروه خودروسازی سایپا اقدام به افزایش قیمت رسمی پراید کرده و کسی که بخواهد از نمایندگی اقدام به خرید پراید نماید بایستی چیزی در حدود ۴۱ میلیون تومان پرداخت کند که طبیعتا قیمت ۴۵ میلیون تومانی را برای قیمت آزاد این خودرو توجیه می‌نماید.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند که افزایش قیمت دلار یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت بازاری پراید بوده و هنوز تناسب بین افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت خودروی پراید صورت نگرفته است و با افزایش قیمت حدود ۴ به ۱۲ هزار تومان که در دلار رخ داده بایستی خودروی پراید نیز تجربه افزایش قیمت سه برابری را داشته باشد!

بیمه بدنه پراید 111 قیمت پراید

در حالی که آخرین قیمت رسمی پراید در زمان دلار ۴ هزار تومانی چیزی در حدود ۲۱ میلیون تومان بوده است، بایستی قیمت این خودرو به ۶۳ میلیون تومان برسد تا هماهنگی بین این دو رخ دهد که طبیعتا با نزدیک شدن قیمت آزاد به این عدد خیلی هم دور از ذهن نیست.

البته بعضی از کارشناسان نیز می‌گویند که با توجه به ارز بری محدود پراید این محاسبه درست نیست و چیزی در حدود نصف پراید با ارز سر و کار دارد که بایستی نصف قیمت آن یعنی ۱۰ میلیون تومان را ضربدر ۳ کنیم که به عدد ۳۰ میلیون تومان می‌رسیم و نصف دیگر آن نیز نهایتا چیزی در حدود ۵۰ درصد رشد خواهد داشت که رقم نهایی پراید را به ۴۵ میلیون تومان، یعنی همین قیمت فعلی بازار آزاد می‌رساند.

به نظر شما قیمت واقعی پراید در سال ۹۸ چقدر خواهد بود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم