داستان عکس پسر بچه معروف اینترنت و سرنوشت عجیب او + عکس جدید دوران نوجوانی

حتما شما هم این عکس را پای مقالات موفقیتی و مدیریتی دیدید. یکی از معروف‌ترین عکس‌های اینترنتی است و هر قت کلماتی مانند Success یا مشابه آن را تایپ کنید؛ تعدادی زیادی از این عکس با کلمات قصار ظاهر می‌شوند.

این عکس سمبل قدرت، انگیزه، انرژی، روحیه و مبارزه در اینترنت است. بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی این عکس را در کنار نام‌های و افراد بزرگی مانند استیو جابز، بیل گیتس و غیره قرار می‌دهند.

اما این عکس داستان جالبی دارد و جالب‌تر از آن، سرنوشت پسر بچه این عکس و اوضاع فعلی او است.

این عکس در سال ۲۰۰۷ از سامی گرینر گرفته شده است. سامی در کنار ساحل، مشتی شن برمی‌دارد و می‌خواهد درون دهانش بگذارد و بخورد. مادرش او را از این کار منع می‌کند و جلویش را می‌گیرد. سامی هم چنین ژستی در برابر رفتار مادرش از خود نشان می‌دهد. یک واکنش طبیعی از سوی مادر و یک واکنش اتفاقی و غریزی از سوی سامی.

اما وقتی این عکس روی اینترنت و سرویس اشتراک عکس فلیکر آپلود شد؛ شهرت جهانی یافت و دست به دست چرخید. دیگر کسی نبود که سامی و آن ژست معروف‌اش را ندیده باشد.

ژستی که جان پدر را نجات داد

پدر سامی در سال ۲۰۰۶ دچار ناراحتی کلیوی شد. از سال ۲۰۰۹ نیز مجبور به بستری شدن در بیمارستان و دیالیز شد. باید هرچه سریع‌تر پیوند کلیه می‌کرد و تمام پزشکان و متخصصان تنها راه نجانش را در این پیوند می‌دیدند.

اما خانواده سامی قدرت تامین مالی هزینه پیوند کلیه را نداشتند. آن‌ها باید ۷۵ هزار دلار امریکا به بیمارستان می‌پرداختند.

در نهایت سامی و مادرش به یاد آن عکس و ژست و معروفیت افتادند. سریعا صفحه‌ای در سایت gofundme درست کردند و از دیگران کمک خواستند.

کاربران اینترنتی به کمک این خانواده شتافته و در مدت زمانی کوتاه بیش از صد هزار دلار جمع‌آوری شد تا پدر سامی عمل پیوند کلیه کند.

مادر سامی می‌گوید فرزندش زیاد به معروف شدن و تلویزیون و مصاحبه علاقه‌ای ندارد و برعکس دوست دارد یک هنرمند باشد.

1 نظر
  1. حسین ارشد می‌گوید

    عالی بود
    واقعن داستان این تصویر جذاب بود برام
    و اینکه جالب تر از اون اینه که بفهمی همچین عکسی داستانی هم پشت ش هست…

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم