۷ کاری که افراد موفق صبح زود انجام می‌دهند

افراد موفق چگونه زندگی روزانه خود را می‌گذرانند؟ هر روز صبح زود چگونه شروع می‌کنند و به چه کاری مشغول می‌شوند؟ آیا اصلا افراد موفق و ثروتمند، سحرخیز هستند؟

شاید تصور کنید افراد موفق صبح زود از خواب بیدار نمی‌شوند یا اینکه برنامه ثابت روزانه‌ای برای خود ندارند. همین‌طور، شاید تصور کنید افراد موفق صبح زود دست به کارهای خیلی خاص و ویژه‌ای می‌زنند و همین عامل موفقیت آن‌ها است.

این‌طور نیست و افراد موفق، روزهایی عادی‌تر از آن‌چه تصور کنید؛ سپری می‌کنند ولی برنامه ثابت و مشخصی را پیش برده و تلاش می‌کنند روی آن اصرار بورزند.

نگاهی به زندگی افراد موفق نشان می‌دهد سحرخیز هستند و ساعت ۵ تا ۶ صبح از خواب بیدار شده و فعالیت روزانه برایشان آغاز می‌شود ولی می‌دانند باید چگونه روز خود را آغاز کنند.

آن‌ها بیشتر زندگی می‌کنند و برای زندگی کردن برنامه‌ریزی دارند. برعکس، بسیاری از افرادی که اطراف ما هستند و فقط کار می‌کنند تا نوبت به زندگی برسد.

با مطالعه زندگی افراد موفق و بررسی فعالیت‌های صبح‌گاهی هر روزه آن‌ها، فهرست بلند و متفاوتی از کارها درست می‌شود ولی ۷ کار و فعالیت اصلی آن‌ها به این ترتیب است:

۱- خواب خوب

اولین کاری که افراد موفق انجام می‌دهند؛ بیدار شدن از یک خواب خوب، کافی و عمیق است. اگر خوب خوابیده باشید؛ قادر خواهید بود روز را خوب شروع کنید و انرژی، انگیزه، تمرکز، خلاقیت، ذهنیت و توان روحی لازم برای کل روز را خواهید داشت.

افراد موفق و مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ دنیا، شاید پرکار باشند ولی شب‌ها حوالی ساعت ۱۰ به رخت‌خواب می‌روند تا ساعت ۵ صبح بیدار شوند.

۲- مراقبه و نیایش

آمارها نشان می‌دهد غالب افراد مهم پس از برخاستن از خواب، سعی می‌کنند با مراقبه، نیایش، نماز و دعا، ضمن تشکر و قدردانی از داشته‌ها و موفقیت‌ها، فکر و ذهن خود را نامحدود کنند.

اول صبح، بهترین فرصت برای مراقبه است. هم‌سو و متمرکز کردن انرژی‌ها و افکار ذهنی به سوی یک هدف خاص و مرور برنامه‌ها و کارهایی که باید در طول روز انجام شوند.

۳- ورزش و فعالیت فیزیکی

مگر ممکن است افراد موفق وقتی هم برای ورزش داشته باشند؟ بله؛ آن هم اول صبح و در اولویت بالا نسبت به کارهای دیگر!

بسیاری از افراد معروف اول صبح به باشگاه می‌روند یا یک سری برنامه‌های حرکتی و فیزیکی دارند. ورزش کردن نه تنها جسم را تقویت می‌کند؛ باعث انبساط روحی و ذهنی شده و شادابی به همراه دارد. این‌ها چیزهایی هستند که افراد موفق در طول روز نیاز دارند.

۴- صبحانه و پروتئین

توصیه‌های زیادی در کتاب‌های معروف برای خوردن ۳۰ گرم پروتئین در نیم ساعت پس از بیدار شدن داریم. غذاهای پروتئین‌دار شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند زیرا هضم آنها زمان بیشتری لازم دارد. پروتئین همچنین میزان قند خون را متعادل نگه می‌دارد که از بروز دل‌ضعفه هنگام گرسنگی جلوگیری می‌کند.

تخم‌مرغ بهترین منبع تامین پروتئن است ولی انواع صبحانه‌ها و غذاهای مقوی به همراه پنیر کلبه هم می‌تواند به بدن شما پروتئین برساند.

۵- دوش آب سرد

حتما همه ما این تجربه را داریم. دوش آب سرد در ابتدای صبح می‌تواند آدم را سرحال، سرزنده و پر انرژی کند. غوطه‌ور بودن در آب سرد برای جسم و ذهن مفید است. انجام پیوسته‌ این کار منجر به تقویت بلندمدت سیستم ایمنی، غدد لنفاوی، گردش خون و دستگاه گوارش می‌شود که نتیجه‌ آن بهبود کیفیت زندگی است.

دوش گرفتن در ابتدای صبح با خود آرامش، خلاقیت و انگیزه به همراه می‌آورد و می‌تواند ایده‌های جالب و جدیدی به ذهن برساند.

۶- مطالعه محتوای الهام‌بخش

بسیاری از افراد معروف، پس از ورزش و صبحانه روزانه، سراغ مطالعه روزنامه‌ها و اخبار می‌روند. در این میان، برخی از نابغه‌ها سعی می‌کنند مطالبی روحیه‌بخش و محتوای الهام‌بخش بخوانند.

شاید تعجب کنید که مطالعه و اول صبح چگونه ممکن است ولی مطالعه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه‌ای در اول صبح، آثاری مثبتی در زندگی دارد که باعث بروز بهترین عملکرد می‌شود.

۷- مرور اهداف و چشم‌اندازها

نمی‌توانید روز را بدون یک هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آغاز کنید. باید برنامه و چشم‌انداز داشته باشید و این چشم‌انداز را هر روز با خود تکرار کنید.

گفته می‌شود اهداف و چشم‌اندازهای خود را تابلو و بالای تخت‌خواب در خانه، میز کار در دفتر شرکت و مکان‌های دیگر نصب کنید تا همیشه جلوی چشم شما باشند و مشغول مرور کردن‌شان باشید.

باید هر روز صبح با فکر کردن به اهداف خود، اولین گام‌ها را برای تحقق‌شان بردارید و همین‌طور بررسی کنید چقدر به هدف‌تان نزدیک‌تر شدید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم