چه تفاوتی میان سبزیجات و میوه وجود دارد؟

گوجه فرنگی؛ این محصول خوشمزه و زیبا! صادقانه باید گفت یکی از اجزای اصلی بیشتر غذاها همین گوجه است. اما ما نمی‌دانیم گوجه جز میوه یا سبزیجات محسوب می‌شود. این محصول در اکثر مواد‌غذایی مانند سس و انواع ساندویچ‌ها وجود دارد. ما در این مطلب به بررسی این‌که تفاوت میوه و سبزیجات چیست، می پردازیم.

 

تفاوت بین میوه و سبزیجات ممکن است بسیار ساده باشد. با این‌حال، میوه‌ها نباید دانه‌های سبزیجات را داشته باشند و هم‌چنین برعکس. این تعریف در خیلی از موارد صدق می‌کند. با این حال، متخصصان آشپزی معتقد هستند اکثر مواد اولیه غذاها از دسته میوه‌ها است.

بنابراین با توجه به این‌که ما هلو، هندوانه، توت‌فرنگی و نخود‌فرنگی را میوه خطاب می‌کنیم پس خیار، زیتون، فلفل و گوجه‌فرنگی نیز میوه هستند. چون این مواد، بیشتر غذاهای ما را تشکیل می‌دهند.

در حالی که میوه‌ها و سبزیجات مورد تحقیقات گیاه‌شناسان قرار می‌گیرند، آن‌ها اکثر محصولات طبیعت را به دلیل شیرین بودن، میوه می‌نامند.

 

اما مردم هم‌چنان محصولاتی مثل گوجه‌فرنگی و آووکادو را در دسته سبزیجات قرار می‌دهند. شاید جاب باشد بدانید که هنوز هیچ تعریف مشخصی از میوه یا سبزیجات وجود ندارد.

اما همه مردم معتقد هستند، محصولاتی که همراه آن‌ها ساقه و برگ باشد در دسته سبزیجات قرار می‌گیرند. مثل: کاهو، گل کلم، نخود‌فرنگی و کدو‌تنبل.

اما در حقیقت می‌توان گفت با توجه به اینکه هم میوه‌ها و هم سبزیجات، حاوی مقدار زیادی از فیبر و وویتامین هستند، باید درمورد این‌که بعضی محصولات را در دسته سبزیجات یا میوه قرار دهیم، طبق حرف جامعه عمل کنیم.

 

البته در مورد گوجه‌فرنگی نیز می توان این موضوع را مطرح کرد که در سال ۱۸۹۳ در دیوان عالی ایالات متحده، دولت تصویب کرد که گوجه در فهرست سبزیجات باشد زیرا در آن زمان سبزیجات نسبت به میوه‌ها مالیات زیادی داشتند و دولت آمریکا برای کسب درآمد خود، این قانون را وضع کرد.

اما این دو‌دستگی در بین میوه و سبزیجات، نمی‌تواند مصرف آن‌ها را در بین مردم کاهش دهد. در واقع گوجه فرنگی یکی از مواد اولیه اصلی غذاهای ما است، که مهم نیست در دسته سبزیجات یا میوه‌ها باشد.

هم‌چنین می‌توان گوجه را بهترین میوه یا سبزی معرفی کرد که دارای خواص زیادی از جمله درخشان شدن و صاف شدن پوست انسان است.

اما هم‌چنان به اعتقاد دانشمندان گیاه شناسی، گوجه‌فرنگی به عنوان یک میوه تلقی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم