توصیه‌های ویژه برای مراقبت‌های غذایی کودکان در سال ۹۸

با نزدیک شدن به سال نو و عید نوروز، کودکان ما در معرض غذاهایی قرار می‌گیرند که ممکن است برای سلامتی آن‌ها مضر باشد. برای مراقبت‌های غذایی کودکان بهتر است، بیشتر تلاش کرده و مانع خوردن غذاهای مضر برای کودکان شویم. هم‌چنین با تبلیغات تلویزیونی و کارتون‌ها بهتر است با برخی از خواسته‌های غذایی کودکان مخالفت شود تا کودکمان در آینده از مشکلات سیستم گوارشی و چاقی برخورداری نشود.

ما در این مطلب لیست غذاهایی که برای کودکان می‌تواند مضر و خطرآفرین باشد را منتشر کرده‌ایم.

 

نوشیدنی‌های شیرین مانند آب‌میوه‌ها

 

کودکان علاقه بسیار زیادی به قند و شیرینی دارند، با این حال این مواد واقعا برای کودکان مضر است و کودکان ما نباید ازنوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌ها استفاده کنند.

حتی آب‌میوه صد‌در‌صد طبیعی برای کودک سالم نیست، زیرا میوه حاوی مقدار زیادی قند و هم‌چنین فیبر و مواد مغذی است و هنگامی که شما آب میوه را می‌خورید، فیبر و مواد مغذی میوه در آب آن وجود نخواهد داشت.

هم‌چنین، شکر موجود در آب‌میوه برای دندان‌های حساس کوکان بسیار ضرر دارد و باعث اضافه‌وزن کودکان از همان سنین پایین می‌شود.

 

صبحانه‌های دانه‌ای مانند حبوبات

غلات و شیرینی‌های صبحانه مواد غذایی بسیار مضری را به بدن ما می‌دهند. این مواد از آرد سفید تشکیل شده‌اند. بدن ما و کودکان آرد سفید را به عنوان شکر استفاده می‌کند.

بنابراین اگر مراقبت‌های غذایی کودکان وجود نداشته باشد و کودک ما ورزش و یا تحرکی نداشته باشد، این مواد به آسانی به چربی شکم تبدیل می‌شوند. در نتیجه، ما از آرد هیچ‌گونه فیبر یا ماده مغذی را دریافت نمی‌کنیم.

گوشت فرآوری شده

 

کودکان ما در حال‌حاضر، علاقه زیادی به خوردن فست‌فودها دارند. هات‌داگ و گوشت فرآوری شده حاوی مواد نگهدارنده، چربی‌های ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

این مواد به بروز بیماری سرطان کمک می‌کنند و ما درباره مراقبت‌های غذایی کودکان خود مسئول تنظیم این مواد‌غذایی هستیم.

خوردن محصولات گوشت فرآوری‌ شده مثل: سوسیس، ژامبون، گوشت گوسفند و انواع پیتزاها در طولانی مدت اثرات بسیار بدی بر روی قلب و وزن آن‌ها خواهد داشت.

 

غذاهای آماده و بسته‌بندی شده

 

در واقع مراقبت‌های غذایی کودکان، شامل نظارت بر غذاهای روزمره آنان نیز می‌گردد. غذاهای بسته بندی شده از مضرترین غذاها برای کودکان و حتی بزرگسالان است.

با توجه به تهیه این غذاها از روغن، این غذاها توانایی بروز بیماری‌هایی مثل فشارخون، بیماری‌های قلبی و اضافه وزن را دارند.

اگر کودک شما، مجبور به استفاده از این غذاها است، بهتر است این غذاها، در کنار سبزیجات و گوجه‌فرنگی خورده شود، تا میزان چربی غذا کنترل شود.

 

نظارت بر وعده‌های غذایی کوکان

 

همبرگر، ساندویچ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه‌ها، غذاهایی هستند که کودکان شما، عاشق آن‌ها شده‌اند. بنابراین بهتر است مصرف این مواد کاهش یافته و حتی قطع شود.

هم‌چنین، بهتر است وعده‌های غذایی خود را با وعده‌های کودکان، برابر کنید. برای مثال، ممکن است غذاهایی برای بزرگسالان ضرری نداشته باشند اما برای کودکان مضر و خطرآفرین باشد. حتی ممکن است میزان کالری غذاها برای بدن ما کافی باشد اما این میزان کالری برای کودک مضر باشد.

بنابراین در مراقبت‌های غذایی کودکان بهتر است در وعده‌های غذایی خودمان نیز تجدیدنظر کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم