روش‌های سریع و دقیق برای افزایش احتمال بارداری در خانم‌ها

بسیاری از عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند بر احتمال بارداری زنان تاثیر بگذارند. هم‌چنین احتمال بارداری با استفاده از روش‌های طبیعی، بسیار بالا می‌باشد. در زنان، کاهش استرس و ورزش می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد. هم‌چنین در مردان نیز اقداماتی مثل ترک سیگار و مشروبات الکلی این احتمال را افزایش می‌دهد.

ما در این مقاله قصد داریم روش‌های طبیعی احتمال باروری در زنان و مردان را بررسی کنیم.

 

روش‌هایی برای زنان

 

کاهش استرس

استرس نقش موثری در کاهش احتمال بارداری زنان دارد. بنابراین بهتر است گام‌هایی برای مقابله با استرس برداشته شود تا احتمال باروری، افزایش پیدا کند.

مشارکت در فعالیت‌هایی مثل ورزش می‌تواند سطح استرس زنان را کاهش دهد. هم‌چنین، مشاوره بهترین راه برای مبارزه با استرس است.

 

ترک سیگار

 

مصرف دخانیات و سیگار باعث اختلال سطح هورمون‌های بدن زنان شده و باعث بروز یائسگی زودرس می‌شود. بنابراین ترک سیگار احتمال بارداری زنان را بسیار افزایش می‌دهد.

 

کم‌کردن وزن

 

 

طبق نتیجه تحقیقات دانشمندان، ثابت شده است که داشتن اضافه وزن ممکن است طیف بسیار گسترده‌ای از فرآیند‌های تولید مثل را دچار اختلال کند. هم‌چنین، اضافه‌وزن بر روند رشد و کیفیت لقاح و جنین تاثیر منفی می‌گذارد.

 

افزایش فعالیت‌های بدنی

 

 

برخی مطالعات نشان داده است که ورزش و فعالیت‌های بدنی منظم، تاثیر مثبتی بر احتمال بارداری دارد. با این‌حال، اگر این ورزش بیش از حد و بدن مصرف کالری انجام شود، می‌تواند باعث غیرطبیعی شدن روند قاعدگی و کاهش احتمال بارداری شود.

 

روش‌هایی برای مردان

 

حفظ بدن و وزن

در مردان نیز اضافه‌وزن و یا حتی وزن کم می‌تواند احتمال بارداری خانم‌ها را کاهش دهد. هم‌چنین بررسی‌های دانشمندان نشان داده است که عواملی مثل اضافه‌وزن یا وزن کم، بر روی روند بارداری تاثیر منفی می‌گذارد، که در اصطلاح به آن “حاملگی نامطلوب” می‌گویند.

در بارداری نامطلوب، ممکن است نوزاد زنده متولد نشود و یا با نقض عضو متولد شود.هم‌چنین، وزن کم آقایان نیز می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد.

 

عدم مصرف دخانیات

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار و دخانیات، تاثیر بسیار بدی بر‌روی کیفیت مایع منی و کاهش شانس احتمال بارداری، می‌گذارند.

رابطه سن و بارداری

 

 

در اکثر زنان، کاهش احتمال بارداری از ۳۰ سالگی شروع می‌شود. در طول این دوره، به دلیل کاهش عملکرد تخمدان‌ها، احتمال بارداری بسیار کاهش می‌یابد.

در حال حاضر هیچ روش طبیعی برای مبارزه با این عامل وجود ندارد به جز حفظ سبک زندگی سالم و روابط گرم خانوادگی.

 

مراجعه به پزشک

 

 

انواع روش‌های درمانی برای کسانی که احتمال بارداری در آن‌ها بسیار کم است وجود دارد. این روش‌ها بر روی ۸۵ الی ۹۰ درصد موارد ناباروری استفاده شده است.

یکی از این روش‌ها، روش ART یا همان لقاح مصنوعی است که در این روش، تخمدان زن را با استفاده از اسپرم دستکاری شده مرد بارور می‌کنند تا احتمال بارداری افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم