چگونه با انگیزه و سرحال از خواب بیدار شویم

همه ما این موضوع را درک کرده‌ایم، صبح زود زنگ تلفن به صدا در می‌آید و ما در آن هنگام دکمه Snooze را فشار می‌دهیم تا فقط چند دقیقه بیشتر بخوابیم اما این روش راه‌حلی موثر و کارساز برای بیدار شدن سرحال نیست. در واقع سوالی که ذهن همه ما را مشغول کرده این است که چگونه سر‌حال و با انرژی از خواب بیدار شویم؟

ما در قندان روش‌ها و راه‌حل‌های این مشکل را به شما معرفی می‌کنیم تا با مشکل بیدارشدن سروقت کنار بیایید.

 

از شب قبل، خود را آماده کنید

 

درواقع علاوه بر خواب به موقع در شب، راه‌حل‌های دیگری هم برای مشکل بی حالی در صبح وجود دارد. یکی از آن‌ها داشتن روحیه و احساس خوب بدن، در شب است. شما می‌توانید در شب به خود آرامش دهید و ذهن خود را درگیر مسائل روزمره نکنید. هم‌چنین نوشتن متن‌های کوتاه و آماده کردن وسایل کار در شب قبل از کار، می‌تواند خواب شما را بهبود ببخشد.

 

 

یک خواب خوب برای خودتان فراهم کنید

 

یکی دیگر از راه‌های این مشکل، زمان خواب است. اگر شما در طول شب هفت الی هشت ساعت خواب داشته باشید، به طور یقین صبح سرحال خواهید بود. راه‌حل دیگر، تاریکی مناسب برای اتاق خوابتان است، اگر اتاق شما تاریک هم نباشد می توانید چشم‌بند بر چشمان خود بزنید تا آرامش داشته باشید. حتی برای کیفیت بهتر، باید سعی کنید در اتاقتان از وسایل نویزدار و صدادار استفاده نکنید.

 

 

 

گزینه Snooze را هرگز انتخاب نکنید

 

بسیاری از ما هنگام زنگ بیدارباش، گزینه Snooze را می‌زنیم در واقع در نبرد بین شما و Snooze، این گزینه برنده خواهد شد. زیرا طبق تحقیقات، اگر شما در زنگ اول بیدارباش، بیدار شوید بدنتان آماده خواهد بود. زیرا این هشدار، بدنتان را غافلگیر می‌کند و اگر بدن آماده باشد به این غافلگیری پاسخ می‌دهد و از خواب بیدار می‌شوید.

 

 

 

زمان را برای آرامش و تمرکز قرار دهید

 

 

اگر پس از بیدار شدنتان احساس بی‌حالی و ضعف می‌کنید بهترین راه این است که بین ده الی پانزده دقیقه در یکجا نشسته و فقط ریلکس کنید. این روش می‌تواند روز شما را خوب و عالی بگذراند و علاوه بر آن از چرت‌زدن‌های بیهوده در هنگام کار نیز جلوگیری می‌کند. حتی اگر می‌خواهید صبح روز بعد سرحال از خواب بیدار شوید، در طول ظهر و یا بعد از ظهر استراحت ۴۵ دقیقه‌ای داشته باشید تا درخواب روز بعدتان اخلال ایجاد نشود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم