چه کارهایی باید انجام دهیم تا در خواب خروپف نکنیم؟

خروپف، یک مشکل و دردسر شایعی است که ۴۰ درصد از مردان و ۲۵ درصد از زنان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگر شما نیز دچار مشکل خروپف هستید، بهتر است درباره درمان آن تصمیمی بگیرید. زیرا، شما با خروپف کردن، سروصدا و نویزهای بسیار بدی ایجاد می‌کنید. هم‌چنین، طبق تحقیقات، یک سوم افراد بین ۵۵ تا ۸۴ ساله، دچار مشکل خروپف هستند.

با وجود شایع بودن این مشکل در اکثر انسان‌ها، جالب است بدانید که خروپف نشانه‌ای از اختلال در خواب است که می‌تواند عواقب پزشکی و اجتماعی بدی به همراه داشته باشد.

ما در این مطلب قصد راهنمایی‌ شما را داریم، تا اگر دچار این مشکل هستید، بتوانید حداقل تا حد کمی، این مشکل را حل کنید.

 

 

همیشه به پهلو بخوابید.

 

بسیاری از انسان‌ها ترجیح می‌دهند بر روی کمر خود بخوابند و حتی این طرز خواب را مفیدتر از بقیه می‌دانند. اما خوابیدن بر روی کمر، سطح استرس شما را بالا برده و احتمال خروپف کردن را نیز افزایش می‌دهد.

 

وزن خود را کم کنید.

 

اضافه وزن در بدن، به ویژه در اطراف گردن، باعث مسدود شدن و یا باریک‌شدن مجرای تنفسی می‌شود و این باریک‌شدن، باعث ایجاد سروصدا در هنگام نفس کشیدن شما در خواب می‌شود.

 

حساسیت‌های خود را درمان کنید.

 

آلرژی سیستم تنفسی باعث افزایش خروپف می‌شود،  این آلرژی‌ها باعث می‌شوند تا شما نتوانید در هنگام خواب، از بینی خود تنفس کرده و به جای آن از دهان خود تنفس می‌کنید.

برای درمان موقت این آلرژی‌ها و خروپف می‌توانید قبل از خواب، داروهای حاوی آنتی‌هیستامین‌ها را مصرف کنید و یا اگر بینی شما مسدود شده باشد، از اسپری‌های ضدعفونی کننده بینی استفاده کنید.

 

از دندان‌های خود محافظت کنید.

 

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و دندان‌پزشکی شما می‌توانید به یک دندان‌پزشک مراجعه کنید و از آن بخواهید تا یک محافظ ضدانقباض در دهان شما تزریق کند.

این محافظ قادر به فشرده کردن دندان‌های شما و جمع کردن آن می‌باشد و مانع شل‌شدن فک پایین دهان می‌شود.

 

ترک سیگار

 

در صورتی که سیگاری هستید و روزانه تعداد زیادی سیگار استعمال می‌کنید، بهتر است بدانید، سیگار به سیستم تنفسی شما صدمه جدی وارد می‌کند و کم‌ترین آسیب سیگار به سیستم تنفسی، خروپف است.

 

برنامه منظمی برای خواب داشته باشید.

 

بهتر است برای حل مشکل خروپف، به اندازه کافی بخوابید و در زمان مناسب به رخت‌خواب بروید و در زمان مناسب نیز از خواب بیدار شوید.

 

خانم‌های باردار در صورت خروپف به پزشک مراجعه کنند.

 

برخی اوقات، زنان باردار شروع به خروپف کردن می‌کنند، خروپف کردن در این گروه، ممکن است به دلیل افزایش وزن ناشی از بارداری و تغییرات هورمونی عضلات باشد.

درهر صورت، خروپف در دوران بارداری ممکن است تنفس کودک در شکم مادر را با مشکلات جدی و خطرآفرین مواجه کند. پس بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

ادامه دارد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم