قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چقدر خواهد بود؟ (در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸ به‌روز شد)

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چیست؟

به‌روزرسانی ۲۵ آبان ۹۸: گرانی بنزین باعث گرانی دلار و سکه می‌شود؟

امروز شنبه ۲۵ آبان ماه، قیمت خرید دلار پس از مدت‌ها به مرز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت فروش دلار توسط مردم هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

آیا افزایش قیمت دلار در اولین روز کاری پس از اصلاح قیمت بنزین؛ نشانه‌هایی از گرانی و ارتباط آن با حامل‌های انرژی است؟ قیمت طلا و سکه چگونه است و چه پیش‌بینی از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد؟

اگرچه هنوز برای پیش‌بینی دقیق قیمت دلار و سکه پس از تصمیم بزرگ دولت در گران کردن قیمت بنزین زود است و بازارها در شوک به سر می‌برند ولی پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان می‌گویند نباید قیمت بنزین باعث گرانی دلار، سکه و طلا شود.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: «افزایش یک‌باره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند قیمت کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر قیمت طلا اثر گذار نیست.»

ولی چون قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش داشته است؛ برخی کارشناسان می‌گویند باید منتظر افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان هفته باشیم. در حقیقت، سیگنال‌هایی برای گرانی دلار و ارزهای دیگر دریافت می‌شود که قطعا روی قیمت سکه و طلا نیز اثرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی صحبت‌ها و تحرک‌های سیاسی داخل و خارج از کشور، ناآرامی‌های اجتماعی و برهم خوردن آرامش و تعادل بازارها و کالاهای اساسی مردم، جو روانی ایجاد کرده و سرمایه‌ها سرگردان را به سوی بازار دلار و سکه بکشاند که سریعا اثرش بروز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد باید یک هفته‌ای منتظر ماند و اثرات افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی شدن آن را در بازارهای دیگر و به‌ویژه دلار یا کالاهای اساسی مشاهده کرد و بعد بهتر می‌توان درباره آینده نظر داد!

به‌روزرسانی ۱۸ آبان ۹۸: دلار تا آخر سال در کدام کانال است؟

ده کارشناس مسایل اقتصادی و فعال بازار پیش‌بینی کردند قیمت دلار در کانال ۱۱ هزار تومان تا آخر سال باقی می‌ماند. دو کارشناس گفته‌اند دلار در آخر سال وارد کانال ۱۲ هزار تومان می‌شود و یک کارشناس هم اعتقاد دارد دلار زیر ۱۰ هزار تومان می‌شود.

اما عمده پیش‌بینی‌های قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۸ و به ویژه فصل زمستان حول محور کانال ۱۱ هزار تومان است. درست است که دولت با کسری بودجه روبرو است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم؛ وضعیت برای دولت بحرانی‌تر می‌شود چون پرداخت‌های بیشتری دارد و باید تسویه حساب سال را انجام دهد ولی سه روش برای تامین کسری بودجه دارد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای فصل تابستان سال جاری در یادداشت اینستاگرامی برای تامین کسری بودجه سه روش صدور بیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی را عنوان کرد.

بنابراین، احتمال می‌رود دولت دست به هر کاری بزند تا قیمت دلار در همین وضعیت ثبت کنونی باقی بماند. دولت در سیاست‌های جدید خود از چند نرخی کردن دلار، افزایش و کاهش قیمت دلار و نوسانات شدید آن جلوگیری کرده و می‌خواهد هر طور شده این روند را ادامه دهد.

در ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت دلار در حد بسیار کمی بودیم و حتی چندین بار دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد ولی خیلی بعید است زیر ۱۰ هزار تومان برود. از سوی دیگر، شاید قیمت دلار با شروع فصل زمستان به سوی کانال ۱۲ هزار تومان بیشتر گرایش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۱۱ آبان ۹۸: دلار زیر ۱۰ هزار تومان نمی‌آید؛ طلا باز هم کاهش پیدا می‌کند

در اوایل هفته گذشته، ارز ارزان و طلا گران شد ولی آخر هفته، برعکس دلار گران و طلا ارزان شد.

این حکایت این دو سه ماه اخیر بازارهای طلا و ارز در ایران است. رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دلار به سوی کانال ۱۰ هزار تومان حرکت کرده است ولی نباید انتظار داشت زیر ۱۰ هزار تومان برود. او می‌گوید دلار دیگر بیشتر از این قیمت‌ها پایین نمی‌آید چون در شرایط تحریم و کاهش فروش نفت هستیم.

از سوی دیگر، کارشناسان بازار می‌گویند قیمت‌های دلار و طلا ضمن اینکه در ماه‌های آتی دارای ثبات نسبی خواهد بود؛ بلکه شاید کمی هم کاهش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۴ آبان ۹۸: منتظر ریزش دلار هستیم

در حالی وارد ماه دوم فصل پائیز شدیم که دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان است و کارشناسان هم در انتظار ریزش بیشتر قیمت آن هستند.

قیمت دلار در ۴ آبان ماه، به کمترین حد خود در ماه‌های اخیر رسیده است و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می‌شود. نرخ خرید دلار در بازار نیز به ۱۱ هزار و ۵۰ تومان رسیده است. هر یورو نیز به نرخ ۱۲ هرار و ۴۵۰ تومان توسط صرافی‌های بانکی فروخته می‌شود و نرخ خرید یورو نیز برابر با ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.

این وضعیت نشان می‌دهد دلار برای ورود به کانال ۱۰ هزار تومان آمادگی دارد و هر روز بر تعداد فروشندگان دلار افزوده خواهد شد. بسیاری از دلالان و خریداران ارز و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند؛ از بازار دلار خارج شده و امید به افزایشی شدن قیمت آن ندارند.

ثبات بازار و کنترل کامل قیمت دلار توسط دولت به همراه سرازیر شدن دلارهای خانگی به بازار باعث شده کارشناسان هنوز منتظر ریزش بیشتر قیمت این ارز باشند و به راحتی از دلار ۱۰ هزار تومانی در آبان ماه صحبت کنند.

به‌روزرسانی ۱۳ مهر ۹۸: همچنان بازارهای موازی در خواب

با مراجعه به پیش‌بینی‌های کارشناسان بازارهای مختلف از جمله بازار دلار، سکه و طلا، خودرو و مسکن، متوجه می‌شویم همه یک تعادل و آرامش نسبی در قیمت‌ها را انتظار دارند. در واقع، جز بازار بورس در حال رکوردشکنی است؛ بازارهای موازی دیگر همه از یک ثبات و پایداری برخوردار هستند.

البته، پیش‌بینی می‌شود یک خبر ناگوار سیاسی این وضعیت را برهم بزند چون این بازارهای موازی همه در سایه رفتارها و کنش‌های سیاسی هستند و اگر دولت آمادگی لازم را نداشته باشد یا ابزار و قدرت کافی در اختیارش نباشد؛ با کوچک‌ترین موج سیاسی منفی، تعادل بازارها برهم زده خواهد شد.

دلار و سکه همچنان در کانال‌های چند ماه اخیر قرار داشته و هر روز کمی افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی کردند اگر وضعیت سیاسی به همین منوال ادامه داشته باشد؛ تمام پاییز این قیمت‌ها را شاهد باشیم و حتی ماه‌های اول زمستان نیز تعادل در بازارها حاکم باشد.

به‌روزرسانی ۶ مهر ۹۸: دلار همچنان ثابت

قیمت دلار با شروع هفته دوم مهرماه همچنان ثابت مانده و با روزهای آخر هفته پیش تفاوتی نکرده است. صرافی‌ها روز شنبه ۶ مهرماه، قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کردند. البته، صرافی‌های غیر بانکی دلار را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند.

مردم با داشتن مدارکی مانند کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی می‌توانند هر روز تا ۲۰۰۰ دلار از صرافی‌ها خریداری کنند. خرید و فروش دلار در بازار کاملا آزاد و رویکردی منطقی دارد.

مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک اعلام شده، به شعب بانک‌های عامل مراجعه و  برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۴ تومان و ۷ ریال خریداری کنند.

به‌روزرسانی ۳۰ شهریور ۹۸: آیا همیشه بازار ارز و سکه این‌طور باقی می‌ماند؟

چند ماهی است که بازار ارز و سکه در وضعیت رکود و کاهش قیمت‌ها است. روزی چند صد تومان از قیمت دلار می‌افتد و روز دیگر چند صد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری که دایما در کانال ۱۱ و ۱۲ هزار تومان در تردد است.

وضعیت بازار سکه و طلا هم به این منوال است. یک روز سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ فردا می‌شود ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان و روز بعد دوباره ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان. برخی روزها هم به زیر ۴ میلیون تومان امده است.

سوال اساسی این است: آیا در سال ۹۸ و همین‌طور سال ۹۹ بازار ارز و سکه به همین منوال باقی خواهد ماند و قیمت‌ها تغییر پیدا نمی‌کنند؟

تحلیل کارشناسان این است که در نیمه دوم سال ۹۸ این ثبات بر بازار باقی می‌ماند و بعید است مولفه‌های بازار بتوانند وضعیت را تغییر دهند ولی چون اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات دارد و دولت هم الان در وضعیتی نیست که دست به اصلاحات اساسی بزند؛ برخی مخاطره‌ها برای این بازارها هست که هر الان ممکن است وضعیت را دگرگون کند.

کاهش فروش نفت، تنش‌های سیاسی، تصمیم‌های احساسی، ورود تقاضاهای احتیاطی و افزایش تقاضاهای تجاری همه می‌توانند بازار ارز را ملتهب کنند.

دولت توان تامین مخارج خود را ندارد و برخی از کارشناسان می‌گوید به طور یقین با کسری بودجه روبرو می‌شود. در این مسیر، دولت ممکن است برای تامین کسری بودجه خود رو به سوی منابع بانک مرکزی بیاورد و اینجا شروع برهم خوردن تعادل این بازارها است.

با همه این احوال‌ها، باز هم در این شرایط سرمایه‌گذاری در بازارهای سکه، طلا و ارز ریسک بالایی دارد. برای دانستن بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مطلب «نیمه دوم سال ۹۸ در کدام بازارها سرمایه‌گذاری کنیم؟» را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی ۲۳ شهریور ۹۸: حباب سکه صفر شد

قیمت سکه در هفته گذشته (ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ع) به مرز ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید تا کارشناسان بگویند حباب قیمتی سکه کاملا رفع و صفر شده است.

پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری (۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه) نیز این روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشته باشد چون در ایام سوگواری و محرم هستیم و تقاضا در بازار نیست. حتی گفته می‌شود قیمت یک سکه تمام بهار آزادی به زیر ۴ میلیون تومان خواهد آمد.

تنها در یک صورت است که قیمت سکه دوباره روندی افزایشی به خود می‌گیرد و آن، کاهش نرخ‌های سود بانکی است. اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند؛ شاید سرمایه‌های شناور در بازار دوباره به سوی بازار سکه و دلار سرازیر شوند و در آن صورت شاهد قیمت‌های افزایشی خواهیم بود.

بعید است فعلا شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم و سرمایه‌گذاران نباید در بازار سکه رویاهای بزرگی حداقل برای کوتاه مدت داشته باشند.

البته، هنوز در سکه‌های نیم گرمی، ربع گرمی و یک گرمی شاهد مقداری حباب قیمتی هستیم ولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف می‌گوید در دو ماه محرم و صفر یک تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و بعید است شاهد اتفاق خاصی در این بازار باشیم.

به‌روزرسانی ۱۶ شهریور ۹۸: کاهش ادامه‌ دارد

در حالی‌که قیمت دلار در روزهای آخر هفته پیش کمی روند صعودی به خود گرفت و قیمت طلا به بیشترین حد خود در ده روز اخیر رسید؛ باز هم در این بازارها رکود حاکم است و هیچ نشانه یا تصمیمی مبنی بر خروج از این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

همان‌طور که در به‌روزرسانی‌های پیشین از زبان کارشناسان مختلف بیان کردیم؛ تصور می‌شود نیمه دوم سال ۹۸ دلار و سکه روندی کاهشی داشته و قیمت‌ها پایین‌تر از این حد برسند. بازار نوسان‌های بسیار کمی داشته و بانک مرکزی به خوبی توانسته است مدیریت خود را حاکم کند.

بنابراین؛ فعلا این بازارها برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند و فقط اگر مصرف‌کننده هستید؛ می‌توانید وارد این بازارها شوید. می‌توانید طلا، سکه و دلار برای مصرف خودتان خریداری کنید که در بهترین قیمت‌های یک سال اخیر قرار دارند.

نمی‌توانیم پیشنهاد کنیم سکه و دلار زیادی خریداری و پس‌انداز کنید چون ممکن است مجموع اتفاقات درونی و بیرونی بازار باز هم قیمت‌ها را شکسته و روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

به‌روزرسانی ۹ شهریور ۹۸: پیش‌بینی قیمت دلار و سه در هفته پیش‌‌رو

آیا باید به کاهش شدید قیمت دلار و سکه و طلا در هفته جاری امیدوار بود؟ نگاهی به سایت‌های اقتصادی معروف و نظرات کارشناسان خبره بازار می‌گوید نه!

برخی افراد با توجه به ورود به ماه محرم و کاسته شدن از مراسمات عقد و ازدواج، انتظار دارند قیمت سکه و طلا با کاهش قیمت شدیدی روبرو شود ولی روند قیمت جهانی این مسکوک‌ها افزایشی است و از سوی دیگر بازار نشان داده خرد خرد کاهش پیدا می‌کند.

همین وضعیت برای قیمت دلار هم صادق است. دلار در هفته اول شهریورماه به مرز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و حتی یک روز زیر ۱۱ هزار تومان رفت ولی امروز شنبه ۹ شهریورماه دوباره به قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در هفته‌های اخیر، اگر اتفاق بسیار ویژه‌ای در سطح کشور، منطقه و جهان رخ ندهد؛ نباید انتظار کاهش یکباره قیمت‌های دلار و سکه را داشت بلکه کم‌کم قیمت دلار و سکه پایین می‌آید.

اجناس مرتبط با دلار هم یکی دو ماهی با تاخیر به صورت اندک اندک تغییر قیمت می‌دهند و شیب قیمتی رو به پایینی دارند.

به‌روزرسانی ۲ شهریور ۹۸: دلار تا پایان سال در کانال ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان است

با شروع اولین هفته شهریورماه، قیمت دلار باز هم کاهش داشت و به مرز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش رسید. صرافی‌ها هم دلار را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

یورو نیز با کاهش اندک به کف کانال سیزده هزار تومان نزدیک شد و هر یورو در بازار به نرخی برابر با ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. صرافان اسکناس یورو را به قیمت ۱۳ هزار تومان از مردم خریداری می‌کنند.

همان‌طور که در هفته‌های پیش هم تاکید شد؛ دلار تا پایان سال گرانی زیادی نخواهد داشت و به صورت کنترل شده در دست دولت است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند دلار در نیمه دوم سال ۹۸ بین کانال‌های ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

البته، بسیاری از دلال‌های بازار ارز هنوز تحلیل‌های خود را بر این استدلال استوار کرده‌اند که کاهش درآمد ارزی دولت احتمال هیجانی نرخ ارز در نیمه دوم سال ۹۸ را بیشتر می‌کند چرا که دولت توان تامین هزینه پروژه‌های عمرانی طبق پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ را ندارد.

ولی کارشناسان رسمی اقتصادی از جمله اساتید اقتصاد دانشگاه می‌گویند دولت دست به هر کاری می‌زند تا در نیمه دوم سال ۹۸ قیمت دلار را کنترل شده در اختیار داشته باشد:

دولت با تثبیت نرخ ارز بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در بلندمدت به دنبال این است که بخشی از دلارهای موجود در منزل مردم را جذب کند، چرا که افرادی که ارز با قیمت‌های بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان خریده‌اند؛ در کوتاه‌مدت می‌توانند سود کنند، اما اگر قیمت دلار در بلندمدت در همین کانال باقی بماند؛ می‌تواند به دلیل رکود سرمایه زیان‌بار نیز باشد

به‌روزرسانی ۲۶ مرداد ۹۸: تا پایان سال دلار گران نمی‌شود

هم بازار، هم کارشناسان و هم پیش‌بینی‌ها همه یک حرف می‌زنند: دلار ارزان‌تر می‌شود و روند کاهش خود را ادامه خواهد داد.

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی ایران پیش‌بینی کرد آرامش بازار ارز تا پایان سال تداوم داشته باشد. برخی پیش‌بینی‌ها می‌گویند دلار گران که نمی‌شود؛ یک سقوط آزاد به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد داشت.

نمودار فروش دلار در دو هفته متنهی به ۲۳ مرداد ماه را در زیر مشاهده می‌کنید:

در حالی‌که نرخ جهانی طلاجات در هفته گذشته روندی صعودی داشته و حتی پیش‌بینی می‌شود که در پی تنش‌های ایجاد شده میان امریکا و چین، باز هم افزایش پیدا کند؛ قیمت سکه و طلا در ایران با ثبات است و اندکی افزایش نشان می‌دهد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد نوسان دلار و سکه به خوبی توسط بانک مرکزی مهار شده است و ابزارهای کنترلی اعمال شده در بازار جواب دادند.

این آرامش در بازارهای دلار، سکه و طلا ادامه‌دار خواهد بود و حتی بازارهای مسکن و خودرو هم آرام و پایدار هستند.

به‌روزرسانی ۱۹ مرداد ۹۸: دلار و سکه روندی کاهشی خواهند داشت

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سکه در روزها و هفته‌های آتی خبر می‌دهند. پس از عدم توافق امریکا با چین، ارزش دلار یک ریزش داشت که روی قیمت دلار در ایران هم تاثیرگذار بود و باعث شد دلار دوباره به کانال ۱۱ هزار تومان برگردد.

امروز، شنبه ۱۹ مرداد ماه هر دلار ۱۱.۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر یورو ۱۳.۳۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه تمام امامی ۴.۱۹۸.۰۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در حالی‌که روزهای ابتدای مردادماه شاهد افزایش ناگهانی دلار و رسیدن به مرزهای ۱۳ هزار تومان بودیم ولی در هفته گذشته باز هم روند کاهشی پله پله‌ای داشت که در نمودار زیر به خوبی مشهود است:

نمودار فوق قیمت کاهشی دلار در ۱۷ روز گذشته را نشان می‌دهد. همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند؛ قیمت دلار به این روند کاهشی خود ادامه خواهد داد و بعید است روندی افزایش به خود بگیرد یا به یک باره وارد کانال‌های قیمتی گذشته شود.

در حقیقت، بازار دلار و سکه در این روزها به یک ثبات نسبی رسیده است و قیمت‌های حبابی در حال ترکیدن هستند. مثلا الان هر سکه تمام امامی نزدیک به ۸۵ هزار تومان حباب دارد که در روزهای آینده کمتر خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۲ مرداد ۹۸: ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند

در اولین روز شروع هفته، قیمت دلار نقدی ۱۲۰۹۴۰ ریال بوده و طلای ۱۸ گرم با قیمت ۴۱۱۴۰۰ ریال به فروش می‌رسد. قیمت سکه تمام هم ۴۲۰۰۰۰۰۰ ریال است.

در هفته گذشته، قیمت‌های دلار و سکه دایما در حال نوسان‌هایی بود. برخی انتظار داشتند روند افزایشی قیمت دلار و سکه ادامه پیدا کند ولی باز هم در اواسط هفته متوقف شد.

این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد هیچ‌گونه ثبات، منطق و وضعیت پایداری در بازار سکه و ارز نیست. یک خبر، یک تحریم، یک تصمیم و اتفاق تازه قیمت‌ها را دچار نوسان و افت و خیز می‌کند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران از بازار سکه و ارز به خوبی نشان می‌دهد این بازار وضعیت ثبات خود را از دست نداده است و البته قیمت‌های واقعی بیشتر نمایان می‌شوند.

سکه در حال حاضر نیز به قیمتی در حدود ۴ میلیون و صد هزار تومان معامله می‌شود و این کاهش قابل توجه به عقیده فعالان این بازار تداوم دارد چرا که از یک سو حباب سکه تخلیه شده است و از سوی دیگر چشم اندازی برای بازگشت سود به این بازار متصور نیست.

از این رو است که سرمایه‌ها در حال حاضر در بازارها منجمد شده اند، در بازار سکه و ارز، خودرو و مسکن.

قیمت دلار در این دوره زمانی کاهشی بیش از ۲ هزار تومان را به خود دیده است. فعالان بازار این روند را ادامه‌دار می‌دانند. بازار متشکل ارزی در حال تشکیل است و بررسی‌ها حکایت از تداوم این روند دارند.

بروزرسانی ۲۵ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

دلار و سکه در سراشیبی کاهش قیمت هستند. قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان در صرافی‌ها رسیده است و سکه تمام بهار آزادی نیز به مرز ۴ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار دلار و سکه پیش‌بینی می‌کنند روند کاهش قیمتی روزها اخیر ادامه داشته باشد و شاید شاهد آمدن دلار به زیر ۱۰ هزار تومان و قرارگیری سکه در محدوده ۳ میلیون تومان باشیم.

ریزش قیمت دلار در صرافی‌ها سبب شد نرخ خرید دلار از مردم در بازار آزاد نیز با کاهشی قابل توجه مواجه شود. در حال حاضر فرایند خرید دلار از متقاضیان فروش با کندی پیش می‌رود و بسیاری از صرافان و حتی دلالان از خرید دلار امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی در محدوده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان را برای خرید پیشنهاد می‌دهند.

هر یورو نیز امروز به قیمت ۱۴ هزار تومان در صرافی‌ها فروخته می‌شود. قیمت خرید یورو از مردم نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان علام شده است.

بروز رسانی ۱۰ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

بازار مدت‌هاست شرایط آرامی را سپری کرده و حتی نسبت به اخبار منفی و تحریمی هم مانند سابق واکنشی نشان نمی‌دهد. به‌نظر می‌رسد شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و به جز بروز مسایل غیر قابل پیش بینی، دلار هیجان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته افزایش قیمت اونس طلا سبب شده تا بهای آن با توجه به معادلات جهانی دچار بالا رود.

بروز رسانی ۲۴ فروردین ۹۸ قیمت دلار و سکه

پس از اعلام آمریکا بر ضد سپاه پاسداران، بازار دچار یک هیجان کوتاه مدت شد و قیمت دلار تا ۱۴٫۵۰۰ تومان بالا رفت اما پس از آن در طی چند روز اخیر به‌صورت متوالی کاهش یافته و به مرز ۱۳٫۵۰۰ تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این روند تا ۱۳هزار تومان نیز ادامه داشته باشد و به‌خاطر ارایه ارز توسط پتروشیمی‌ها، بازار دچار ثبات خواهد بود مگر آنکه پیش‌بینی غیر منتظره‌ای (همچون درگیری‌های منطقه‌ای) رخ دهد.

بروز رسانی ۵ اسفند ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بخش دیدگاهها گفته بودیم که دلار بالا پایین خواهد داشت که جزئیاتش قابل مشاهده است. هر چند دوستان ما رو متهم به خیلی چیزها کردند ولی خدا رو شکر پیش بینی ها درست از آب در اومد. به نظر می رسه که دولت در سال بعد قصد تثبیت در یک نرخ را دارد که نرخش مشخص نیست و برای همین باید دوستان حواسشان باشد.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

پس از وقفه طولانی در بروزرسانی این صفحه، خبرهای شنیده از بانک مرکزی و دولت بر این است که تصمیم این نهاد مالی بر تثبیت نرخ دلار در سال ۹۸ است. این به مفهوم بالا یا پایین رفتن نرخ نیست و صرفا تذکری است برای کسانی که معاملات زیادی انجام می‌دهند.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

قیمت دلار به حوالی ابتدای تابستان رسیده و در حول و حوش ۱۱ هزار تا ۱۱.۵۰۰ تومان در نوسان است. بسیاری این شرایط را موقتی قلمداد کرده و برخی تا پایین آمدن قیمت در سطح قیمتی ۱۰ هزار تومان هم نظر می‌دهند.

بروز رسانی ۸ آبان ۹۷ قیمت دلار و سکه

همان طور که گفته بودیم تا آبان ماه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و دولت فعلا قصد دارد حوالی ۱۵ هزار تومان نگه دارد. البته اگر دولت تا ۲۵ آبان ماه این روند را حفظ کند و نوسانات کنترل شود چندماهی ثبات را شاهد خواهیم بود اگر توانایی این کار را نداشته باشد وضعیت به گونه دیگری پیش می رود.

بروز رسانی ۲۱ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

به نظر می‌رسد که بانک مرکزی قصد دارد در حوالی ۱۵ هزار تومان اقدام به تثبیت نماید. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که برای کسب سود و حفظ ارزش پول به بورس مراجعه کنید.

بروز رسانی ۹ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

طبق وضعیتی که در حال حاضر در اقتصاد کشور حکمفرماست بعضی از موارد را باید بگوییم تا در نظر بگیرید. طبیعتا در صورت رخ دادن بعضی از اتفاقات باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

۱- یکی از موضوعات بسیار مهم fatf است که در صورت قرار گرفتن نام ایران در لیست سفید آن یک کاهش بسیار قابل توجه در قیمت خواهیم داشت.

۲- یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بسته حمایتی اروپا از برجام است که در صورت برقراری کامل و بدون نقش نیز یکی از دریچه‌های ورود ارز خواهد بود که منجر به کاهش قیمت می‌شود.

۳- یک لحظه به این موضوع توجه کنید، نه قصد رد یا تایید بالا یا پایین رفتن قیمت را داریم، به صورت کلی بیایید فکر کنید که قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان برسد، مثلا عرض شد، همه خریدار دلار بوده‌ایم ولی آن موقع دقیقا این دلار ۱۰۰ هزار تومانی را به چه کسی خواهیم فروخت؟ به این فکر کرده‌اید؟

لطفا آدرس این صفحه را برای دوستانتان در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید تا همه در کنار هم از یک محیط تعاملی بهره مند شویم و این نوید خوب را می‌دهیم در صورتی که حضور کاربران در این صفحه بیشتر شده و تعداد کامنت‌های دریافتی بیشتر شود از کارشناسان حوزه ارز و سکه برای مشاوره‌های تخصصی و ریزتز از پیش بینی دقیق ارزهای مختلف دعوت خواهیم کرد.

بروز رسانی ۴ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

روز گذشته طی صحبتی که با یکی از اساتید حوزه اقتصاد مصاحبه‌ای انجام دادیم ایشان مصرانه روی قیمت حوالی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان برای دلار در بلندمدت تاکید داشتند و دلیل آن را هم‌خوانی با نقدینگی موجود و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کردند. البته ایشان این مطلب را اضافه کردند که جو روانی موجود در صورت عدم مدیریت و کنترل به قیمت‌های بالاتر برای دلار نیز دامن خواهد زد!

بروز رسانی ۲۴ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به برنامه‌های دولت برای کنترل بازار پولی و مالی کشور به نظر می‌رسد که اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز و سکه دارید می‌بایست با نگاه بلندمدت وارد شوید که قطعا سود خوبی در آن نهفته است ولی در کوتاه مدت شاید شاهد ضرر باشید یا نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌ها کمتر سود کنید.

بروز رسانی ۲۰ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به نوسانات به نظر می‌رسد که کف ۱۳۰۰۰ تومان برای دلار گریز ناپذیر بوده و با توجه به شواهد امر می‌توان سقف ۲۰ هزار تومان را برای اواخر سال ۹۷ مطرح کرد.

بروز رسانی ۱۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در خبری عجیب حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی کرده که قطعا این اتفاق به بحران‌های بسیار بزرگ در کشور خواهد انجامید!

بروز رسانی ۱۳ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

امروز قیمت دلار به ۱۴ هزار تومان رسیده و متاسفانه پیش بینی قبلی ما نسبت به دلار درست از آب در آمد ولی در زمانی زودتر!

به نظر می‌رسد که قیمت دلار ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۷ دور از ذهن نیست ولی رکود احتمالی در ماه‌های آتی و علی‌الخصوص در سال آینده قطعا چیزی است که امکان رشد بیشتر برای دلار و سکه را خواهد گرفت. سقف منطقی دلار نهایتا ۱۶۵۰۰ تومان و سقف منطقی سکه نیز حوالی ۶ میلیون تومان است.

بروز رسانی ۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بحث مسکن نیز قیمت‌ها به شدت بالا رفته و در بعضی از مناطق نزدیک به دوبرابر شده است. اما نکته جالب در مورد سکهاین است که از حوالی قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است و این یعنی رشد نزدیک به ۳٫۳ برابری ولی دلار از حوالی ۳۷۰۰ در حال حاضر به ۱۰۸۰۰ تومان رسیده است( ۶ شهریور ۹۷) و اگر دلار نیز به مانند سکه بخواهد بالا برود باید چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله بشود و اگر دلار را مبنای اصلی قرار دهیم قیمت سکه می‌بایست چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باشد!

اما با توجه به تورم، گرانی‌ها، نفدینگی روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در حال افزایش هست، به نظر می‌رسد که برای سال ۹۸ می‌توان قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را برای سکه یک رقم نرمال دانست و دلار نیز حوالی ۱۳ هزار تومان معامله شود.

ادامه این تحلیل را اینجا بخوانید

بروز رسانی ۲۶ مرداد ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به تحولات اخیر بازار ارز و سکه این تحلیل بروز می‌شود. به نظر می‌رسد که با توجه به رشد نقدینگی و همچنین کاهش شدید درآمدهای ایران از فروش نفت قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان برای دلار در سال ۹۸ متصور خواهد بود. البته گفتنی است که این ارقام معمولا به صورت کلی گفته می‌شود و اگر برای حفظ ارزش پول به دنبال خرید جنس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روی خرید طلای آبشده فکر کنید.

برای قیمت ۱۶ هزار تومان قطعا سال آینده زمانی است که احتمال رخ داد وجود دارد ولی شاید حوالی آبان ماه شاهد افزایش قیمت دلار تا حوالی ۱۶ هزار تومان باشیم.

البته بانک مرکزی برنامه‌هایی دارد که ممکن در حوالی نرخ ۱۰ هزار تومان تثبیت شده و به طور کلی در چندماه آینده شاهد افزایش قیمت نباشیم.

پست‌های مشاوره‌ای ما:

988 نظرات
  1. اشکان می‌گوید

    سلام جناب ذاکری تمام نظرات و گفتگو هاتونا با دوستان مطالعه کردم و تو اکثر جوابهاتون پیشنهاد بر خرید طلا ابشده دادید
    اگر لطف کنید و نظرتونو در مورد این کاهش پله ای قیمتها بگید بسیار ازتون سپاس گزار میشوم . من و بقیه دوستان همینطور که از گفته هاشون معلومه جهت حفظ ارزش پولمون دست به خرید طلا زدیم ، اونم مثل خودم با قیمت ۴۱۶هزار تومان!!! حال تکلیف چیه؟ قراره کباب بشیم!؟!؟!؟ یا تاب بیاوریم!!!
    خواهشا نظرتونو بگید !؟!؟!
    ما بقی کارشناسان هم نظر بدهند ، خالی از لطف نیست
    ۱۹/۰۹/۱۳۹۷

    1. ذاکری می‌گوید

      خرید بلند مدتی
      پله ای
      میانگین کم کردن

  2. مسعود می‌گوید

    به احتمال زیادتا۲هفته آینده دلار۱۰هزارتومان میشه و باز احتمالاتا۳یا۴سال آینده دلارروی ۱۰هزارتومان میمونه یعنی دقیق چیزی شبیه سال۹۱که تاسال۹۶دلارثابت بود.این یعنی همه ما که دلاریاطلاخریدم باختیم.بایدقبول کنیم که اشتباه کردیم ضررش همه بایدقبول کنیم.مطمئن باشیدنه قرار۲ماه آینده اتفاق خاصی بیفته نه اردیبهشت نه ۱سال آینده همه اتفاقات توی۶ماه اخیراتفاق افتاده وتمومه شددلار۴هزارتومنی شد۱۰هزارتومن یا۱۱هزارتومان.یعنی دوبرابرنیم. پس اتفاق ها افتاده مادیرخبرشدیم.حیف شدباختیم.ان شاالله سلامتی داشته باشیم.ضررهم جزئی از زندگی هستش

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۱
  3. اهورا می‌گوید

    سلام…وقتتون بخیر،بنده طلای آب شده با گرم ۴۲۷تقریبا ۱ کیلو خریده ام.ولی همچنان با شتاب قیمت طلا داره میاد پایین…چیکار کنم؟؟؟؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      کف قیمت دلار رو بالاتر گفتم.
      اونس هم بلند مدت صعودیه.

      خوشم اومد ۱
  4. خنده دار می‌گوید

    عزیزم شما به مخت خیلی فشار نیار خوب برو همون عروسک بازی ات بکن کوچلو بزار بقیه نظر بدن باشه بابا جان برو سر درس و مشقت افرین

  5. حلما می‌گوید

    سلام وقت همگی بخیر اقای ذاکری ممنون از توجهتون و پاسخگوییتون ایا تو دی وبهمن طلا ارزون ترمیشه خرید من قصد سرمایه گذاری ندارم فقط میخوام بخرم داشته باشم اما میترسم ارزون شه

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      کسی که برای حفظ ارزش پول خرید می کنه از ارزانی نمی ترسه.
      ولی خرید پله ای بهترین کار برای جلوگیری از ضررر است

  6. Kelvin می‌گوید

    با سلام
    من طلا خریدم گرمی ۲۴۵ تومن.ماه تیر ۹۷٫اما متاسفانه وقتی شد ۵۵۰ نفروختم به امید سود بیشتر و بیشتر.
    آقای ذاکری لطفا راهنمایی بفرمایید که نگه داریم تا حدودا سه ماهه اول ۹۸ یا بفروشیم؟
    چه اتفاقاتی قراره بیفته؟لطفا با دلیل و توجیه اقتصادی و روابط سیاسی بفرمایید که قابل استناد باشه.
    ممنون.

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      قصدتون از خرید چی بوده؟

  7. سعید@@@@@@ می‌گوید

    باسلام جناب ذاکری. بنا بر نظر کارشناسی شما ایا قیمت سکه در ابتدا سال ۹۹٫ یعنی یک سال و نیم دیگر مجددا به کانال پنج میلیون بر میگردد. باتوجه به اینکه الان حدود ۳۸۰۰ است و حدود ۱۲۰۰ و حتی بیشتر کاهش قیمت داشته. ممنون میشم پاسخ و نظر کارشناسی بدهید

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      سابقه سکه و طلا و … رو چک کنید متوجه میشید.

      خوشم اومد ۱
  8. سعید می‌گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر جناب ذاکری. بنده تعداد ۵۰ عدد سکه در طرح پیش فروش بانک مرکزی خریداری کردم زمان تحویل دو ساله. خواستم نظر شما رو بپرسم ک به محض تحویل سکه ها رو بفروشم یا نگه دارم چون قرض زیادی بدلیل خرید مسکن دارم. الان یک سال تا سر رسید تحویل سکه باقی مونده و در حال حاضر سکه نسبت به قبل ریزش حدود یک میلیون داشته. خواستم بپرسم تا یک سال اینده امکانش هست که سکه به حدود پنج میلیون برسه بنظر کارشناسی حضرتعالی؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      خدا رو شکر بسیاری از نزدیکان و دوستان با پیشنهاد بنده اقدام به خرید سکه های پیش فروشی کردن و سود خوبی کردن.
      منتهی من رو ۵ تومن پیشنهاد فروش دادم.
      الان هم شما به نظرم عجله نکنید.

  9. سینا می‌گوید

    سلام اقای زاکری بنده طلای ابشده با قیمت ۲۳۰۰۰۰۰ تومان خریدم چیکار کنم با تشکر

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      قصدتون از خرید اگر حفظ ارزش پول بوده فعلا صبر کنید تا یکی دو سال بزارید کنار.

  10. ستاره می‌گوید

    سرمایه گذاری روی دلار برای حفظ ارزش پول کار اشتباهیه. خصوصا الان. اون موقع که چهار تومن بود اگه کسی خریده منفعت کرده ولی ما مردم عادی آخر ماجرا خبر دار میشیم

    خوشم اومد ۲۶
    دوست نداشتم ۱
    1. ماهرخ می‌گوید

      سلام آقای ذاکری. کجایی قربان؟ نیستی. مسافرت تشریف بردین؟

      دوست نداشتم ۱
      1. ذاکری می‌گوید

        با سلام
        در خدمتم.

  11. امیر می‌گوید

    سلام اقای ذاکر . با تشکر از نظرات گرانبها ی شما
    من ۹ مهر ۲۵ گرم ابشده به قیمت ۲۱۰۰ خریدم الان ۱۵۰۰ هست خیلی کلافه ام . هر چند دوست ندارم گرانی بشه مردم بدبختن .اما دوست تدارم ضرر کنم خاضرم به قینت خودش هم بفروشم لطفا راهنمایی کنید

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      میانگین کم کنید فعلا.

  12. حمید می‌گوید

    با سلام خدمت آقای ذاکری و تمام دوستان
    میخواستم ببینم الان با قیمت ۳۵۰ تومنی طلا، وقت خوبی برای خرید طلا هست یا نه دلار یا سکه بگیرم؟ من میخواستم حدود ۲۰ میلیون تومن هزینه کنم

    1. ذاکری می‌گوید

      خرید پله ای کنید.

  13. حکیم می‌گوید

    سلام من به مقدار طلا دارم که باید بفروشم برا تکمیل کردن خونه بنظر شما صبر کنم یا که الان بفروشم
    مرسی

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      وقتی نیاز دارید و راه دیگه ندارید سوال کردن نداره.

      خوشم اومد ۱
  14. نگین می‌گوید

    سلام.
    جناب اقای ذاکری و دوستان عزیزی که سررشته دارن لطفن راهنماییم کنین بد مخمصه ای گیر کردم.
    من نامزد هستم چ‌ بخاطر بالا رفتن قیمتا و از ارزش افتادن دارایی اندکی که داشتیم مجبور شدیم بدیم‌طلا بخریم شاید یکمشو‌جبران کنیم و‌بتونیم عروسی کمنیم…طلا گرمی ۵۲۱ هزار خرید کردم تو‌اوجش! اومد پایین با توجه به تحلیلا ک میگفتن میخاد بره بالا نفروختمش الان واقعن بدبخت ب تمام معنا شدم. خواهش دارم که راهنماییم‌کنین چه کنم؟ بفروشم یا نگهش دارم؟چقدر طول میکشه تا بره بالا؟اصلن بازم‌به‌۵۰۰میرسه یا محاله؟
    سوال دیگم‌اینکه ایا میارزه بفروشم‌ و‌با وام برم‌خونه بخرم؟
    ممنون از همگیتون

    خوشم اومد ۳
    1. ذاکری می‌گوید

      کدوم تحلیل گفت دلار از ۲۰ هزار تومان قراره بره بالاتر؟
      دیگه نهایت حرفی بود که ۲۵ تومن بود!

  15. آرمادا می‌گوید

    با سلام خدمت دوستان و آقای ذاکری من تازه با این سایت آشنا شدم نظرات چالبی بود آقای ذاکری میشه نظرتون راجع به قیمت دلار و طلا بفرمایید چون من یه مقدار دلار به قیمت ۱۴ تومان خریدم میخوام ببینم بفروشم یا صبر کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    دوست نداشتم ۱
  16. مریم می‌گوید

    این آقاچه کاره است که ازش نظرمیگیریدعاقل کسی است که خودبیاندیشدبه همه گفت طلای آب شده بخریدهرکی خریداحمق شدچون تغلبی

    خوشم اومد ۳
  17. نرگس می‌گوید

    سه اتفاق مهم در جابجایی نرخ دلار
    ۱_کانال پولی ایران با اروپا اگر تا اسفند نتونن بر قرار کننوراه نیوفته….متاسفانه این میتونه یک آتش کشیدن به اقتصاد ایران باشه
    ۲_مهم**اگه کاهش قیمت جهانی نفت همچنان ادامه یابد..تمام تحریم ها تاثیر خودشو خواهد گذاشت?
    ۳_بعد عید ..ترامپ احتمالا بخواد بیشتر نفت ایران رو تحریم کنه بخاط رسیدن فصل گرم
    کوچک ترین اشتباه از طرف دولت وبانک مرکزی میتونه اوضاع رو خرابتر کنه
    ****الان وقت خرید پله ای ست****
    اگه دلار روزی
    صد تومن صدتومن کاهش پیدا کنه منطقی ه ..
    اما اگه نوساناتش هزار تومن باشه مطمئا جهش رو به بالا خواهد داشت
    دربازار نوسان شما، پول نقد نگه ندارین***

    خوشم اومد ۲۱
    دوست نداشتم ۵
  18. نرگس می‌گوید

    یک چیزی داریم در سرمایه گذاری بنام تاب آوری

    خوشم اومد ۱۰
    دوست نداشتم ۲
    1. اشکان می‌گوید

      والا اومدیم خوبش کنیم زدیم پدرشم درآوردیم !! ارزش پولمونو میگم
      تاب بیاریم درست میشه!؟

      خوشم اومد ۱
  19. یی لا تت می‌گوید

    سلام اقای ذاکری ،طلا الان خوبه بخریم یا صبر کنیم ی ماه دیگه شاید ارزونتر بشه

    خوشم اومد ۱۰
    دوست نداشتم ۲
  20. نرگس می‌گوید

    هرچی توپو باشدت به زمین بزنی با سرعت بیشتر جهش میگیره?❕❕

    خوشم اومد ۱۴
    دوست نداشتم ۶
  21. اصلان می‌گوید

    تورو خدا یکی بگه دلار تا کجا پایین میاد! من طلا خریدم ۴۲۰ الان داره میاد از ۳۰۰ هم بیاد پایین تر ، بیچاره میشم . یکی راهنمایی کنه

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۳
  22. سوگل می‌گوید

    سلام آقای ذاکری قیمت سیصدو خورده ای برای هر گرم طلا منطقی با توجه ب شرایط اقتصادی کنونی؟

    خوشم اومد ۱۳
    دوست نداشتم ۳
  23. موسوی می‌گوید

    آقای ذاکری کم پیدایید
    تحلیلی صحبتی نظری بفرمایید دوستان بهرمند شوند
    تو این شرایط سرمایه سمت بورس بره بهتره یا طلا؟

    خوشم اومد ۱۲
  24. زیبا می‌گوید

    سلام
    آغای ذاکری چرا نظرتون در مورد طلا و دلار بروز رسانی نمی کنی؟

    خوشم اومد ۱۷
  25. علی می‌گوید

    با سلام
    ببخشید من دانشجوی دکتری هستم قرار بود اقدام کنم فرصت مطالعاتی با هزار بدبختی سه هزار یورو با قیمت ۱۳۸۰۰ خریرم الان رفتنم تقریبا منتفی شده با شرایط. با توجه به ضرری که کردم به مشکل خانوادگی خوردم. به نظرتون بفروشم یا کمی صبر کنم.
    ممنون میشم پاسخ بدین من هیچ تجربه ای تدارم.

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  26. مریم می‌گوید

    سلام من دلار ۱۹ تومنی خریدم چی میشه دارم روانی میشم

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۴
  27. هستی می‌گوید

    نرگس خانم
    واقعا به پیش بینی و پیشنهادتون چقد اطمینان دارید
    الان واسه خرید طلا خوبه که تا اردیبهت نگه داریم یانه

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۳
  28. نرگس می‌گوید

    اینcftکاررو سخت کرد

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۴
  29. Sy می‌گوید

    آیا سال بعد بالا رفتن قیمت طلا حتمی است منم مقداری طلا دارم از۹۰ گرفتم دست نگه دارم یا نه

    دوست نداشتم ۳
  30. مهدی می‌گوید

    دوست عزیز
    بنده سالهاست کارم ساخت و سازه و توی منطقه ی خودم مثلا برند حساب میشم
    دیگه از کارم خسته شدم و میخوام بزنم بیرون بلکه راحت تر کار کنم و زندگی کنم
    حدود ۳ تومن گذاشتم کنار برای فعالیت جدید
    پیشنهاد شما چیه؟

  31. مهوش می‌گوید

    ای بابا مابازنده بودیم که ۵۵۰نفروختیم دیگه فک نکنم از۳۶۰بالاتر بره .مگه اردیبهشت قراره چه اتفاق خاصی بیافته؟

    خوشم اومد ۸
  32. نرگس می‌گوید

    دوستانی که طلا خریدن …تا اردیبهشت دست نگه دارن نفروشن
    یک چیز میدونم که میگم هاااااااا

    خوشم اومد ۱۳
    دوست نداشتم ۶
    1. آرمين سالار می‌گوید

      خبری هم نیست!
      الکی جو نده

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۵
    2. هستی می‌گوید

      نرگس خانم شما مطمینید
      منبع موثقی دارید
      من زمینمون پارسال زیرقیمت فروختیم و یه وامم گرفتیم الکی موند تو بانک بی ارزش شد
      نه ماشین خریدیم نه خونه
      الان باهاش هیچکاری نمیشه کرد زیاد نیست
      دل دل میکنم طلا بخریم یخورده نگه داریم ولی میترسم

      دوست نداشتم ۳
    3. اصلان می‌گوید

      تا اردیبهشت ۹۸ ؟ یا منظورت ۹۷ بود

    4. میرندا می‌گوید

      ببخشیدها مثل همین ۲۲ بهمن که عرض کردید ارزون میشه ولی خب اینو فهمیدم که کسی نمی تونه قیمت و پیش بینی کنه

  33. یگانه می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    ممنون از راهنمایی هاتون
    لطفا تحلیلتون رو به روز بفرمایید
    با تشکر
    امرزو ۵ آذر

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  34. Sara می‌گوید

    من اتفاقی با این سایت آشنا شدم.چطور باید از جواب سوالم باخبر شم.چطور مطمان شم پیامم به دستتون رسیده.

    دوست نداشتم ۱
  35. مریم می‌گوید

    سلام ب همه
    کسی ک راهنمایی نمیکنه اما از تجربیاتتون بگین بقیه دلشون تسلی بگیره.خخخخخ
    من سود ۷ میلیونی دلار و ۱۶۰۰ یک سکه امامی رو از دست دادم.بعد این ماجراها ی وسیله برقی خریدم.بقیش هم طلا حدود ۹ تومن.البته گرمی ۴۴۰ تومن.الان شده ۳۸۰.امروز ۲ آذر.من طلا رو قبل ۱۳ آبان خریدم.مردم از بالا رفتن دلار خوشحال نمیشند ک میرند بخرن ب امید سود.میرن بخرن ب امید اینکه ارزش پولشون کمتر از این نشه.با توجه بتجربیاتم طلا ادم بخره بهتره در درازمدت مثلا دو یا یکسال.حداقل ارزش پول حفظ میشه.و اصولا طلا همیشه بالا میره
    از همینجام ب کسایی که طلاهاشونو گرمی ۵۷۰ فروختن یا سکه قیمت بالا فروختن تبریک میگم مثه ما نشدن ??

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  36. سوگل می‌گوید

    سلام آیا قیمت طلا الان حباب داره؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
  37. Parsa می‌گوید

    اقای ذاکری چرانظرتون روراجع به قیمت طلا بروزرسانی نمیکنید؟

    خوشم اومد ۱۰
  38. مهوش می‌گوید

    خانم هستی طلاکه میاد پایین بخر نگه دارضررنمیکنی طلا همیشه پوله ولی ابشده بخر .من نظرموگفتم امیدوارم موفق باشید

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۲
  39. هستی می‌گوید

    الان با حدود ۱۰۰میلیون چه پیشنهادی میدید تا ارزش پولم حفظ شه بیشترش وام هست برا همین برام مهمه که خود اصل پولم حداقل از بین نره ضرر کنم
    ممنون میشم آقا

  40. هستی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری آره تو روخدا اگه احتمال خیلی قوی میدید دلار میره بالا بهمون بگید
    بخدا من از سال گذشته یه پس انداز گذاشته بودم برا خرید خودرو دیگه باهاش دوچرخه هم نمیشه خرید
    الانم به وام گرفتم برا کمک هزینه خرید خونه ولی فعلا نمیشه باهاش کاری کرد سپرده روز شمار کردم
    خواهش میکنم راهنمایی کنید
    بقول دوستمون ما که از گران شدن دلار خوشحال نمیشیم ولی از اینکه بامخارج زندگیمون ۵برابرشده ارزش پول و پس اندازی که با سختی جمع کردیم یک دهم پنجم شده یک دهمم نشه داغون میشیم واقعا
    خمن قصد داشتم طلا زیر ۳۵۰که اومد خرید کنم اگه شد۴۰۰بفروشم ولی واقعا ترسیدم ریسک کنم نظرتون چیه؟

    خوشم اومد ۶
  41. الهام می‌گوید

    سلام. آقای ذاکری لطفا بگید دلار بخریم یا نه؟ هیچکس از اینکه دلار بالا بره خوشحال نمیشه فقط میخوایم ارزش پولمون حفظ بشه همین. ۲۷ آبان ۹۷

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۴
  42. شهروند می‌گوید

    باتوجه به احتمال ورشکستگی ایران خودرو به نظر شما پولمان را پس بگیریم؟
    ماشینم موعد تحویلش آخر مهر بوده اما هنوز دعوت نامه نیامده!

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۳
  43. الهام می‌گوید

    جناب ذاکری
    سلام و روز بخیر. ۱) الان زمان مناسبی برای خرید دلار است؟ ۱۳۹۷/۸/۲۴٫
    ۲) روند کاهشی تا کی ادامه خواهد داشت؟

    خوشم اومد ۲۲
    دوست نداشتم ۶
  44. زیبا می‌گوید

    دوستان نظر شما چیه .میتونید تحلیل خودتون بدید .ممنون میشم .

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۲
  45. زیبا می‌گوید

    سلام اغای ذاکری تورو خدا تحلیل بدید؟طلا را گرمی ۴۸۰ خریدم میترسم ازینم ارزانتر بشه

    خوشم اومد ۱۱
    دوست نداشتم ۲
  46. Parsa می‌گوید

    اقا جمله بندیتونو درست کنید تاتحلیلتون روبتونیم بفهمیم

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۷
  47. حسن می‌گوید

    به احتمال خیلی قوی دلاربه ۲۰هزارتومان میرسداما چه زمان یک زمانی دولت خودش دلاررابالامیبردمثلا از۸تومان به۱۰تومان بعد۱۵بعد۱۸بعد۲۰این روندافزایشی درهرماه ۵هزارتومان به دلارمی افزوداین افزایش در۱ماه ممکن بودبه صورت پله ای باشدیااینکه دریک روز۵هزارتومان افزایش پیدامیکرداگریک مساله اقتصادی یاسیاسی داخلی یاخارجی اتفاق میافتاددلارافزایشی میشود دولت وبانک مرکزی هم دخالت چندانی دربازارارزانجام نمیدادن چون ازآن سودمیبردنداماحالاچی شده که بااین همه تحریم وتهدیددلارافزایش چندانی نداردوسرنوشت دلارچی میشودگران یاارزان به خاطراینکه اقتصادایران متکی برصادرات ورانت میباشدوصادرات ایران به خاطرتحریم کمترمیشودخوب دلارافزایشی میشودامانه به روال قبل که در۱ماه ۵هزارتومان به دلارافزوده شوداین باربه احتمال قوی باکنترول بازارارزوتزریق مقدارکمی دااربه بازارومحدودکردن دلالهادرهرماه ۱۰۰۰تومان به دلارافزوده میشودوتاپایان سال ۹۷دلاربه ۲۰هزارتومان میرسدهرکسی که دلارراباقیمت بالاخریده بایدنگه داردتاحداقل به قیمت خودش بفروشدوضررنکنداینگونه سرمایه گزاریها روی ارزیک نوع قمارمیباشدبه طورساده توضیح دادم که واضع باشد

    خوشم اومد ۲۲
    دوست نداشتم ۸
  48. موسوی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من تازه وارد بورس شدم وسهام ثزاگرس و کالا۴ خریدم ۶ درصد ضرر کردم میشه لطف کنید چند تا از شرکتهای سود ده را معرفی کنید
    ممنون

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۲
  49. نرگس می‌گوید

    سلام
    من طلارو گرمی ۴۲۰خریدم بااین برنامه ریزی که تو آبان ماه ویا نهایتاحداکثر سه وچهار ماه بعد بتونم بفروشم به سود….آیا اشتباه ست .. ؟؟؟؟

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۷
  50. سحر می‌گوید

    سلام آقای ذاکری جواب همه رودادین جزمن به نظرتون برای خریدطلای عروسی الان وقت مناسبیه یاقیمت هامیان پایین یامیرن بالا؟بخداخرج و مخارج عروسی انقدرزیاده که ازهرکدوم این خرج ها بایدکم کنیم لاقل برای طلاضررنکنیم نظرتون چیه راجع به قیمت یکی دوماه آینده ی طلا؟ممنون

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  51. ستاره می‌گوید

    سلام آقای ذاکری . از پاسختون ممنونم . راستش اونقدر که پیغامها ثبت نمیشن چند مدل می‌نویسم آخرش سوالی ثبت میشه که سلام هم نداره. من متوجه شدم اگه صبر کنیم برای خرید خونه جدید با همین پول خونه بهتری گیرمون میاد.ولی چه ضرری ممکنه داشته باشه؟چون فرمودین اگه پای ضررش هستیم صبر کنیم.امروز ۱۳ آبان ۹۷

  52. رضا می‌گوید

    سلام اقای ذاکری حدود ۳۰۰تومان دارم میخواستم اصفهان اپارتمان بخرم متاسفانه بااین اوضاع بازار اون خونه ای که میخام نمیشه بنظرتون برا اینکه سرمایم یه رشدی بکنه تا بتونم خونه مورد نظرم رابخرم چکار کنم باتشکر از راهنمایی شما
    ۱۲آبان

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      ترجیحا یک خانه با امکان رشد یا در حداقل قیمت بخرید تا ارزش پولتان را حفظ کنید.
      خانه هایی که احتیاج به نوسازی دارند یا طرف پول لازمه بهترین گزینه است

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  53. ترنم می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من طلای آب شده خریدم گرمی ۵۳۰ به نظرتون نگه داشتنش درسته ؟فعلا به پولش نیاز ندارم آیا باضرر بفروشم ؟

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر یکی دو ساله میتونید نگه دارید نگه دارید.
      تو این مدت هر فرصت زیر ۳۰۰-۴۰۰ شد بخرید تا میانگینتون بیاد پایین.

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  54. ستاره می‌گوید

    تاریخ دهم آبان ۹۷. با تشکر

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  55. ستاره می‌گوید

    تعدیل قیمت مسکن یعنی چی؟ خونه رو فروختیم که بزرگترشو بخریم الان باید سریع خونه جدید رو بخریم یا صبر کنیم ارزون میشه؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      گران بفروشید گران میخرید
      کاری که شما می کنید ریسکه ولی اگر پای ضررش هستید خونه نخرید فعلا تا یکی دو ماه دیگه پول لازم ها خونه هاشون رو میفروشن.

      خوشم اومد ۴
  56. مينا می‌گوید

    باسلام جناب اقای ذاکری قیمت خانه که فرمودید تعدیل میشه ،منظورتون قیمت مسکن در تهران هستش یااینکه این در کل این تعدیل شامل املاک حومه تهران هم میشه

    خوشم اومد ۲
  57. سوگل می‌گوید

    آقای ذاکری خواهشا منو راهنمایی کنید

  58. شهروند می‌گوید

    سلام .آیا خونه بیشتر ازاین گرونتر میشه؟ یا حباب مسکن ازبین می‌ره و ارزونتر میشه؟ امروز نهم آبان ۹۷

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      گرانی اخیر بدون تقاضا انجام شد.
      برای همین محکوم به تعدیل هست.
      مثلا ۵۰ درصد گران شده ، ۲۰ درصد ارزون میشه.

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
      1. Mahd می‌گوید

        سلام…آقای ذاکری میگم این سهام اپل شرکت یونیک فایناس خوبه سرمایه گذاری کنیم یا کلکه

  59. موسوی می‌گوید

    سلام چه شرکت هایی مناسب سرمایه گذاری در فرابورس است۸آبان

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      اگر پای صفر شدن سرمایه تون هستید اولا خرید عرضه اولیه ها رو از دست ندهید.
      ۱۳ آبان بصیر و کگهر و …. عرضه میشن. سود خوبی میدن.

  60. سوگل می‌گوید

    سلام من مبلغ سی میلیون پول دارم ک در بانک است با سود چهارصدو خوردهای در ماه ب نظرتون همون بانک بمون؟ یا با این مبلغ چ کار دیگه ای میتونم بکنم ک ارزش پول حفظ بشه تو این شرایط؟

    خوشم اومد ۱
  61. سحر می‌گوید

    سلام بچه ها من ازتون میخوام کمکم کنین من نامزدم و برای عروسی میخوام طلابخرم بنظرتون طلابعد ۱۳ آبان میادپایین یان؟خیلی توفکرم

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۳
  62. elham می‌گوید

    سلام . من یک پیام فرستادم ولی تو نظرات نیست چرا؟
    لطفاً ج بدید. با پس اندازم چه کنم که ارزشش حفظ بشه؟ خونه یا دلار یا طلا آب شده؟ ۷ آبان ۹۷

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. سحر می‌گوید

      چراجواب نمیدین پس

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  63. لطفا جواب بدین می‌گوید

    سلام آقای ذاکری خسته نباشین، من یه پس انداز ناچیزی که به زحمت جمعش کردم حدود ۶ میلیون تو بانک دارم که سودش تو بانک کمه! به نظرتون با این وضعیت دلار بگیرم یا طلا یا چه سهامی؟ چی کار کنم که بتونم سود کنم؟ ممنون میشم جواب بدین. ۷آبان ۹۷

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      این روزها سهم عرضه اولیه زیاده تو بورس، با توجه به این سرمایه تون کمه راحت میتونید ازشون سود بگیرید که بالاتر از بانک باشه.

      خوشم اومد ۲
  64. الهام می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. ما یک خونه داریم و قصد بزرگتر کردن اون رو داریم ولی یا خونه مناسب پیدا نمیکنیم یا پولمون کم میاد. الان ۲ تا سوال دارم از شما:
    ۱- روند قیمت خانه چطور خواهد بود؟ افزایش یا کاهش یا ثبات؟
    ۲- با پس اندازی که داریم چه کنیم که از ارزش نیفته؟
    ۷ آذر ۱۳۹۷

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      ۱- قیمت خانه تعدیل خواهد شد.
      ۲- پول خانه را هیچ کاری نکنید. همان خانه فعلی بماند تا وضعیت مشخص شود.

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  65. شادی می‌گوید

    سلام چرا نظر من ثبت نشد؟؟؟!!!
    من یه سوال داشتم از آقای ذاکری یا افراد مطلع دیگه: به نظر شما طلا قیمتش اواسط آذر از الان که تقریبا ۴۰۰ هست بیشتر میشه؟امروز ۶ آبانه
    من کمی طلا دارم که میخوام بفروشم چون خیلی خیلی به پولش نیاز دارم.الان بفروشم یا اواسط آذر؟
    بعضیا میگن ۱۳ آبان دلار و طلا قیمتش میاد پایین
    لطفا جواب منو بدید.ممنون

    خوشم اومد ۲
  66. ستاره می‌گوید

    سلام من هم ماشین نخریدم با اینکه لازم داشتم و پول هم داشتم . لوازم خانگی هم نخریدم لازم داشتم پولشو داشتم . پولمو نگه داشتم آپارتمان بخرم که نتونستم مورد دلخواهمو پیدا کنم چون پولم کم بود .‌‌ حالا چیکار. کنم ؟ الان لوازم خانگی و ماشین گرون شده . به نظر شما الان بخرم؟ یعنی ممکنه از اینم گرونتر بشه؟ آقای ذاکری لطفاً راهنماییم کنید
    دوستان صاحبنظر هم ممنون میشم نظرتون رو بگین

    خوشم اومد ۱
    1. مينا می‌گوید

      بنظرم اگر قصد خرید هرچیزی رو دارید،امروز فردا نکنید ،تجربه نشون داده که هیچ وقت هیچ چیز ارزون نشده بخصوص در رابطه با ملک که هر روز قیمتش بالاتر میره

      خوشم اومد ۵
      دوست نداشتم ۱
  67. ملیکا می‌گوید

    سلام اقای ذاکری من خونه ام رافروختم براحفظ سرمایه تا منزل مورد نظر راپیداکنم شما چه نظری دارید دلار یا طلا؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      فروش خانه برای حفظ ارزش را نمی پسندم.
      ولی بگذریم از این اشتباه به نظرم طلا.

      خوشم اومد ۴
  68. نرگس می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    سود شرکت در بورس بیشتر هست یا در بانک_در صورت سوددهی_ پیشنهاد شما باتوجه به شرایط فعلی چیست
    کدوم شرکت سودهی بیشتر ومطمئنتری دارد

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      هیچ شرکتی سود مطمئن نداره.

      ولی سهام پتروشیمی ها خوبه.

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  69. تهمینه می‌گوید

    سلام باوضعیت الان باده میلیون تومن چی بخرم طلایاسکه

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      سپرده ارزی در بانک.

  70. حمیدرضا می‌گوید

    اقای ذاکری سلام اول ممنون بابت حوصله وپاسخ دادن راهنمایی های تان وامیدوارم همیشه سر بلند باشید وبعد اینکه بنده ۹۰ تومن دارم که باید ازش درامد داشته باشم در کوتاه مدت شما چه پیشنهادی می دهید حواله خودرو یا…. ممنون ازشما

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      حواله خودرو گزینه خوبیه و همچنین خود خرید و فروش خودرو. الان بازار بی صاحب تر از اونی هست که فکر می کنید.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  71. کیهان محمدی می‌گوید

    سلام اقای زاکری گل :من حدود ۱۵۰ ملیون طلا گرم ۴۳۵ خریدم که دوروز بدش شد ۵۷۰ تمه کردم نفروختمش یعنی تو دو روز خیلی سود میکردم بنظرت بزارمش فعلان؛ممنون میشم راهنمایی کنی

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۹
  72. سوگل می‌گوید

    سلام ببخشید من ی مقداری پول دارم طلای دست دوم گرمی چهارصدبخرم و نگه دارم خوبه ب نظرتون فعلا هم ب پولش نیاز ندارم ۹۷/۷/۱

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۴
    1. کیهان محمدی می‌گوید

      بخر من ۵۵۰ خریدم????

      خوشم اومد ۴
      دوست نداشتم ۷
  73. نرگس می‌گوید

    تا ۱۳آبان واسه اینکه بتونن ملت رو بکشونن تظاهرات دستوری !دلار رو پایین نگه داشتن
    بعد از اون معلوم میشه اتفاقات پشت صحنه
    البته به کوتاه اومدن ونیامدن ترامپ هم بستگی دارد

    خوشم اومد ۱۴
    دوست نداشتم ۲
  74. elham. hoseini می‌گوید

    سلام خدمت ذاکری عزیز…. بزرگوار چرا این قیمتها راکد شده ب نظر شما؟؟؟

    خوشم اومد ۱
  75. hasan می‌گوید

    داکری کوجایی

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      در خدمتم.

      خوشم اومد ۵
      دوست نداشتم ۱
  76. امیر می‌گوید

    سلام آقای ذاکری ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایین با سرمایه چهارصد میلیون تو بانک بهترین سرمایه گذاری برای یکی دو سال آینده چی هست؟

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام.
      سلام.
      اگر سرمایه حیاتیه زندگیه پیشنهادم تشکیل سبد سرمایه گذاریه.
      متشکل از بانک، سهام، طلا و …

      خوشم اومد ۳
  77. هستی می‌گوید

    اینجوری که ستاره خانم حساب کنید انگار با دلار ۱۸۶۰۰تومن دارن حساب میکنن شما میگید دلار که ده تومن بوده ۱۳۰۰بوده انگار ۱۳۰دلار اگه با دلار ۱۳تومنی بود که الان طبق محاسبه میشد ۱۶۹۰۰۰۰تومن
    اگه ۲۴۰۰۰۰۰تومنه با همون دلار ۱۹هست تقریبا
    دقیقا هیچ جنسی کاهش نداشته

    خوشم اومد ۱
  78. ستاره می‌گوید

    چرا لوازم خانگی ارزون نمیشه؟ یخچالی رو که قیمتش موقع دلار ده تومنی یک و سیصد بود الان میدن دو و چهارصد. خوب قیمت دلار از ۱۹ تومن اومده به ۱۳ تومن دیگه . اینها که بهانه شوند این بود که دلار گرون شد الان چرا ارزون نمیکنن

    خوشم اومد ۲
    1. میلاد می‌گوید

      چون میدونن مردم میخرن پس نیاز نیست ارزون کنن. مثل همه چیزهای دیگه

      خوشم اومد ۲
    2. رشید می‌گوید

      سلام
      بخصوص ?لوازم خانگی و فرش تحت تاثیرفعلا دلار۶هزارتومانی هستند

      یعنی از۳۰۰۰تا۶۰۰۰ دوبرار
      که هنوز خدائیش خیلی هاش ۲برابر نشده?
      اما با تثبیت ارز جنایتکارانه نیمایی?
      اتفاقات خیلی بدی در راه است
      بسیار نزدیک

      ی حساب ساده??
      دلاربود۳۰۰۰
      یخچال ایتالیایی برتینو بود۴۷۰۰۰۰۰
      دلار الان رو ۱۴۰۰۰یعنی بیش از ۴/۵ برابر اما
      یخچال برتینو حدود۱۰میلیون
      پس چرا نشده ۲۲میلیون چون بازار دست مردم عادی است مرد تر و منصف تر از این هاست

      ?(مثل خودرو نیست که دست خودشون باشه و مردم را بچاپن)
      ?برند نامردلوازم خانگی هم هم فقط(اسنوا_ال جی_سامسونگ)است که دست تو جیب دولت ونظام داره و از خودشون هستند

      چرا فرش رودلار۳۰۰۰ بود
      مثال ۷۰۰شانه درجه ۱ قیمت ۱۶۰۰۰۰۰
      حالا با دلار۱۴۰۰۰شده
      نهایت ۲۵۰۰۰۰۰تومان
      چون انبار قطعات و الیاف پر بود و چند وقته دیگه خالی میشه
      و اوج گرانی و فاجعه اون موقع خودش را نشون میده
      تو این ۴۰ سال پشگل گاو هم اینا نتوانستن تولید کنند چ برسه به الیاف فرش های خاص و قطعات خانگی

      التاس تفکر

      خوشم اومد ۷
  79. حقیقت می‌گوید

    نیستی اوسااا

    مثل یارو تو گل م و ن د ی

    دوست نداشتم ۲
  80. حقیقت می‌گوید

    مُردی نَککُنه

    مثل یارو تو گل

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
  81. هستی می‌گوید

    بنظرتون طلا دیگه بالای ۵۰۰میشه؟من یه مقدار طلا دارم میخوام بفروشم برا خرید خونه
    پس اندازمون که یک چهارم شد تو بانک واقعا
    کاش یکسال پیش منم دلار خریده بودم

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      بلند مدتی فکر کنید بله.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  82. Mda2620 می‌گوید

    دلار سال ٩٨حتماً ۴٠هزارتومان.
    سال ١٣٧١ تحریم بودیم حقوق یک بازنشسته ۴٠٠٠هزارتومان بود وقیمت هر دلار ١٣۵تومان یعنى هر بازنشسته روزى یک دلار.
    حالا حقوق یک بازنشسته ١٢٠٠٠٠٠٠ریال ماهیانه میگیرد قرار باشد روزى یک دلار باشد یعنى ۴٠هزار.
    توجه داشته باشید جمعیت سال ٧١ نصف حال حاضر بود حتى درامد دوبرابر شده باشد با رفاه اجتماعی فعلى مردم هزینه دولت بالاست یعنى داشته باشید دلار ۵٠هزار تؤمانى.
    اگه دلار ١٠٠هزار تؤمان بشه به کى میفروشم؟سوال یک ساده لو یا کسى که مردم را منحرف میکند میباشد.
    شاید واقعاً دلار تا ١٠٠هزار تؤمان بالا برود به شرطى که امریکا استوار باشد نه اینکه پشت پر ده مک فارلین با کیک نفرستد.
    امریکا به هدفش برسد براى تداوم جمهورى اسلامى حتماً جاهایى به کمک خواهد امد.
    *****************

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۳
    1. ذاکری می‌گوید

      احترام میزارم به نظرتون.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
    2. رشید می‌گوید

      آفرین آفرین
      به این نظر پخته و سنجیده
      این آقایان تحلیل گر یاد بگیرند
      بدون ترس م مرد و مردانه حرف بزنند
      بله قطعا دلار گران میشود
      و آقای ترامپ اینقدر امتیاز برا کشورش و مردمش میگیرد تا پا از گلوی آخوندا بر دارد
      یا جنگ عربستان و ایران در راه است
      تمام

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
    3. ستاره می‌گوید

      امروز سوم آبان نظرتون چیه؟

      خوشم اومد ۱
  83. حسن می‌گوید

    درودچرابازارارزبه تحریمهای جدیدامریکاواکنشی نشان ندادومثلاردلارنتنهاگران نشدبلکه۳۰۰تومان هم افت داشت

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. معصومه می‌گوید

      برای اینکه واکنشش روقبلا نشون داداز۴تومن شد ۱۵تومن بدترازاین؟؟؟طلاهم از گرمی ۱۵۰شد۴۰۰ که درنوع خودش فاجعه است

      خوشم اومد ۲
  84. میلاد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. ببخشید یه چیزی تو سایتها خوندم نوشته بود خرید و فروش بالای ۵۰۰۰ دلار مشمول مالیات میشه. واقعا بنظرتون این رو عملی میکنن؟ آخه مردم بیچاره که بخاطر بی ارزش شدن پول ملی مجبور شدن پولشون رو به ارز تبدیل کنن باید مالیات بدن؟ گناه این مردم چیه؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      برای مبالغ بالا شاید ولی ۵۰۰۰ دلار و همین حوالی نه.

  85. آران می‌گوید

    سلام قیمت دلار در حال حاضر توسط آقازاده ها سرکوب شده ولی این سر کوب با شروع تحریمها نمی تونه ادامه داشته باشه

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام.
      پس قیمت دلار پایین اومدنیه؟

      در کل ناگزیریم از قیمت های متفاوت دلار.

      خوشم اومد ۱
  86. نفس می‌گوید

    سلام ببخشید من میخوام خونه بگیرم ی کم طلا دارم میخوام بفروشم قیمت طلا الان اومده پایین بنطرتون قیمت تا ۱۳ ابان بالا میره یا ن خواهش میکنم کمکم کنین خیلی برام مهمه؟؟؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  87. نوری می‌گوید

    سلام من خونمو فروختم ۱۳۰ملیون پول دارم به نظرتون باهاش چی بخرم

    1. ذاکری می‌گوید

      سرمایه گذاری در زمین های در حال رشد بهترین راه برای شماست اگر خانه دارید در حال حاضر.

  88. شهرام می‌گوید

    سلام اقا ذاکر من خونه دارم میخوام بفروشم وقتی امد پایین بفروشم به نظرتون این ریسکو بکنم یا نه

    دوست نداشتم ۲
  89. بهرام می‌گوید

    باورکنید اگه عجله کنید ضررکردید مطمعن باشید که درمدت کمی دوباره همون آب است وهمون کاسه اینابرای اینکه نشون بدن تحریم اثری نداره قیمتو تقریبا ثابت نگه داشتن البته اونم مقطعی خواهدبود

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  90. حسن می‌گوید

    سلام
    من ۵۰ م دارم تو بانک اما متاسفانه ۲ سال تو بانک موند و کلی ضرر کردم
    الان چی بخرم ؟
    ممنون

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام.
      مگه سود نمیخورد؟

  91. نرگس می‌گوید

    فک میکنم اگه کارشناس تحلیل کنه
    سایتشو میبندن
    همه ی سایتا رو که بستن ??

    خوشم اومد ۵
  92. سونیا می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من ۱۹۵گرم طلای ابشده با گرمی ۵۵۰خرید کردم حالا باید چیکار کنم تورو خدا راهنمایی کنید خیلی حالم بده

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      خریدید که چی بشه؟
      چند وقت دیگه بفروشید؟
      بازم دارید که بخرید؟

      خوشم اومد ۱
      1. سونیا می‌گوید

        سلام اقای ذاکری من ۱۱۰میلیون پول داشتم و میخواستم باهاش خونه بخرم اما هر چقد سعی کردم نتونستم باهاش خونه بخرم دیدم طلا داره لحظه ای میره بالا ومن هم رفتم کل پولمو با گرمی ۵۵۰ طلا خریدکردم اما دقیقا از وقتی ک خرید کردم طلا شروع کرد ب ریزش کردن اما من طلامو هنوز نگه داشتم ولی حالم خیلی بده پولی هم برام نمونده ک بخوام باز خرید کنم ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید اینم بگم ک طلا ابشده خرید کردم من باید چقد صبر کنم تا حداقل ب پول خودم برسم من دیگه سود نمیخوام اما ضرر هم نمیخوام بخدا هر روز کارم کشیده شده ب بیمارستان از بس استرس دارم

        خوشم اومد ۳
        دوست نداشتم ۱
  93. سوگل می‌گوید

    مطمعن باشید اگه صبر داشته باشید ضرر نمیکنید، چرافقط دلار وطلا قیمتشون پایین میاد، ی سر ب اجناس دیگه بزنید قیمتا پایین ک نیومدن هیچ بالاترم رفتن!!!این عجیب نیست؟!

    خوشم اومد ۴
  94. نرگس می‌گوید

    کارشناس نیستی؟؟؟؟؟؟؟تحلیل کن …
    مینا خانم بنظر گند زدیم?
    بدجور?

    دیر خرید کردیم حالا نرخا داره سقوط میکنه …
    قیامت صاحب خانه میشم???

    خوشم اومد ۱
  95. غفاری می‌گوید

    سلام خونه خریدیم و بیعانه دادیم مقداری از پول رو نقد داریم و باقیش رو طلاست که می خوائیم بفروشیم.حالا هم بنظرتون تا سر برج بالا می ره طلا یا نه ‌…لطفا راهنمایی کنید آخ داره یواش یواش میاد پایین.

    1. ذاکری می‌گوید

      اگر خونه رو به قیمت خریدید صبر نکنید. رو خونه سودتون حاصل میشه.

      خوشم اومد ۱
  96. طاهره می‌گوید

    با عرض سلام
    آقای ذاکری
    نظرتون راجع به طرح پیش فروش کرمان موتور خودروی جک s3وs5 با تحویل خرداد۹۸ چیه
    خوبه واسه سرمایه گذاری؟ به محض تحویل بفروشم

    خوشم اومد ۱
  97. elham. hoseini می‌گوید

    باور کنین ک هیچ جای نگرانی نیست…

  98. elham. hoseini می‌گوید

    دوستان چرا نگرانین… ببینین چطور بازار رو ثابت نگه داشتن فقط بخاطر اینکه مردم مجبورشن طلا و ارزها رو بفروشن….. مطمعن باشین این ارامشه قبل از طوفان هس و اینبار مردم برنده میشن

    دوست نداشتم ۱
    1. مينا می‌گوید

      خدا از دهنتون بشنوه ?البته هیچ وقت مایل به تورم و گرانی نیستم ولی برای اولین باره که ریسک کردم و سرمایه گذاری کردم و واقعا الان دارم ب این نتیجه میرسم که گند زدم ?

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  99. رشید می‌گوید

    آقای ذاکری عزیز طلبکارتان نیستیم
    اما
    ملت معطل تحلیل جنابتان هستند
    اگر شما هم در چالش عجیب و غریب نوسانات حتی طلای آبشده ای که میفرمودید هستید
    بفرمائید نظریه ی خواصی دارئید
    یا میگذارئید اتفاقات قشنگ بیوفته
    بعد سر فرصت ی جوابی بدهید
    لطفا تا حالا که همراه بودید و منت گذاشته اید
    زین پس هم بفرمائید چ کنیم
    ممنون از لطفتان
    ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    ساعت ۱۲/۴۱دقیقهبعد ازظهر

    دوست نداشتم ۲
  100. ایرانی می‌گوید

    سر کاریم ظاهرا تو این سایت
    حضرت عجل
    میگذارند حسابی وقایع و نوسانات انجام بشوند?
    بعد اظهار لطف میکنند
    و اظهار نظر میفرمایند
    واقعاکه?
    آقای عزیز طلبکارتان نیستیم
    اگر وقت ندارئید یا درمانده از فلاکت مملکت شده اید بفرمائید تا مردم معطل نشوند
    بازهم عرض میکنم طلبکارتون نیستیم
    اما خب حق الناس

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۳
    1. ذاکری می‌گوید

      حق الناس جایی است که حقی باشد.
      طلبکار نیستید پس طلبکار نباشید.
      بنده نه به کسی دلار فروختم، نه خریدم، نه از کسی بابت این مشاوره پول گرفتم نه مسئولیتی دارم.

      واقعا حرف حقه به ایرانی جماعت ( که یکیش خودمم) لطف مکرر بکنی میشه وظیفت!

      خوشم اومد ۱۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم