قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چقدر خواهد بود؟ (در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸ به‌روز شد)

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چیست؟

به‌روزرسانی ۲۵ آبان ۹۸: گرانی بنزین باعث گرانی دلار و سکه می‌شود؟

امروز شنبه ۲۵ آبان ماه، قیمت خرید دلار پس از مدت‌ها به مرز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت فروش دلار توسط مردم هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

آیا افزایش قیمت دلار در اولین روز کاری پس از اصلاح قیمت بنزین؛ نشانه‌هایی از گرانی و ارتباط آن با حامل‌های انرژی است؟ قیمت طلا و سکه چگونه است و چه پیش‌بینی از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد؟

اگرچه هنوز برای پیش‌بینی دقیق قیمت دلار و سکه پس از تصمیم بزرگ دولت در گران کردن قیمت بنزین زود است و بازارها در شوک به سر می‌برند ولی پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان می‌گویند نباید قیمت بنزین باعث گرانی دلار، سکه و طلا شود.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: «افزایش یک‌باره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند قیمت کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر قیمت طلا اثر گذار نیست.»

ولی چون قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش داشته است؛ برخی کارشناسان می‌گویند باید منتظر افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان هفته باشیم. در حقیقت، سیگنال‌هایی برای گرانی دلار و ارزهای دیگر دریافت می‌شود که قطعا روی قیمت سکه و طلا نیز اثرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی صحبت‌ها و تحرک‌های سیاسی داخل و خارج از کشور، ناآرامی‌های اجتماعی و برهم خوردن آرامش و تعادل بازارها و کالاهای اساسی مردم، جو روانی ایجاد کرده و سرمایه‌ها سرگردان را به سوی بازار دلار و سکه بکشاند که سریعا اثرش بروز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد باید یک هفته‌ای منتظر ماند و اثرات افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی شدن آن را در بازارهای دیگر و به‌ویژه دلار یا کالاهای اساسی مشاهده کرد و بعد بهتر می‌توان درباره آینده نظر داد!

به‌روزرسانی ۱۸ آبان ۹۸: دلار تا آخر سال در کدام کانال است؟

ده کارشناس مسایل اقتصادی و فعال بازار پیش‌بینی کردند قیمت دلار در کانال ۱۱ هزار تومان تا آخر سال باقی می‌ماند. دو کارشناس گفته‌اند دلار در آخر سال وارد کانال ۱۲ هزار تومان می‌شود و یک کارشناس هم اعتقاد دارد دلار زیر ۱۰ هزار تومان می‌شود.

اما عمده پیش‌بینی‌های قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۸ و به ویژه فصل زمستان حول محور کانال ۱۱ هزار تومان است. درست است که دولت با کسری بودجه روبرو است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم؛ وضعیت برای دولت بحرانی‌تر می‌شود چون پرداخت‌های بیشتری دارد و باید تسویه حساب سال را انجام دهد ولی سه روش برای تامین کسری بودجه دارد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای فصل تابستان سال جاری در یادداشت اینستاگرامی برای تامین کسری بودجه سه روش صدور بیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی را عنوان کرد.

بنابراین، احتمال می‌رود دولت دست به هر کاری بزند تا قیمت دلار در همین وضعیت ثبت کنونی باقی بماند. دولت در سیاست‌های جدید خود از چند نرخی کردن دلار، افزایش و کاهش قیمت دلار و نوسانات شدید آن جلوگیری کرده و می‌خواهد هر طور شده این روند را ادامه دهد.

در ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت دلار در حد بسیار کمی بودیم و حتی چندین بار دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد ولی خیلی بعید است زیر ۱۰ هزار تومان برود. از سوی دیگر، شاید قیمت دلار با شروع فصل زمستان به سوی کانال ۱۲ هزار تومان بیشتر گرایش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۱۱ آبان ۹۸: دلار زیر ۱۰ هزار تومان نمی‌آید؛ طلا باز هم کاهش پیدا می‌کند

در اوایل هفته گذشته، ارز ارزان و طلا گران شد ولی آخر هفته، برعکس دلار گران و طلا ارزان شد.

این حکایت این دو سه ماه اخیر بازارهای طلا و ارز در ایران است. رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دلار به سوی کانال ۱۰ هزار تومان حرکت کرده است ولی نباید انتظار داشت زیر ۱۰ هزار تومان برود. او می‌گوید دلار دیگر بیشتر از این قیمت‌ها پایین نمی‌آید چون در شرایط تحریم و کاهش فروش نفت هستیم.

از سوی دیگر، کارشناسان بازار می‌گویند قیمت‌های دلار و طلا ضمن اینکه در ماه‌های آتی دارای ثبات نسبی خواهد بود؛ بلکه شاید کمی هم کاهش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۴ آبان ۹۸: منتظر ریزش دلار هستیم

در حالی وارد ماه دوم فصل پائیز شدیم که دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان است و کارشناسان هم در انتظار ریزش بیشتر قیمت آن هستند.

قیمت دلار در ۴ آبان ماه، به کمترین حد خود در ماه‌های اخیر رسیده است و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می‌شود. نرخ خرید دلار در بازار نیز به ۱۱ هزار و ۵۰ تومان رسیده است. هر یورو نیز به نرخ ۱۲ هرار و ۴۵۰ تومان توسط صرافی‌های بانکی فروخته می‌شود و نرخ خرید یورو نیز برابر با ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.

این وضعیت نشان می‌دهد دلار برای ورود به کانال ۱۰ هزار تومان آمادگی دارد و هر روز بر تعداد فروشندگان دلار افزوده خواهد شد. بسیاری از دلالان و خریداران ارز و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند؛ از بازار دلار خارج شده و امید به افزایشی شدن قیمت آن ندارند.

ثبات بازار و کنترل کامل قیمت دلار توسط دولت به همراه سرازیر شدن دلارهای خانگی به بازار باعث شده کارشناسان هنوز منتظر ریزش بیشتر قیمت این ارز باشند و به راحتی از دلار ۱۰ هزار تومانی در آبان ماه صحبت کنند.

به‌روزرسانی ۱۳ مهر ۹۸: همچنان بازارهای موازی در خواب

با مراجعه به پیش‌بینی‌های کارشناسان بازارهای مختلف از جمله بازار دلار، سکه و طلا، خودرو و مسکن، متوجه می‌شویم همه یک تعادل و آرامش نسبی در قیمت‌ها را انتظار دارند. در واقع، جز بازار بورس در حال رکوردشکنی است؛ بازارهای موازی دیگر همه از یک ثبات و پایداری برخوردار هستند.

البته، پیش‌بینی می‌شود یک خبر ناگوار سیاسی این وضعیت را برهم بزند چون این بازارهای موازی همه در سایه رفتارها و کنش‌های سیاسی هستند و اگر دولت آمادگی لازم را نداشته باشد یا ابزار و قدرت کافی در اختیارش نباشد؛ با کوچک‌ترین موج سیاسی منفی، تعادل بازارها برهم زده خواهد شد.

دلار و سکه همچنان در کانال‌های چند ماه اخیر قرار داشته و هر روز کمی افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی کردند اگر وضعیت سیاسی به همین منوال ادامه داشته باشد؛ تمام پاییز این قیمت‌ها را شاهد باشیم و حتی ماه‌های اول زمستان نیز تعادل در بازارها حاکم باشد.

به‌روزرسانی ۶ مهر ۹۸: دلار همچنان ثابت

قیمت دلار با شروع هفته دوم مهرماه همچنان ثابت مانده و با روزهای آخر هفته پیش تفاوتی نکرده است. صرافی‌ها روز شنبه ۶ مهرماه، قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کردند. البته، صرافی‌های غیر بانکی دلار را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند.

مردم با داشتن مدارکی مانند کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی می‌توانند هر روز تا ۲۰۰۰ دلار از صرافی‌ها خریداری کنند. خرید و فروش دلار در بازار کاملا آزاد و رویکردی منطقی دارد.

مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک اعلام شده، به شعب بانک‌های عامل مراجعه و  برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۴ تومان و ۷ ریال خریداری کنند.

به‌روزرسانی ۳۰ شهریور ۹۸: آیا همیشه بازار ارز و سکه این‌طور باقی می‌ماند؟

چند ماهی است که بازار ارز و سکه در وضعیت رکود و کاهش قیمت‌ها است. روزی چند صد تومان از قیمت دلار می‌افتد و روز دیگر چند صد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری که دایما در کانال ۱۱ و ۱۲ هزار تومان در تردد است.

وضعیت بازار سکه و طلا هم به این منوال است. یک روز سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ فردا می‌شود ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان و روز بعد دوباره ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان. برخی روزها هم به زیر ۴ میلیون تومان امده است.

سوال اساسی این است: آیا در سال ۹۸ و همین‌طور سال ۹۹ بازار ارز و سکه به همین منوال باقی خواهد ماند و قیمت‌ها تغییر پیدا نمی‌کنند؟

تحلیل کارشناسان این است که در نیمه دوم سال ۹۸ این ثبات بر بازار باقی می‌ماند و بعید است مولفه‌های بازار بتوانند وضعیت را تغییر دهند ولی چون اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات دارد و دولت هم الان در وضعیتی نیست که دست به اصلاحات اساسی بزند؛ برخی مخاطره‌ها برای این بازارها هست که هر الان ممکن است وضعیت را دگرگون کند.

کاهش فروش نفت، تنش‌های سیاسی، تصمیم‌های احساسی، ورود تقاضاهای احتیاطی و افزایش تقاضاهای تجاری همه می‌توانند بازار ارز را ملتهب کنند.

دولت توان تامین مخارج خود را ندارد و برخی از کارشناسان می‌گوید به طور یقین با کسری بودجه روبرو می‌شود. در این مسیر، دولت ممکن است برای تامین کسری بودجه خود رو به سوی منابع بانک مرکزی بیاورد و اینجا شروع برهم خوردن تعادل این بازارها است.

با همه این احوال‌ها، باز هم در این شرایط سرمایه‌گذاری در بازارهای سکه، طلا و ارز ریسک بالایی دارد. برای دانستن بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مطلب «نیمه دوم سال ۹۸ در کدام بازارها سرمایه‌گذاری کنیم؟» را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی ۲۳ شهریور ۹۸: حباب سکه صفر شد

قیمت سکه در هفته گذشته (ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ع) به مرز ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید تا کارشناسان بگویند حباب قیمتی سکه کاملا رفع و صفر شده است.

پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری (۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه) نیز این روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشته باشد چون در ایام سوگواری و محرم هستیم و تقاضا در بازار نیست. حتی گفته می‌شود قیمت یک سکه تمام بهار آزادی به زیر ۴ میلیون تومان خواهد آمد.

تنها در یک صورت است که قیمت سکه دوباره روندی افزایشی به خود می‌گیرد و آن، کاهش نرخ‌های سود بانکی است. اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند؛ شاید سرمایه‌های شناور در بازار دوباره به سوی بازار سکه و دلار سرازیر شوند و در آن صورت شاهد قیمت‌های افزایشی خواهیم بود.

بعید است فعلا شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم و سرمایه‌گذاران نباید در بازار سکه رویاهای بزرگی حداقل برای کوتاه مدت داشته باشند.

البته، هنوز در سکه‌های نیم گرمی، ربع گرمی و یک گرمی شاهد مقداری حباب قیمتی هستیم ولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف می‌گوید در دو ماه محرم و صفر یک تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و بعید است شاهد اتفاق خاصی در این بازار باشیم.

به‌روزرسانی ۱۶ شهریور ۹۸: کاهش ادامه‌ دارد

در حالی‌که قیمت دلار در روزهای آخر هفته پیش کمی روند صعودی به خود گرفت و قیمت طلا به بیشترین حد خود در ده روز اخیر رسید؛ باز هم در این بازارها رکود حاکم است و هیچ نشانه یا تصمیمی مبنی بر خروج از این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

همان‌طور که در به‌روزرسانی‌های پیشین از زبان کارشناسان مختلف بیان کردیم؛ تصور می‌شود نیمه دوم سال ۹۸ دلار و سکه روندی کاهشی داشته و قیمت‌ها پایین‌تر از این حد برسند. بازار نوسان‌های بسیار کمی داشته و بانک مرکزی به خوبی توانسته است مدیریت خود را حاکم کند.

بنابراین؛ فعلا این بازارها برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند و فقط اگر مصرف‌کننده هستید؛ می‌توانید وارد این بازارها شوید. می‌توانید طلا، سکه و دلار برای مصرف خودتان خریداری کنید که در بهترین قیمت‌های یک سال اخیر قرار دارند.

نمی‌توانیم پیشنهاد کنیم سکه و دلار زیادی خریداری و پس‌انداز کنید چون ممکن است مجموع اتفاقات درونی و بیرونی بازار باز هم قیمت‌ها را شکسته و روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

به‌روزرسانی ۹ شهریور ۹۸: پیش‌بینی قیمت دلار و سه در هفته پیش‌‌رو

آیا باید به کاهش شدید قیمت دلار و سکه و طلا در هفته جاری امیدوار بود؟ نگاهی به سایت‌های اقتصادی معروف و نظرات کارشناسان خبره بازار می‌گوید نه!

برخی افراد با توجه به ورود به ماه محرم و کاسته شدن از مراسمات عقد و ازدواج، انتظار دارند قیمت سکه و طلا با کاهش قیمت شدیدی روبرو شود ولی روند قیمت جهانی این مسکوک‌ها افزایشی است و از سوی دیگر بازار نشان داده خرد خرد کاهش پیدا می‌کند.

همین وضعیت برای قیمت دلار هم صادق است. دلار در هفته اول شهریورماه به مرز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و حتی یک روز زیر ۱۱ هزار تومان رفت ولی امروز شنبه ۹ شهریورماه دوباره به قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در هفته‌های اخیر، اگر اتفاق بسیار ویژه‌ای در سطح کشور، منطقه و جهان رخ ندهد؛ نباید انتظار کاهش یکباره قیمت‌های دلار و سکه را داشت بلکه کم‌کم قیمت دلار و سکه پایین می‌آید.

اجناس مرتبط با دلار هم یکی دو ماهی با تاخیر به صورت اندک اندک تغییر قیمت می‌دهند و شیب قیمتی رو به پایینی دارند.

به‌روزرسانی ۲ شهریور ۹۸: دلار تا پایان سال در کانال ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان است

با شروع اولین هفته شهریورماه، قیمت دلار باز هم کاهش داشت و به مرز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش رسید. صرافی‌ها هم دلار را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

یورو نیز با کاهش اندک به کف کانال سیزده هزار تومان نزدیک شد و هر یورو در بازار به نرخی برابر با ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. صرافان اسکناس یورو را به قیمت ۱۳ هزار تومان از مردم خریداری می‌کنند.

همان‌طور که در هفته‌های پیش هم تاکید شد؛ دلار تا پایان سال گرانی زیادی نخواهد داشت و به صورت کنترل شده در دست دولت است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند دلار در نیمه دوم سال ۹۸ بین کانال‌های ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

البته، بسیاری از دلال‌های بازار ارز هنوز تحلیل‌های خود را بر این استدلال استوار کرده‌اند که کاهش درآمد ارزی دولت احتمال هیجانی نرخ ارز در نیمه دوم سال ۹۸ را بیشتر می‌کند چرا که دولت توان تامین هزینه پروژه‌های عمرانی طبق پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ را ندارد.

ولی کارشناسان رسمی اقتصادی از جمله اساتید اقتصاد دانشگاه می‌گویند دولت دست به هر کاری می‌زند تا در نیمه دوم سال ۹۸ قیمت دلار را کنترل شده در اختیار داشته باشد:

دولت با تثبیت نرخ ارز بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در بلندمدت به دنبال این است که بخشی از دلارهای موجود در منزل مردم را جذب کند، چرا که افرادی که ارز با قیمت‌های بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان خریده‌اند؛ در کوتاه‌مدت می‌توانند سود کنند، اما اگر قیمت دلار در بلندمدت در همین کانال باقی بماند؛ می‌تواند به دلیل رکود سرمایه زیان‌بار نیز باشد

به‌روزرسانی ۲۶ مرداد ۹۸: تا پایان سال دلار گران نمی‌شود

هم بازار، هم کارشناسان و هم پیش‌بینی‌ها همه یک حرف می‌زنند: دلار ارزان‌تر می‌شود و روند کاهش خود را ادامه خواهد داد.

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی ایران پیش‌بینی کرد آرامش بازار ارز تا پایان سال تداوم داشته باشد. برخی پیش‌بینی‌ها می‌گویند دلار گران که نمی‌شود؛ یک سقوط آزاد به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد داشت.

نمودار فروش دلار در دو هفته متنهی به ۲۳ مرداد ماه را در زیر مشاهده می‌کنید:

در حالی‌که نرخ جهانی طلاجات در هفته گذشته روندی صعودی داشته و حتی پیش‌بینی می‌شود که در پی تنش‌های ایجاد شده میان امریکا و چین، باز هم افزایش پیدا کند؛ قیمت سکه و طلا در ایران با ثبات است و اندکی افزایش نشان می‌دهد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد نوسان دلار و سکه به خوبی توسط بانک مرکزی مهار شده است و ابزارهای کنترلی اعمال شده در بازار جواب دادند.

این آرامش در بازارهای دلار، سکه و طلا ادامه‌دار خواهد بود و حتی بازارهای مسکن و خودرو هم آرام و پایدار هستند.

به‌روزرسانی ۱۹ مرداد ۹۸: دلار و سکه روندی کاهشی خواهند داشت

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سکه در روزها و هفته‌های آتی خبر می‌دهند. پس از عدم توافق امریکا با چین، ارزش دلار یک ریزش داشت که روی قیمت دلار در ایران هم تاثیرگذار بود و باعث شد دلار دوباره به کانال ۱۱ هزار تومان برگردد.

امروز، شنبه ۱۹ مرداد ماه هر دلار ۱۱.۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر یورو ۱۳.۳۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه تمام امامی ۴.۱۹۸.۰۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در حالی‌که روزهای ابتدای مردادماه شاهد افزایش ناگهانی دلار و رسیدن به مرزهای ۱۳ هزار تومان بودیم ولی در هفته گذشته باز هم روند کاهشی پله پله‌ای داشت که در نمودار زیر به خوبی مشهود است:

نمودار فوق قیمت کاهشی دلار در ۱۷ روز گذشته را نشان می‌دهد. همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند؛ قیمت دلار به این روند کاهشی خود ادامه خواهد داد و بعید است روندی افزایش به خود بگیرد یا به یک باره وارد کانال‌های قیمتی گذشته شود.

در حقیقت، بازار دلار و سکه در این روزها به یک ثبات نسبی رسیده است و قیمت‌های حبابی در حال ترکیدن هستند. مثلا الان هر سکه تمام امامی نزدیک به ۸۵ هزار تومان حباب دارد که در روزهای آینده کمتر خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۲ مرداد ۹۸: ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند

در اولین روز شروع هفته، قیمت دلار نقدی ۱۲۰۹۴۰ ریال بوده و طلای ۱۸ گرم با قیمت ۴۱۱۴۰۰ ریال به فروش می‌رسد. قیمت سکه تمام هم ۴۲۰۰۰۰۰۰ ریال است.

در هفته گذشته، قیمت‌های دلار و سکه دایما در حال نوسان‌هایی بود. برخی انتظار داشتند روند افزایشی قیمت دلار و سکه ادامه پیدا کند ولی باز هم در اواسط هفته متوقف شد.

این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد هیچ‌گونه ثبات، منطق و وضعیت پایداری در بازار سکه و ارز نیست. یک خبر، یک تحریم، یک تصمیم و اتفاق تازه قیمت‌ها را دچار نوسان و افت و خیز می‌کند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران از بازار سکه و ارز به خوبی نشان می‌دهد این بازار وضعیت ثبات خود را از دست نداده است و البته قیمت‌های واقعی بیشتر نمایان می‌شوند.

سکه در حال حاضر نیز به قیمتی در حدود ۴ میلیون و صد هزار تومان معامله می‌شود و این کاهش قابل توجه به عقیده فعالان این بازار تداوم دارد چرا که از یک سو حباب سکه تخلیه شده است و از سوی دیگر چشم اندازی برای بازگشت سود به این بازار متصور نیست.

از این رو است که سرمایه‌ها در حال حاضر در بازارها منجمد شده اند، در بازار سکه و ارز، خودرو و مسکن.

قیمت دلار در این دوره زمانی کاهشی بیش از ۲ هزار تومان را به خود دیده است. فعالان بازار این روند را ادامه‌دار می‌دانند. بازار متشکل ارزی در حال تشکیل است و بررسی‌ها حکایت از تداوم این روند دارند.

بروزرسانی ۲۵ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

دلار و سکه در سراشیبی کاهش قیمت هستند. قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان در صرافی‌ها رسیده است و سکه تمام بهار آزادی نیز به مرز ۴ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار دلار و سکه پیش‌بینی می‌کنند روند کاهش قیمتی روزها اخیر ادامه داشته باشد و شاید شاهد آمدن دلار به زیر ۱۰ هزار تومان و قرارگیری سکه در محدوده ۳ میلیون تومان باشیم.

ریزش قیمت دلار در صرافی‌ها سبب شد نرخ خرید دلار از مردم در بازار آزاد نیز با کاهشی قابل توجه مواجه شود. در حال حاضر فرایند خرید دلار از متقاضیان فروش با کندی پیش می‌رود و بسیاری از صرافان و حتی دلالان از خرید دلار امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی در محدوده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان را برای خرید پیشنهاد می‌دهند.

هر یورو نیز امروز به قیمت ۱۴ هزار تومان در صرافی‌ها فروخته می‌شود. قیمت خرید یورو از مردم نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان علام شده است.

بروز رسانی ۱۰ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

بازار مدت‌هاست شرایط آرامی را سپری کرده و حتی نسبت به اخبار منفی و تحریمی هم مانند سابق واکنشی نشان نمی‌دهد. به‌نظر می‌رسد شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و به جز بروز مسایل غیر قابل پیش بینی، دلار هیجان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته افزایش قیمت اونس طلا سبب شده تا بهای آن با توجه به معادلات جهانی دچار بالا رود.

بروز رسانی ۲۴ فروردین ۹۸ قیمت دلار و سکه

پس از اعلام آمریکا بر ضد سپاه پاسداران، بازار دچار یک هیجان کوتاه مدت شد و قیمت دلار تا ۱۴٫۵۰۰ تومان بالا رفت اما پس از آن در طی چند روز اخیر به‌صورت متوالی کاهش یافته و به مرز ۱۳٫۵۰۰ تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این روند تا ۱۳هزار تومان نیز ادامه داشته باشد و به‌خاطر ارایه ارز توسط پتروشیمی‌ها، بازار دچار ثبات خواهد بود مگر آنکه پیش‌بینی غیر منتظره‌ای (همچون درگیری‌های منطقه‌ای) رخ دهد.

بروز رسانی ۵ اسفند ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بخش دیدگاهها گفته بودیم که دلار بالا پایین خواهد داشت که جزئیاتش قابل مشاهده است. هر چند دوستان ما رو متهم به خیلی چیزها کردند ولی خدا رو شکر پیش بینی ها درست از آب در اومد. به نظر می رسه که دولت در سال بعد قصد تثبیت در یک نرخ را دارد که نرخش مشخص نیست و برای همین باید دوستان حواسشان باشد.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

پس از وقفه طولانی در بروزرسانی این صفحه، خبرهای شنیده از بانک مرکزی و دولت بر این است که تصمیم این نهاد مالی بر تثبیت نرخ دلار در سال ۹۸ است. این به مفهوم بالا یا پایین رفتن نرخ نیست و صرفا تذکری است برای کسانی که معاملات زیادی انجام می‌دهند.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

قیمت دلار به حوالی ابتدای تابستان رسیده و در حول و حوش ۱۱ هزار تا ۱۱.۵۰۰ تومان در نوسان است. بسیاری این شرایط را موقتی قلمداد کرده و برخی تا پایین آمدن قیمت در سطح قیمتی ۱۰ هزار تومان هم نظر می‌دهند.

بروز رسانی ۸ آبان ۹۷ قیمت دلار و سکه

همان طور که گفته بودیم تا آبان ماه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و دولت فعلا قصد دارد حوالی ۱۵ هزار تومان نگه دارد. البته اگر دولت تا ۲۵ آبان ماه این روند را حفظ کند و نوسانات کنترل شود چندماهی ثبات را شاهد خواهیم بود اگر توانایی این کار را نداشته باشد وضعیت به گونه دیگری پیش می رود.

بروز رسانی ۲۱ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

به نظر می‌رسد که بانک مرکزی قصد دارد در حوالی ۱۵ هزار تومان اقدام به تثبیت نماید. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که برای کسب سود و حفظ ارزش پول به بورس مراجعه کنید.

بروز رسانی ۹ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

طبق وضعیتی که در حال حاضر در اقتصاد کشور حکمفرماست بعضی از موارد را باید بگوییم تا در نظر بگیرید. طبیعتا در صورت رخ دادن بعضی از اتفاقات باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

۱- یکی از موضوعات بسیار مهم fatf است که در صورت قرار گرفتن نام ایران در لیست سفید آن یک کاهش بسیار قابل توجه در قیمت خواهیم داشت.

۲- یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بسته حمایتی اروپا از برجام است که در صورت برقراری کامل و بدون نقش نیز یکی از دریچه‌های ورود ارز خواهد بود که منجر به کاهش قیمت می‌شود.

۳- یک لحظه به این موضوع توجه کنید، نه قصد رد یا تایید بالا یا پایین رفتن قیمت را داریم، به صورت کلی بیایید فکر کنید که قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان برسد، مثلا عرض شد، همه خریدار دلار بوده‌ایم ولی آن موقع دقیقا این دلار ۱۰۰ هزار تومانی را به چه کسی خواهیم فروخت؟ به این فکر کرده‌اید؟

لطفا آدرس این صفحه را برای دوستانتان در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید تا همه در کنار هم از یک محیط تعاملی بهره مند شویم و این نوید خوب را می‌دهیم در صورتی که حضور کاربران در این صفحه بیشتر شده و تعداد کامنت‌های دریافتی بیشتر شود از کارشناسان حوزه ارز و سکه برای مشاوره‌های تخصصی و ریزتز از پیش بینی دقیق ارزهای مختلف دعوت خواهیم کرد.

بروز رسانی ۴ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

روز گذشته طی صحبتی که با یکی از اساتید حوزه اقتصاد مصاحبه‌ای انجام دادیم ایشان مصرانه روی قیمت حوالی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان برای دلار در بلندمدت تاکید داشتند و دلیل آن را هم‌خوانی با نقدینگی موجود و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کردند. البته ایشان این مطلب را اضافه کردند که جو روانی موجود در صورت عدم مدیریت و کنترل به قیمت‌های بالاتر برای دلار نیز دامن خواهد زد!

بروز رسانی ۲۴ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به برنامه‌های دولت برای کنترل بازار پولی و مالی کشور به نظر می‌رسد که اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز و سکه دارید می‌بایست با نگاه بلندمدت وارد شوید که قطعا سود خوبی در آن نهفته است ولی در کوتاه مدت شاید شاهد ضرر باشید یا نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌ها کمتر سود کنید.

بروز رسانی ۲۰ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به نوسانات به نظر می‌رسد که کف ۱۳۰۰۰ تومان برای دلار گریز ناپذیر بوده و با توجه به شواهد امر می‌توان سقف ۲۰ هزار تومان را برای اواخر سال ۹۷ مطرح کرد.

بروز رسانی ۱۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در خبری عجیب حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی کرده که قطعا این اتفاق به بحران‌های بسیار بزرگ در کشور خواهد انجامید!

بروز رسانی ۱۳ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

امروز قیمت دلار به ۱۴ هزار تومان رسیده و متاسفانه پیش بینی قبلی ما نسبت به دلار درست از آب در آمد ولی در زمانی زودتر!

به نظر می‌رسد که قیمت دلار ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۷ دور از ذهن نیست ولی رکود احتمالی در ماه‌های آتی و علی‌الخصوص در سال آینده قطعا چیزی است که امکان رشد بیشتر برای دلار و سکه را خواهد گرفت. سقف منطقی دلار نهایتا ۱۶۵۰۰ تومان و سقف منطقی سکه نیز حوالی ۶ میلیون تومان است.

بروز رسانی ۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بحث مسکن نیز قیمت‌ها به شدت بالا رفته و در بعضی از مناطق نزدیک به دوبرابر شده است. اما نکته جالب در مورد سکهاین است که از حوالی قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است و این یعنی رشد نزدیک به ۳٫۳ برابری ولی دلار از حوالی ۳۷۰۰ در حال حاضر به ۱۰۸۰۰ تومان رسیده است( ۶ شهریور ۹۷) و اگر دلار نیز به مانند سکه بخواهد بالا برود باید چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله بشود و اگر دلار را مبنای اصلی قرار دهیم قیمت سکه می‌بایست چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باشد!

اما با توجه به تورم، گرانی‌ها، نفدینگی روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در حال افزایش هست، به نظر می‌رسد که برای سال ۹۸ می‌توان قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را برای سکه یک رقم نرمال دانست و دلار نیز حوالی ۱۳ هزار تومان معامله شود.

ادامه این تحلیل را اینجا بخوانید

بروز رسانی ۲۶ مرداد ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به تحولات اخیر بازار ارز و سکه این تحلیل بروز می‌شود. به نظر می‌رسد که با توجه به رشد نقدینگی و همچنین کاهش شدید درآمدهای ایران از فروش نفت قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان برای دلار در سال ۹۸ متصور خواهد بود. البته گفتنی است که این ارقام معمولا به صورت کلی گفته می‌شود و اگر برای حفظ ارزش پول به دنبال خرید جنس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روی خرید طلای آبشده فکر کنید.

برای قیمت ۱۶ هزار تومان قطعا سال آینده زمانی است که احتمال رخ داد وجود دارد ولی شاید حوالی آبان ماه شاهد افزایش قیمت دلار تا حوالی ۱۶ هزار تومان باشیم.

البته بانک مرکزی برنامه‌هایی دارد که ممکن در حوالی نرخ ۱۰ هزار تومان تثبیت شده و به طور کلی در چندماه آینده شاهد افزایش قیمت نباشیم.

پست‌های مشاوره‌ای ما:

988 نظرات
  1. میرندا می‌گوید

    سلام آقای ذاکری بنطر شما ما در هنگام خرید طلا باید به اونس جهانی طلا دقت داشته باشیم یا نه به روند رشد دلار چون من فکر می کردم هر گاه قیمت اونس بیشتره بشه طلا در کشور رشد می کنه ولی الان فکر می کنم اثر عکس داره

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      طلای آبشده ….
      بحث های دیگه اش رو متاسفانه نمی تونم اینجا توضیح بدم.

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  2. Hana می‌گوید

    سلام
    نظرشما درباره ی قیمت طلا و دلار در ۲۲بهمن چیه؟
    آیا خیلی کاهشی میشه؟؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اصلا با نوسان گیری از ارز موافق نیستم.

  3. نادیا می‌گوید

    سلام نظر شما درباره قیمت طلا و دلار در ۲۲بهمن چیه؟
    آیا خیلی کاهشی میشه؟

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      بعید میدانم.

      خوشم اومد ۲
  4. زهرا می‌گوید

    جناب ذاکری الان که در تاریخ ۱۳ بهمن بعد تصویب قیمت از ۳۷۹ اومد به ۳۵۵ تومن ولی ۱۴ بهمن قیمت شد ۳۵۶ تومن به نظرتون روند کاهشی خواهد بود یا افزایشی؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      همه بحث های من بلند مدتی است.
      حفظ ارزش با طلای آبشده ممکن هست.

      خوشم اومد ۲
  5. یگانه می‌گوید

    امروز ۱۳ بهمن

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  6. یگانه می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    فکر می کنید تثبیت قیمت دلار حدود چه قیمتی باشه؟ بالای ۱۰ یا زیر ۱۰؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام.
      همین حوالی که میفرمایید.
      البته طبیعتا بدون در نظر گرفتن اتفاقات غیرمترقبه!

      خوشم اومد ۱
  7. زهرا می‌گوید

    جناب ذاکر طلای آبشده یا شمش طلا در سود دهی فرق دارن ؟ کدوم بهتره ؟

    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      شمش در فروشش شاید به مشکل بخورید.

      دوست نداشتم ۱
  8. ماهرخ. می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. بنده ۴۸۰ گرم طلای آبشده به قیمت هر گرم ۵۱۰ هزار تومان خریدم. دارمش. الان با توجه به ضرری که کردم چه پیشنهادی دارین؟ ضمنا برای خرید خونه میخام. صد تومن کم دارم.

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      اگر این طلاها برای خرید خونست که خب خونه واجب تره.
      اگر نیست بندازید یه گوشه تا چد سال دیگه ضرر نمی کنید.

  9. عرشیا می‌گوید

    سلام خسته نباشید…این اولین باریه که میخوام سرمایه گذاری کنم ماشینمو فروختم ۲۵ میلیون پول دستمه به نظر شما طلا و دلار بگیرم یا در بورس سرمایه گذاری کنم یا کلا سرمایمو به صورت ریالی نگه دارم چون ضمضمه هایی از کاهش قیمت ارز هم شنیدم در ضمن تا ۵ ماهه آینده به پولم احتیاجی ندارم

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر نکاهتون بلندمدتی هست بورس مناسبه.
      قطعا طی ۵ سال و با انتخاب سهم درست، سودش بالاتر از دلار و طلا و … هست.

  10. عرشیا می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    امروز تاریخ ۱۱ بهمن ۹۷ ماشینی به ارزش ۲۵ میلیون دارم میخواستم ببینم بفروشم طلا یا دلار بخرم یا پولم رو به صورت ریالی نگه دارم…ممنون میشم کمکم کنید نظرات زیاده و من گیج شدم

  11. عبدی می‌گوید

    به نظرم کسی که خرید طلا را انجام میدهد کمی باید دراز مدت نگاه کند به قضیه و گرنه دچار استرس عجیبی میشود. همیشه در تبدیل سرمایه ریالی خود حد را نگه دارید و سعی کنید در حوزه های مختلف مانند طلا، ملک، بورس، پول نقد تقسیم بندی درستی صورت گیرد.
    در هر صورت الان هم خرید طلا وقت نامناسبی نیست هر چند که باید با دقت و درصد معقولی از کل سرمایه ریالی باشد.

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      قطعا خرید طلا برای بلند مدت هست.

      خوشم اومد ۳
  12. نرگس می‌گوید

    سلام
    من بتازگی مشغول به کاری شدم و ماهانه ٢ملیون درامد دارم
    پیشنهاد شما برای من که ابتدای راه هستم و پس اندازی ندارم چی هست
    ممنون

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر برای آینده بلندمدت برنامه ریزی می کنید، خرید سهام های بورسی شرکتهای بزرگ رو پیشنهاد می کنیم.
      مثلا سهمی مثل شرکت همکاران سیستم با نماد سیستم طی ۴-۵ سال حدودا ۱۰ برابر شده که حتی دلار هم اینطوری بازدهی نداده.

      خوشم اومد ۲
  13. مصطفی می‌گوید

    سلام ببخشید یعنی انشاالله تعالی دلار در سال ۹۸ ارزان می شود یا نه

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      به نظرم به ثبات میرسه.

      دوست نداشتم ۱
  14. leila می‌گوید

    من که هر چی سوال میپرسم کسی جوابم را نمیده ترا خدا به من هم کمک کنید

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      دوباره بپرسید.

  15. یگانه می‌گوید

    تاریخ ۷ بهمن

    خوشم اومد ۷
  16. یگانه می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    ممنون از راهنمایی هاتون
    بنده همچنان منتظر فرصتی هستم تا پس اندازم رو به طلا تبدیل کنم
    به نظرتون چه زمانی برای خرید طلا مناسب هست؟
    خرید خودرو رو چه زمانی مناسب میبینید؟ در حال حاضر خودرو دارم و مدتی هست که قصد ارتقائش رو دارم ولی اطرافیان میگن فعلا دست نگه دارم. نظر شما چی هست؟

    خوشم اومد ۳
    1. ذاکری می‌گوید

      اگر قصد مهاجرت ندارید، اگر دیدتون مثلا ۵ سال به بالاست، وارد سهم های بورسی بشید. سودش بیشتر از طلا خواهد بود.
      برای افرادی که قصد مهاجرت دارند و یا بهش فکر می کنند طلا پیشنهاد میشه.

      دوست نداشتم ۱
  17. حسین می‌گوید

    سلام
    ممنون از راهنمایی ها.
    من هم مثل خیلی از دوستان با حقوق کارگری مقداری پس انداز کردم و نگران ارزشش هستم.
    به نظر شما چیکارش کنم؟
    امروز ۱بهمن.
    سپاسگزارم

    خوشم اومد ۳
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      برای شما پیشنهاد می کنیم وارد بورس بشید.
      سهم به دید بلند مدتی بخرید.
      مثلا اخابر، مثلا شاراک، مثلا ذوب آهن و ….
      یعنی بخرید و دو سه سال بندازید کنار…
      قطعا چند برابر میشه پولتون.

      خوشم اومد ۱۲
      دوست نداشتم ۹
  18. مانی می‌گوید

    دوستان تنها ابزاری که برای دولت در این شرایط سخت مونده ذخیره ارزی به ارث رسیده از دولت اوباماس که یک سومش خرج شده و معاهده FATF که تصویب بشه یه مقدار از قیمتها بکاهه.
    بعدش دیگه نمیتونن جلو قیمتهارو بگیرن.

  19. نیما می‌گوید

    سلام. جناب ذاکری من خانه ام را سال گذشته و در زمان ارزونی فروختم و قصدم خرید خونه است. کل دارایی ام ۸۰۰ میلیون تومانه. الآن هم خونه مناسب گیرم نمیاد. برای حفظ ارزش پولم حداقل تا بعد از عید چکار کنم؟ الان خونه بخرم، بانک بذارم یا طلا؟
    ممنون از پاسخ دهی شما ۲۸ دی ماه ۹۷

    خوشم اومد ۱
  20. نیما می‌گوید

    سلام. جناب ذاکری من خانه ام را سال گذشته و در زمان ارزونی فروختم و قصدم خرید خونه است. کل دارایی ام ۸۰۰ میلیون تومانه. الآن هم خونه مناسب گیرم نمیاد. برای حفظ ارزش پولم حداقل تا بعد از عید چکار کنم؟ الان خونه بخرم، بانک بذارم یا طلا؟
    ممنون از پاسخ دهی شما

    خوشم اومد ۱
  21. هومان می‌گوید

    سلام جناب ذاکری عزیز. بنظرتون احتمال کاهش قیمت طلا وجود داره تا بهمن ماه یا روند صعودی رو پیش میگیره دیگه.. ممنون از راهنمائی هاتون

    خوشم اومد ۱
  22. محمد فالکون می‌گوید

    طلا و دلار با اعلام طرح spv از طرف اروپا کاهشی خواهد شد ( بزودی)

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
  23. مهاجر می‌گوید

    سلام آقای ذاکری الان موقع خرید طلای ابشده هس یا صبر کنم؟ قیمت ۳۵۵دی ماه ۹۷/۱۰/۲۴ ممنون میشم تحلیل کنین…

  24. ثنا می‌گوید

    سلام جناب ذاکری بنده کل سرمایه ام چهل تومن پوله که گذاشتم بانک که وام بگیرم ولی تا وام من جور بشه قیمتها دو برابر شد الان موندم چکار کنم پولم به خونه نمیرسه کجا سرمایه گذاری کنم که لااقل ارزش پولم از بین نره
    ممنون از راهنمایی هاتون

    خوشم اومد ۱
  25. مهاجر می‌گوید

    سلام آقای ذاکری ب نظر شما الان موقع خرید طلای ابشده هس یا صبر کنم؟ قیمت الان ۳۵۵دی ماه ۹۷/۱۰/۲۴ ممنون میشم جواب بدین..

  26. میرندا می‌گوید

    آقای ذاکری لطفا راهنمایی کنید در ۲۲ بهمن امکان کاهش قیمت طلا هست یا نه

  27. میرندا می‌گوید

    واقعا چقدر سخت تصمیم گیری تو این دوره و زمونه آدم نمی دونه چکار کنه بخره یا صبر کنه چرا بعضی ها میگن برای خرید تا ۲۲ بهمن صبر کنید یعنی ممکنه پایین بیاد امروز ۲۳ دی ماه و طلا گرمی ۳۶۸۰۰ تومنه یعنی میاد پایین راهنمایی می خوام آقای ذاکری یا نرگس بانو

    دوست نداشتم ۱
  28. یگانه می‌گوید

    سلام مینا جان
    خوب آخه منم ۸۵ گرم طلا با میانگین هر گرم ۳۷۸ هزار تومن خرید کردم. (البته چون مصرفی خریدم ۷درصد هم سود پرداخت کردم و این میانگین با احتساب سود هست)
    الان از دو طرف ضرر کردم. اگه رو ۳۰۳ خرید میزدم میانگینم رو سود قرار می گرفت و الان پولم با سود بهم برمیگشت و صبر میکردم تا زمانی که ثبات پیدا کنه و اونوقت با خیال راحت طلا برای بلند مدت میخریدم.
    این همون کاهش میانگین هست که آقای ذاکری بارها بهمون گفتن. من میخواستم انجامش بدم که قسمت نشد و فعلا هم دست نگه میدارم.

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
  29. آران می‌گوید

    آره بخدا ما هم رفتیم پولی رو که وام بود رو گرمی ۴۱۵دادیم طلا رفت رو ۴۶۰به حساب اینکه بالاتر میره نفروختیم الان پولم هیچ شده و قسط وامم میدیم ماها که از هیچی خبر نداریم نباید چنین ریسکهایی بکنیم

  30. نیلی می‌گوید

    بنظر.من خرید کنین بهتره چون تا عید جهارصد رو رد میکنه و بخاد هم پایین بیاد ده ببست تومن بیشتر کم نمیش.من خودم گرمی ۳۴۰ بود ۱۴۰ گرم و وقتی ۳۱۰ بود سی گرم خریدم.بنظرم ضرر نمیکنم

    خوشم اومد ۲
  31. یگانه می‌گوید

    سلام دوستان. ممنون از نظراتتون
    طلا اومد ۳۰۳ تومن دقیقا میخواستم بگیرم. گفتن میاد ۲۷۰،۸۰ صبر کن
    الان شده ۳۵۵۷۰۰
    خیلی ناراحتم. هدفم سود نیست. حفظ ارزش پس اندازمه که چند سال بخاطرش زحمت کشیدم
    امروز ۲۲ دی. ساعت ۱۶:۲۸

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
    1. مينا می‌گوید

      خانم یگانه همینکه خرید نکردید بازهم جلو هستید به نسبت ما که ٢۵٠ گرم ،گرمی ۴٢٠ خریدیم و الان مثل ….تو گِل گیر کردیم ،باتجربه الانم اگر جای شما بودم سراغ این قضایا نمیرفتم تا همین دوزار سرمایه که بسختی جمع شده ،اینطوری در عرض چندماه به هدر نره…
      مطمئن باشید اگر گرمی ٣٠٣ هم خرید میکردید الان نمیفروختید،به طمع اینکه شاید بالاتر هم بره و بتدریج پایینتر از قیمت خریدتون هم میومد ،این همون اشتباهیه که همه ما کردیم

      خوشم اومد ۱۰
      دوست نداشتم ۶
      1. آران می‌گوید

        شایدم رفت ماکه از هیچی خبر نداریم

        دوست نداشتم ۱
  32. شهروند می‌گوید

    لطفاً تاریخ بذارین برای نظراتتون

    خوشم اومد ۷
  33. مهوش می‌گوید

    جناب کلوین چرابهمن میادپائین میشه دلیلتونو بگین ؟لطفا جواب درست بزارین بعضیا همین جواباروقبول میکنن پس لطفا کارشناسانه جواب بدیدنه اینکه قصد اذیت کردن داشته باشین

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۴
  34. نرگس می‌گوید

    تا ۲۲بهمن صبر کن

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۶
  35. kelvin می‌گوید

    الان بخری ضرر میکنی
    چون الان اوج قیمت هست و از این بالاتر نمیره.

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۹
  36. kelvin می‌گوید

    سلام یگانه
    بنظرم الان نگیر.وقت مناسبی برای خرید نیست.
    اجازه بده بهمن میاد پایین(زیر ۳۳۰).اونموقع بخر.

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۶
  37. یگانه می‌گوید

    در حال حاضر گرمی ۳۴۰ هست
    طلای مصرفی میخوام بگیرم گرمی ۳۵۵ تومن

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
  38. یگانه می‌گوید

    دوستان به نظرتون الان وقت خرید طلا هست؟ امروز ۱۸ دی
    رو ۳۰۳ تومن میخواستم بگیرم اطرافیان گفتن میاد پایین
    ۲۰ تومن پول دارم که احتیاج بهش ندارم اصلا

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۲
  39. جوان پرانگیزه می‌گوید

    سلام خدمت اقای زاکری ونرگس خانم گل وهمه هموطنان عزیزم، تاریخ۱۶/۱۰/۹۷،من ۸۰دارم بین سه راهی گیرکردم که طلابخرم۹۸بفروشم، یه مغازه لوازم ارایشی یااسباب بازی فروشی تویه پاساژتازه تاسیس توشهرمون بازکنم یا۲۰وام بگیرم یه زمین یه جای متوسط شهربگیرم درحد۱۰۰، ممنون میشم راهنمایی کنین عزیزان سپاس

  40. نرگس می‌گوید

    اگرcftتصویب شودرو
    قیمت طلا تاثیر میگذارد
    وکاهش میابد

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۲
  41. نرگس می‌گوید

    اگرcftتصویب شودرو قیمت طلا تاثیر میگذارد وکاهش میابد

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  42. علی قوی می‌گوید

    من سی میلیارد دارم چیکار کنم استرس دارم?

    خوشم اومد ۲
  43. Mmm می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    ممکنه یه تحلیل از بازار مسکن در سال ۹۸ ارایه بدید ما آپارتمانهامون رو فروختیم که خونه مستغلات بخریم خونه ها دو برابر شدن الان با پولمون دیگه نمیتونیم خرید کنیم مجبوریم صبر کنیم تا دوباره پولمون افزایش پیدا کنه از طرفی هم خیلی استرس داریم که ملک دوباره گرون نشه.نمیدونیم چکار کنیم بهتره؟ میشه ما رو هم راهنمایی کنید

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      بازار در سال ۹۸ نهایتا در حدود ۲۰ درصد از قیمت فعلی بالا بره
      اونم در بهترین حالت.
      نقدینگی نیست

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  44. علی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    الان طلا ۳۳۲هست به نظر شما بخرم یا ن و اینکه من الان ۷۰میلیون پول را گذاشتم بانک با سودش قسط وام ازدواج میدم به نظر شما چیکار کنم اگه سودش نباشه در پرداخت اقساط به مشکل میخورم ولی میتونم نهایت ۱۵م را بردارم و با سود بقیه هم اقساط را پرداخت کنم

  45. زهرا می‌گوید

    سلام خدمت همه من پارسال برای جهیزیه که خیلی دستم خالی بود به هردری زدم که پول قرض بگیرم ولی کسی ندادو ۱نفر۴تاسکه بهم قرض دادو طلا هم که ازشانسم چندبرابرشد الانم توانایی خریدندارم ترخدا کمکم کنید شب وروز ندارم

  46. احسان می‌گوید

    سلام جناب ذاکری شما پیشگو که نیستید

  47. شایان می‌گوید

    سلام وقت بخیر جناب ذاکری

    سال ۹۸ رو میشه بفرمایید چطور پیش بینی می کنید؟خواهشا واضح بفرمایید میدونم حدودیه اما از تجربه شما میخوام استفاده کنم.
    ضمن اینکه الان پول تو بانک دارم سپرده بلند مدت کردم حدود چهارصد میلیون. خونه بخرم بهتره یا راکد میشه؟چه کار کنیم تا پولمون ارزشش کم نشه؟

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      نوسانات گریز ناپذیرند ولی قصد دولت تثبیت نرخ هست

  48. مجید می‌گوید

    سلام آقای ذاکری…. ممنون از پیشنهادات و نظرات ارزشمند شما… من الان در حد ۵۰ تا نقدینگی دارم یک زمینی هم دارم ۵۰ تا ارزش داره زمین داخل بافت نیست تا ۱۵۰ متری اون تو بافت هست احتمال توی بافت رفتنش در آینده دور یا نزدیک وجود داره… به همین دلیل فروش این زمین در شرایط حاضر آسون نیست اما با ۵۰ تومنی که دارم و این زمین بشه در حد ۱۰۰ تومن زمین خرید… به نظر شما آیا این کار رو انجام بدم و بعدش با زمین جدید، خرید و فروش انجام بدهم؟ یا این زمین خودمو نفروشم و با این ۵۰ تومن سرمایه گذاری کنم؟ اگر آری سرمایه‌گذاری به چه صورتی؟ لازم به ذکر است در حال حاضر نیاز ضروری به به این پول ندارم و ترجیح اصلی من سرمایه گذاری است… البته اگر بتوانم در کوتاه مدت نقدینگی خود را به ۱۵۰ برسانم شرایط اینکه بتوانم پیش خرید واحد ساختمانی که یکی از دوستان من در حال ساخت آن می باشد اقدام نمایم…. ۱۵۰ تومن تقریبا یک سوم ارزش واحد می باشد و یک سوم دیگر آن در عرض ۲سال و یک سوم پایانی آن به هنگام تحویل باید پرداخت گردد که مطمئنا برای اینجانب سنگین خواهد بود…. ممنون میشوم اگر مرا راهنمائی بفرمائید… با تشکر..

  49. فریبا می‌گوید

    سلام من دنبال خرید یه آپارتمان هستم اما با توجه به افزایش قیمت ها و عدم ثبات بازار گزینه مناسبی پیدا نمی کنم به نظرتون صبر کنم و پول رو فعلا تبدیل کنم یا نه چون میگن قیمت طلا و دلار هم میاد پایین؟

  50. سامان می‌گوید

    با سلام انگار بحث تعطیل شده تازه داشتم فیض میبردم

  51. مریم می‌گوید

    آقای ذاکری الان دیگه چراحرف نمیزنه خیلیهارواشتباهی راهنمایی کردی

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام.
      اولا مگه کسی به من پول داده؟
      کسی طلبکاره؟
      دوما وقتی دلار رسید به ۸ نگفتم برمیگرده؟ برنگشت؟ الان دلار ۴ تومنه؟
      مردم بدی هستید متاسفانه.
      من زنده شما هم زنده ببینید نمک نشناس کی هست با این صحبتها که انگار من از کسی پول گرفتم یا مجبورش کردم حرف منو بشنوه !

      خوشم اومد ۳
  52. سینا می‌گوید

    من ۸ میلیون پول دارم نظر شما روی دلار یا طلا سرمایه گذاری کنم که واسه ساله ۹۸ سود کنم؟

  53. kameron می‌گوید

    آقای ذاکری قیمت طلا رو به افزایش هست.الان چند روزیه که صعودی شده و به نظر من با توجه به وضعیت اقتصاد و روابط سیاسی خیلی بالاتر هم میره.به نظر من هر کی میتونه الان باید بخره.نظر شما چیه؟

    1. ذاکری می‌گوید

      والا اون موقع که قیمت طلا و دلار ریزش کرد وقتی گفتم برمیگرده کسی باور نمیکرد میگفتن ذاکری بقیه رو گمراه کرده ….

  54. نوری می‌گوید

    یادم رفت بگم پول ثبت نام ۱۵۹۰۰ هست
    با تشکر

  55. نوری می‌گوید

    سلام من یه کارمند هستم که پس انداز کمی دارم
    مهرماه برای خودروهای ایرانخودرو ثبت نام کردم که تونستم یه اریسان برای تحویل خرداد۹۸ بنویسم به نطرتون انصراف بدم با پولش طلای اب شده بگیرم بهتره یا صبر کنم برای همون اریسان

  56. نرگس می‌گوید

    سلام شهروند چرا اوضاع که قابل توصیف نیست متاسفانه اما چیزی که هست الان مسکن۹۱%افژایش قیمت داشته ..دکه از این بیشتر نخواهد شد قطعا ..میره تو رکود شدید معاملات قفل میشه

    خوشم اومد ۱۵
    دوست نداشتم ۲
    1. سالار آرمين می‌گوید

      بنده موافق نظر نرگس نیستم،زیرا اقتصاد ایران غیر قابل پیش بینی است؟

    2. محمدرضا می‌گوید

      به نظر من اوضاع خیلی بی ریخته مملکت در حال فروپاشی است سال ۹۸کنترل از دست دولت خارج میشه حالا می گین نه ????

  57. شهروند می‌گوید

    نرگس خانوم از حرفهاتون به نظر میاد کارشناس اقتصاد باشین. لطفاً بیشتر نظر بذارین.اقای ذاکری که خیلی دیر به دیر میان .آیا الان شرایط ایران با سال نود دو تا نود و پنج متفاوت نیست؟ آیا به نظر نمیاد که اوضاع بدتره؟

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۱
  58. سامیار می‌گوید

    سلام اقای ذاکری نیستین ،اقا فک کنم ذاکری هم طلاهای اب شدو خریده دیگه بیخال پیام مای ما شده ،حالا اگه سر زدین ،ایا ما هم بخریم طلا اب شده الان یه قیمت۳۲۴ هزار تومان سپاس

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      من یک ریال طلای آبشده نخریدم
      به شدت به بورس معتقدم و در بورس سرمایه گذاری می کنم.

  59. نرگس می‌گوید

    ملک به رکود خواهد رفت دقیقا مثل سالهای ۹۱تا۹۵الان بفروشی بهتره ..تاخرید ..

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۳
    1. سامان می‌گوید

      تا چن سال این اتفاق میافته

  60. شهروند می‌گوید

    سلام آقای ذاکری .لطفاً در مورد وضعیت قیمت مسکن تحلیل جدید با توجه به شرایط اکنون بفرمایین. امروز پنجم دی ماه نود و هفت هستش. اگه هم باید به تحلیل‌های گذشته رجوع کنیم لطفاً بفرمایین.

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  61. اشکان می‌گوید

    البته قصد فروش در همین ماه را دارم بدلیل راه اندازی کاسبی جدید!!
    میخوام بدونم ممکنه از نظر شما ازین بالاترم بره و ۴۰۰ را رد کنه!!! یا دوباره شروع به کاهش میکنه!؟

    خوشم اومد ۵
  62. اشکان می‌گوید

    با سلام
    اقای ذاکری امروز ١٠/۵ و طلا الان ٣۶٠ ،اگر بنظر شما برای ماها که بالای ۴٠٠ خرید کردیم وقت فروشش هستش ( برای جلوگیری از ضرر بیشتر )ممنون میشم اعلام کنید
    این سوال منم هست!؟
    خواهشن جواب بدید!؟!؟

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۳
    1. اشکان می‌گوید

      البته قصد فروش در همین ماه را دارم بدلیل راه اندازی کاسبی جدید!!
      میخوام بدونم ممکنه از نظر شما ازین بالاترم بره و ۴۰۰ را رد کنه!!! یا دوباره شروع به کاهش میکنه!؟

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۲
  63. مينا می‌گوید

    با سلام
    اقای ذاکری امروز ١٠/۵ و طلا الان ٣۶٠ ،اگر بنظر شما برای ماها که بالای ۴٠٠ خرید کردیم وقت فروشش هستش ( برای جلوگیری از ضرر بیشتر )ممنون میشم اعلام کنید

    خوشم اومد ۵
  64. نرگس می‌گوید

    آقای ذاکری که تحلیل نمیزارن
    مبصر کلاس تحلیل میکنه???

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۴
  65. نرگس می‌گوید

    دوستان توجه داشته باشین این افزایش یک باره بخاطر کریسمس وپایان سال است که شرکتها امورات پولی شون رو سررسید میکنن وهمچنین دانشجویان…..
    دوباره قیمتها برگشت خواهد خورد
    بااحتیاط از بازار خارج شوید (پله ای )

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۲
  66. حسن می‌گوید

    ۹۷-۱۰-۰۵
    با سلام
    آقا ۳۰ ساله متاهل و دارای دو فرزند مستاجر و دارای قسط وام زیاد
    یه زمین دارم که ارزشش بازار الان ۵۰ تومنه + ۵۳ تومن دارم که بانک شهر دارم ماهی نهصد سود میگیرم.اما پولم داره از اعتبار میفته.میتونم با مشقت یه واحد خونه بخرم.
    واسه سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت چه گزینه هایی واسم هست؟
    اگه لطف نموده و زحمت بکشید جوابمو به ایمیلم ارسال کنید بیشتر هم ممنون میشم.

  67. نرگس می‌گوید

    نقاط ورود وخروج از بازار روتنظیم کنید

    خوشم اومد ۶
  68. بهراد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری وقتتون بخیر
    لطفا راهنماییمون کنید الان ۹۷/۱۰/۱ هست.
    ما یه خونه داریم که دو واحد دوبلکس دوخوابه و یه زیرزمین یه خوابه داره میخوایم بفروشیم باهاش یه خونه۳-۴ خوابه بخریم و یه اپارتمانی. و از طریق این خریدوفروش بتونیم از امتیاز وام مسکن جانبازان باسود۴درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله استفاده کنیم . مقدارش سال۹۸ احتمالا ۷۰-۸۰ میلیون هست و خرداد میتونیم بگیریمش. به نظرتون باتوجه به وضعیت بازار مسکن از لحاظ قیمت و خریدوفروش از الان تا خرداد، اینکارو بکنیم یانه؟ البته مقدار زیادی وام ۱۵۰ با اعمال بخشودگی ۱۰۰میلیون (که مشخص نیست تا کی بخشودگی باشه) و بدهی ۵۰ میلیون داریم به نظرتون به جای خرید اپارتمان بدهی هامون رو صاف کنیم ؟؟ یا نه اپارتمان بخریم اگر قراره خونه بره بالا. اگر بره بالا بهتره چون با فروشش میتونیم مقدار بیشتری از بدهی ها رو بدیم

    خوشم اومد ۳
    1. بهراد می‌گوید

      لطفا جواب بدین اقای ذاکری سپاس.

      دوست نداشتم ۱
  69. محمد صراف می‌گوید

    من با یکی از دوستان که در صرافی کار میکنه در ارتباطم ومیتونم بهتون یک نصیحت بکنم الان وقت خرید دلار هست دلار ۱۱ الی ۱۱۵۰۰ بخرید دلار میرسه تا ۱۶ شاید بیشتر به این گوزوها هم گوش نکنید منظورم همونایی که خودشونو اقتصاد دان میدونن

  70. بیگی می‌گوید

    سلام دو ماه پیش منزل خود را فروختم با ۵۰ میلیون وام که سودش ۲۶ میلیون است حالا ۲۲۰ دارم به نظر شما چکار کنم حالا که خونه را فروختم و اقساط ماهیانه وام دارد اذیتم می کند خانه ندارم

  71. احسان می‌گوید

    سلام آقای ذاکری حدود ۲ماه پیش خونه را فر وختم با ۵۰ میلیون وام ۱۸ درصد با اقساط ۱۳۰۰۰۰۰تومان حالا پول نقد من حدودا ۲۲۰ تومان است از یک طرف تمام سرمایه ام همین است خونه هم ندارم برای آینده چکار کنم

  72. محسن می‌گوید

    سلام اقای ذاکری خسته نباشید من حدود ۱۰۰ملییون پول دارم یک زمین هم داریم تو بهترن نقطه شهر بنظرتون طلا بخرم یا برم شروع کنم به ساخت و ساز باتوجه به اینکه قیمت میلگرد هم اومده حدود ۳۳۰۰تومان
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    خوشم اومد ۳
    1. محمد می‌گوید

      ببخشید با ۱۰۰ میلیون تومن ؛ ساخت و ساز میشه انجام داد اونم بهترین نقطه شهر!!!!!!!

  73. شهروند می‌گوید

    سلام آقای ذاکری .آیا الان زمان مناسبی برای خرید خونه کلنگی است؟ چون خونه فروختیم پولش مونده تو بانک می‌ترسیم بی‌ارزش بشه.

    خوشم اومد ۲
  74. مامان سورنا می‌گوید

    اقای ذاکری میگین دلار بین ۸تا ۱۲ تثبیت میش.فرقش چهار تومنه.اگ میانگین حساب کنیم همین ده تومنی هست ک الان هست.بنظرتون رو همین میمونه یا کمتر میش.میخام طلا بخرم میترسم بعد خریدم بیاد پایین و همون حداقل قیمت ینی هشت تومن بشه دلار ک تاثیر مستقیم رو قیمت طلا داره.من طلا رو ۳۴۰ بود صد و پنجا گرم دست دوم خریدم.اندازه ده پونزده تومن دیگ دارم.اگ بنظرتون رو همین قیمت ثابت شدس ک خرید کنم.لطفا پاسخ بدین.ممنون میشم

  75. بهراد می‌گوید

    سلام

    دوست نداشتم ۱
  76. پدرام می‌گوید

    سلام

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام

  77. نیما می‌گوید

    سلامآقای ذاکری من دلار در کانال ۱۶ گرفتم .ولی نفروختم اصلا هم نیاز ندارم حدودا ۶۵۰۰ تا.اگه اتفاق خاصی نیوفته تا ۱۰ سال نیازندارم نفروشم سود میکنم البته طی این سال بازم درآمدم رو میخوام طلای آبشده بخرم بزارم بمونه

    دوست نداشتم ۱
  78. امير می‌گوید

    امیر هستم
    سلام وضعیت منم مثل قیمت طلا تا تابستان۹۸ رو چطور پیش بینی می کنید ؟ تشکر

    خوشم اومد ۱
  79. بهار می‌گوید

    سلام آقای ذاکری عزیز من همه سرمایه زندگیمون رو طلا توی گرمی ۴۳۰خریدم تو رو خدا به نظر شما قیمت طلا که الان۱/۱۰/۹۷گرمی۳۰۳هست میره بالا یا نه لطفا راهنمایی کنید تا دلگرم بشیم.

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      اگر قصدتون حفظ ارزش پول هست و نیاز ندارید برای یک دو سال نگه دارید.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۴
      1. بهراد می‌گوید

        سلام اقای ذاکری

  80. بهار می‌گوید

    سلام آقای ذاکری عزیز من همه سرمایه زندگیمون رو طلا توی گرمی ۴۳۰خریدم تو رو خدا به نظر شما قیمت طلا که الان۱/۱۰/۹۷گرمی۳۰۳هست میره بالا یا نه لطفا راهنمایی کنید تا دلگرم بشیم

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      جواب دادم.

      خوشم اومد ۲
  81. زیبا می‌گوید

    اغای ذاکری یه تحلیل بفرمایید .اکثرا ضرر کردیم اگه میتونید یه نظر بدید .

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  82. علیرضا می‌گوید

    سلام
    من ۵۰ میلیون پول دارم امروز پرسیدم سکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بود
    نمیدونم چکار کنم سر ندانم کاری هام ۳۰ میلیون از دست دادم و الان فقط ۵۰ میلیون باقی مونده
    چکاری باید بکنم؟ مثلا میترسم سکه بخرم چون تا ۵ ماه دیگه اگه زیاد بره بالا شاید تو هر سکه ۲۰۰ هزار بره بالا
    از طرفی هم میگم اگه ماشین بخرم وارد اسنپ بشم سود همین چندماه رو تو یک ماه میتونم با اسنپ دربیارم
    یا اینکه به صورت شراکتی بزنم به یه کار که سودی داشته باشه
    واقعا دیوانه شدم چندین هفته هست دنبال یه جواب هستم
    چکار باید بکنم؟سکه بخرم؟ ماشین بخرم برم اسنپ؟یا یه شغل درست درمون پیدا کنم با این پول؟
    البته شغل که باید خلاقیت خرج داد و چیزی به ذهنم نمیرسه
    اگر کسی این حال منو تجربه کرده و اگر امکانش هست تو تلگرام راهنماییم کنه ممنون
    آیدی:alirezakhiyav27

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      بهترین کار کاسبی است.
      برای خرید موارد گفته شده هم پله ای خرید کنید.

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  83. لطیف ظاهری می‌گوید

    اقای ذاکری ظاهرا شما نمیتونید اوضاع کنونی رو تحلیل کنید لااقل بگید…

    دوست نداشتم ۱
  84. مسعود می‌گوید

    تاشهریورمهرسال۹۸صبرکنیداگه تحریم ها اثربخوادبزار تا اونموقع نشون میده.تا۲ماه دیگه تاعیدهیچ اتفاقی نمیفته

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      موافق نیستم.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۳
      1. فرشاد می‌گوید

        سلام اقای ذاکری
        خانه ای داریم دو واحد دوبلکس دوخوابه دارد و یک زیرزمین یک خوابه دارد. میخواهیم بفروشیم و خانه ای ۳-۴ خوابه و یک اپارتمان بگیریم . و از طریق این خریدوفروش بتوانیم از امتیاز وام مسکن جانبازان استفاده کنیم که سال۹۸ احتمالا ۷۰-۸۰میلیون هست . ۴درصد با بازپرداخت۱۰ساله . به نظرتون بازارمسکن از لحاظ قیمت و میزان خریدوفزوش چه تغییراتی تا تیر۹۸ خواهد کرد و به صلاح هست ما اینکارو بکنیم ؟ سپاس فراوان

  85. مهدی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری عزیز.بنده سال گذشته یه زمین دریه منطقه درحال رشد خریدم امسال با این گرونی ها چند درصدیم سود کردم.من مستاجرم البته تا دوسال رهن کردم به نظرتون زمین را بفروشم وبعد صبر کنم تا اسفند ماه( اخرسال۹۷)یه واحد یا یه جایی بهتر زمین بردارم خوبه؟ یا نه.یا بفروشم همشا طلا بگیرم میخوام یه جوری باشه که سود کنم چون هیچ سرمایه ای غیر این ندارم.مرسی از پاسختون

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      کمی صبر کنید بعدش با یه بساز بفروش صحبت کنید بسازید. سودش بالاست.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  86. مهدی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری عزیز.پارسال یه زمین تو منطقه درحال رشد که هنوزم انچنانی رشد نکرده خریدم امسال بعد این گرونی هاچند درصدی سود روش اومده خداراشکر.به نظر شما بفروشمش بزارم قرض الحسنه وام بگیرم بعد تو زمستون باز همونجاها زمین بخرم یا یه واحد جای بهتر خرید کنم با پول وامم طلا بخرم.خونه ندارم ولی تا دوسال یه جایی رهن کردم نشستم میتونم تایکی دوسال کاری نکنم.مرسی از وقتی که میزارید

    1. ذاکری می‌گوید

      پاسخ دادم.

      خوشم اومد ۱
  87. نسیم می‌گوید

    سلام اقای ذاکری وقتتون بخیر
    من حدود ۱۰۰ میلیون دارم. اگر زمین بخرم ضرر کردم؟ امروز ۲۶ آذر ۹۷

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      زمینی بخرید که در آینده بسازید.

      خوشم اومد ۲
  88. محمد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    من ۱۰ آبان ماشین زیر پامو فروختم اندازه ۶۵ تومن طلا آبشده گرمی۴۲۰ خریدم الان ۲۶ آذر شده گرمی ۳۰۰
    از این میترسم ریزش ها ادامه داشته باشه برسه به اول سال گرمی ۱۵۰ تومن و ثابت نگه دارند و تدریجی افزایش داشته باشه آیا امکانش هست همچین چیزی با این شرایط ریزشهای اجباری
    خیلی ترسیدم برا بیشتر نشدن ضررم تا دم فروش رفتم تا حالا تقریبا ۶۵ تومنم شده ۴۶ تومن

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      بارها گفتیم که مساله تحریم ها پیش خور شده.
      دولت قصدش تثبیت قیمت حوالی ۸ تا ۱۲ هست.
      سال آینده هم همینه.
      منتهی در مورد طلا، پیش بینی از انس صعودیست

      خوشم اومد ۱
  89. سهیل می‌گوید

    سلام اقای ذاکری لطفا پاسخ بدین اگه امکان داره من ۲۴ عدد ربع سکه خریدم با نرخ یک میلیونو صد به نظرتون بفروشم یا نگه دارم میترسم سکه خیلی بیاد پایین لطفا راهنمایی کنید ۲۶ اذر ۹۷

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      شاید حوالی اسفند ماه کمی فشار تقاضا باعث گرانی شود.

  90. محمد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من ۳۰۰میلیون تومان پول دارم به نظر شما الان که طلا ارزان شده بخرم یا تبدیل به دلار کنم چون یک سال لازم ندارم

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      به بورس هم فکر کنید.
      الان افت شدیدی کرده و فرصت وارد شدنشه.

  91. پریچه می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. کجایین؟ مسافرت تشریف دارید؟ خواستم حالتون رو بپرسم.

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  92. مسعود می‌گوید

    سلام آقای ذاکری به نظر شما دلار که امروز ۹۹۰۰شده یا طلا که گرمی ۳۰۰هزار شده باز هم میره بالا

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      دوتل قصدش تثبیت قیمت در حوالی ۸ تا ۱۲ هست.

      خوشم اومد ۱
  93. دوست نا امید می‌گوید

    این سکوت اقای ذاکری معنی دار نیست ؟
    دولت جلوی تبادل مالی پایانه های فروش با رقمهای بالا رو گرفت تا کسانی که به صورت خرد نیاز به ارز دارند بتونن ارز تهیه کنند و دلالها هم بخاطر ناتوانی در جابجایی پول از این فرصت نتونن استفاده کنن
    من به خاطر بدهی خونم رو فروختم ولی بخاطر اینکه ده میلیون کم داشتم اسفند ۹۶ نتونستم بدهیم رو بدم
    ۲۸۰ میلیون تو بانک نقد داشتم از بابت فروش خونه و از این طرف جلو چشمم دلار هر روز بالا رفت و به ۷۰۰۰ تومن رسید گفتم دیگه بالاتر نمیره و باز هم نخریدم چون به دولت اعتماد داشتم که یه کاری میکنه ولی نکرد توشهریور ۹۷ طلبکارم با کلی منت ازم ۴۰۰ میلیون گرفت
    از ترسم که دلار هی میره بالا هرچی داشتم فروختم و ۴۰۰ رو جور کردم (با فروختن ماشین و یه زمین تو حومه تهران و …) و رضایت طلبکارم رو گرفتم یعنی ۱۲۰ میلیون بالاتر
    رفتم ۲۰۰ میلیون هم از یکی قرض کردم و از قیمت ۱۳۷۰۰ دلار خریدم که بخشی از این بی تدبیری رو جبران کنم
    الان خونه ایی که فروختم شده ۶۰۰ میلیون
    با دلار ده هزار تومان به پایین لازم نبود ۱۲۰ میلیون به طلبکارم بیشتر بدم.
    الان تو دلارها هم یه چیزی حدود ۶۰ میلیون ضرر کردم

    در اخر برای هزارمین بار بهم ثابت شد که اینجا ایران هست و دیگه اباد نمیشه !
    مهندس کامپیوتر هستم و اگه کسی حتی برای کارگری خارج از ایران میتونه یه کار برای من معرفی کنه ممنون میشم

    به این دولتمردان هم قول میدم بمیرم هم دیگه بر نمی گردم
    اقای روحانی ممنون از جواب اعتمادمون بهت که جز خاک سیاه چیز دیگه ای نبود
    باز هم صد رحمت به اصولگراها که از همون اول راستشو میگن و کارشون رو میکنن و ادم تکلیفش مشخصه

    خوشم اومد ۷
    1. ذاکری می‌گوید

      نفهمیدم سکوت من معنیش چیه البته.
      بارها عرض کردم دولت قصد تثبیت دلار رو داره. قبلا نظرم رو ۱۳-۱۴ بود زمانی که رسید به ۱۹ !
      ولی الان به نظر می رسه حوالی ۸ تا ۱۲ هست.

      خوشم اومد ۲
    2. مجید می‌گوید

      پسر تو خودت رو نابود کردی. البته بهت حق میدم تو اون شرایط آشوب همه نگران بودن و فکر میکردن باید هر طور شده پولهاشون رو به دلار یا طلا تبدیل کنن. من هم با خرید دلار و طلا ضرر کردم. تو اون شرایط تصمیم بهتری نمیشد گرفت

      خوشم اومد ۲
  94. ماهرخ می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. کجایی قربان؟ نیستی. مسافرت تشریف بردین؟

    خوشم اومد ۱
  95. ماهرخ می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. کجایی قربان. نیستی. مسافرت تشریف بردین؟

  96. Faeze می‌گوید

    خانوما و آقایونه عجول این متنو بخونین تا هزار بار تکراری سوال نپرسین اه

    اقای ذاکری ماشالا به صبرت
    ۱۰هزار بار پرسیدن چی بخریم هی ایشون میگه آبشده
    باز یکی دیگه نه بگو دلار یا زمین یا ماشین یا آبشده! باز دوباره چی کار کنم ۱۰ تومن دارم ۵۰ تومن دارم ۱۰۰ تومن زندگیمو دادم چیکاره فلانه باز جواب آبشده
    تا کی؟؟؟ جواب : برای بلند مدت
    بلند مدت یعنی چی :/ جواب : ۱ سال حداقل
    و دوباره! بابا بخدا ۵ دقیقه وقت میخواد مرور
    همینقدرم هول و بی دقت خرید کردین هی چه کنم چه کنم؟؟

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      احسنت.
      البته پیشنهاد اول من کاسبی هست.
      بعدش در حال حاضر و افت شدید بورس، بورس
      بعدش اگه حوصله ندارید آبشده. چون هم از فاکتور دلار سود می کنید اگر رشدی کنه هم اونس که صعودیه.

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  97. مهنا می‌گوید

    سلام. جناب ذاکری الان که اواخر آذر ۹۷ هست. و طلا و دلار داره هر روز پایین میاد( دلار امروز ۹ تومن و طلا ۳۰۰) به نظرتون این روند کاهش تا کی و تا چه نرخی خواهد بود. اگر کسی مقداری سرمایه حدود ۲۰۰ تومن داشته باسه به نظرتون چی بخره. و کی؟ روند سکه و دلار اواخر سال و در سال جدید چطور خواهد بود؟ در ضمن ما قصد داشتیم دلار یا طلا بخریم و بعد عید گرون شد بفروشیم خونه بخریم. منطقی هست یا باید روی دراز مدت تر فکر کنیم. مثلا یکسال؟ چقدر سود خواهیم کرد در اون صورت؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      دولت قصد داره بین ۸ تا ۱۲ تثبیت کنه.

      دوست نداشتم ۱
  98. مرتضی می‌گوید

    سلام…من رو حساب گفته خیلی از دوستان پولمو از بانک برداشتم و دلار و طلای آبشده خریدم..دلار و ۱۴ هزار و طلا رو ۳۹۰هزار تومن خریدم حدود ۳ ماه قبل یعنی شهریور ۹۷ ..الان که ۲۱ اذر ۹۷ شده میبینم هر دوی اونا افت زیادی داشته ..موندم هنوز منتظر باشم یا با همین زیان بدمشون بره..یه راهنمایی کنید..ممنون

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      در بدترین موقع خرید کردید.
      با دید بلند مدت اگر پول دارید میانگین کم کنید و دست نزنید.

  99. حمید می‌گوید

    آقای ذاکری چرا نیستی؟

  100. اشکان می‌گوید

    پس سوال ما چرا ثبت نشد!؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم