۱۰ بیماری که با مصرف روزانه سرکه سیب درمان می‌شوند

در سال‌های اخیر خواص باورنکردنی از سرکه سیب کشف شده است. تا کنون بیش از ۶۰ خاصیت و کاربرد عجیب برای سرکه سیب کشف شده است؛ به‌طوری‌که برخی از اطبای طب سنتی برای درمان هر بیماری و مشکلی سرکه سیب را پیشنهاد می‌کنند.

مثلا، سرکه سیب می‌تواند یک لکه‌بر قوی باشد؛ باعث زیبایی و شادابی پوست و موی شما شود؛ بیماری‌هایی مانند چربی، دیابت، فشار خون و وزن زیاد را درمان کند و هم برای باغچه و حیوان خانگی‌تان به کار بیاد.

سرکه سیب می‌تواند جایگزینی برای ده‌ها ماده خوراکی و صنعتی باشد که انواع و اقسام افزودنی‌ها را دارند و ضررهای آن‌ها بیشتر از فوایدشان است. خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی سرکه‌ سیب، آن را به یک ارتش یک نفره تبدیل کرده است.

خواص سرکه سیب برای سلامتی

از میان ده‌ها خاصیتی که سرکه سیب دارد؛ می‌خواهیم در زیر به چند خاصیت بزرگ آن برای سلامتی انسان اشاره کنیم. همان‌طور که در بالا گفته شد؛ سرکه سیب خاصیت‌های لکه‌بری، برق‌اندازی و شفاف‌سازی پوست و مو هم دارد.

دل‌درد

سرکه سیب درمانی برای فهرست طولانی از بیماری‌ها و امراض است. نوشیدن مخلوط سرکه‌ سیب و آب می‌تواند دل درد را درمان کند؛ چون خواص ضد باکتری و ضد ویروسی آن می‌تواند برای یبوست، غذای مسموم و نفخ مفید باشد.

دیابت و کاهش قند خون

کاهش قند خون از دیگر خواص بزرگ سرکه سیب است. برای پیشگیری از ابتلا به دیابت ۲ می‌توانید روزانه سرکه سیب مصرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

دردهای عضلانی

گلودرد و دردهای عضلانی از دیگر خواص درمانی سرکه سیب هستند. شاید باورنکردنی نباشد ولی سرکه سیب یک مسکن قوی برای دردهای عضلانی است. چون، در سرکه سیب اسید استیک‌ وجود دارد؛ استفاده موضعی آن می‌تواند برای ورزشکاران و افرادی که دردهای عضلانی دارند؛ بسیار مفید باشد.

اگر یک‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب را با همین مقدار آب گرم ترکیب کنید و آن را قرقره کنید؛ برای گلودرد هم مفید است.

کاهش چربی خون

به افرادی که در سطح خون خود میزان بالایی چربی و کلسترول دارند؛ توصیه می‌شود سرکه سیب مصرف کنند چون این ماده غذایی شگفت‌انگیز می‌تواند باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شود.

کاهش وزن

در ادامه خواص سرکه سیب برای کاهش قند خون و کلسترول؛ به طور طبیعی باعث کاهش وزن هم می‌شود. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و همگی نشان می‌دهند مصرف ۱۰ الی ۱۲ هفته‌ای سرکه سیب باعث کاهش وزن افراد خواهد شد.

ضد باکتری و ضد قارچی

عفونت‌های قارچی و بیماری‌های باکتری هم توسط سرکه سیب درمان می‌شوند. مثلا اگر در دهان خود از عفونت‌های قارچی رنج می‌برید؛ روزانه دو بار با سرکه سیب دهانشویه کنید. سرکه سیب دارای ۴ درصد مالئیک اسید است که به طور مستقیم خاصیت‌های ضد قارچی دارد.

این ماده خوراکی حتی می‌تواند باکتری‌های درون معده و روده را نیز از بین ببرد و  و از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای جلوگیری کند.

پوکی استخوان

سرکه سیب به جذب بیشتر کلسیم توسط بدن کمک می‌کند. کلسیم یک ماده معدنی مهم برای تقویت استخوان‌بندی بدن و پیشگیری از پوکی استخوان است. اگر در خطر پوکی استخوان هستید؛ سرکه سیب یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش آن است. با نوشیدن سرکه‌ سیب در هر وعده‌ غذایی، جذب مناسب کلسیم برای تقویت استخوان‌های خود را تضمین خواهید کرد.

سرماخوردگی و سرفه

حتی سرکه سیب برای درمان سرماخوردگی و درمان سرفه پیشنهاد می‌شود. ترکیب یک قاشق چایی‌خوری سرکه سیب با عسل و آب گرم و زنجبیل می‌تواند اثر درمانی زیادی داشته باشد.

آلرژی‌های فصلی

سرکه سیب سبب بیرون ریزی مخاط بدن می‌شود و به زهکشی لنفاوی کمک می‌کند. افزون بر این، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و می‌تواند سینوس‌ها را از بین ببرد. برای درمان آلرژی، ۲ قاشق‌ غذاخوری را در یک لیوان آب حل کنید و روزانه ۳ بار میل کنید. به همین دلیل، افرادی که دارای سینوزیت هستند؛ باید روزانه سرکه سیب مصرف کنند.

رگ‌های واریسی

مالیدن سرکه سیب روی رگ‌های واریسی باعث افزایش میزان گردش خون در دیواره رگ‌ها می‌شود. سرکه سیب خاصیت‌های ضد التهابی دارد و از تورم رگ‌ها جلوگیری می‌کند. بهتر است سرکه سیب را با نارون‌کوهی ترکیب کنید و بعد روی رگ‌های واریسی بمالید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم