با مصرف تخم مرغ چه اتفاقاتی در بدن ما رخ می‌دهد؟

تخم مرغ یکی از منابع سرشار از کلسترول خون است که مصرف زیاد آن منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. اما اگر رژیم متعادلی در خوردن تخم مرغ رعایت شود، این غذا بهترین منبع برای پروتئین می‌شود. بنابراین لازم نیست از خوردن تخم مرغ خودداری کنید و آن را از سبد غذایی خود حرف کنید.

البته طبق تحقیقات جدید، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن تخم مرغ منجربه افزایش کلسترول خون نمی‌شود و هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و بیماری‌های قلبی وجود ندارد.

ما در این مقاله به بررسی اینکه هنگام خوردن این غذای کم حجم و خوشمزه در بدن ما چه اتفاقاتی رخ میدهد، می‌پردازیم.

 

منبع عظیمی از پروتئین

 

پروتئین‌ها مسئول ساختن بلاک‌های سلول در بدن ما هستند، بنابراین یکی از حیاتی‌ترین مواد در بدن ما پروتئین است که ما باید توسط رژیم غذایی، آن‌را به بدن خود برسانیم.

تخم مرغ یک منبع فوق‌العاده پروتئین است. در هر تخم مرغ به طور متوسط ۶ گرم پروتئین وجود دارد که این پروتئین‌ها برای اضافه‌کردن سلول‌ها به بدن ما، تاثیر بسیار مثبتی دارند.

 

تامین انرژی بدن به صورت طبیعی

 

بهتر است مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا را کنار بگذارید، زیرا این نوشیدنی‌ها فقط حاوی کافئین و قند هستند. اگر مصرف غذای شما منظم است، اما هنوز هم احساس خستگی می‌کنید، ممکن است که در رژیم غذایی شما ویتامین B کم باشد و یا اصلا وجود نداشته باشد.

تخم مرغ حاوی مقدار بسیار زیادی از ویتامین B است. خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه، یک راه‌حل عالی و بی‌نقص برای تامین انرژی روزانه بدن شما است.

 

رشد سریع‌تر مو

 

ویتامین B، هم‌چنین به رشد موهای شما نیز کمک می‌کند. ریزش مو با کمبود بیوتین، ارتباط مستقیم دارد. ویتامین B به ایجاد گلبول‌های قرمز بدن کمک می‌کنند تا انتقال اکسیژن و مواد مغذی به موی سر، انجام شود.

بنابراین یکی از ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد مو، ویتامین B است که در تخم مرغ یافت می‌شود.

 

تقویت چشم و بینایی

 

علاوه بر هویج که حاوی ویتامین A است و نقش موثری در تقویت چشم دارد، تخم‌مرغ نیز سرشار از این ویتامین است و می‌تواند نقش موثری در تقویت بینایی ما داشته باشد.

هم‌چنین، ویتامین A در پیشگیری و درمان بیماری‌های مربوط به چشم مثل آب مروارید، بسیار موثر است.

 

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

 

متاسفانه ذهنیت بدی از مصرف تخم‌مرغ در مردم ایجاد شده است که فکر می‌کنند مصرف تخم مرغ برای قلب مضر است.

اما تحقیقات نشان داده است، کسانی که در روز یک تخم‌مرغ مصرف می‌کنند، کمتر از کسانی که آن‌را مصرف نمی‌کنند دچار سکته‌ها و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

 

تاثیر مثبت در عملکرد مغز

 

مغز یکی از چرب‌ترین اعضای بدن ما می‌باشد، در واقع مغز انسان از ۶۰ درصد چربی تشکیل شده است.

اما برای حفظ مغز نیز ما باید چربی‌های مورد نیاز را به مغز برسانیم تا مغز ما هماهنگ باشد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

زرده تخم مرغ برای رساندن چربی به مغز، بسیار مناسب است. هم‌چنین در صورتی که در خانه خود نوزاد و یا کوک دارید، بهترین غذا برای رشد و پیشرفت آن‌ها مصرف منظم تخم‌مرغ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم